Nem sok alternatívája marad az orosz tisztviselőknek, miután Putyin kikötötte, hogy csak orosz autót használhatnak
"
Minden orosz tisztviselőnek hazai gépkocsit kell használnia" - jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök az ipari vállalatok vezetőivel csütörtökön megtartott tanácskozásán. Az államfő elmondta, a minisztériumok és egyéb hivatalok szorgalmazták, hogy folytatódjon a külföldi gyártmányú gépkocsik beszerzése. "
Azt mondtam, hogy ezt teljesen ki kell zárni. És az ország minden tisztviselőjének hazai gépkocsival kell közlekednie" - hangsúlyozta Putyin. Úgy vélekedett, nincsen semmi baj azzal, ha szerényebbre fogják az igényeket. "
Ellenkezőleg, még jó is. A mi figyelemre méltó tisztviselői karunknak meg kell értenie, hogy a hazai márkák, a hazai autók, más hazai termékek fejlesztésére kell törekedni" - tette hozzá Putyin. Az elnök szerint nem kell általánosságban elutasítani az importot, de az alapvető cikkek előállítását a hazai termelők felé kell irányítani.
A háború miatt szinte senki sem szállít az oroszoknak alkatrészeket, így az utóbbi évben elképesztő módon visszafejlődött az orosz autóipar
Vjacseszlav Vologyin, az orosz parlament alsóházának elnöke július elején sürgette, hogy a kormányzati és költségvetési intézmények a közbeszerzésnél a hazai autóiparra összpontosítsanak. Emlékeztetett rá, hogy Putyin egy Aurust használ hivatali autóként. Szultan Hamzajev, az Egységes Oroszország képviselője is azt követelte, hogy a honatyák is orosz autókba üljenek át. Anton Sziluanov pénzügyminiszter pedig kijelentette, hogy az általa vezetett tárca kész elsőként részt vállalni a hazai autók hivatali célú beszerzésében. Az RBK gazdasági lap online kiadásában csütörtökön emlékeztetett rá, hogy hasonló kezdeményezésre volt már példa. Az ötletet elsőként 1997-ben Borisz Nyemcov akkori miniszterelnök-helyettes vetette fel. Borisz Jelcin elnök támogatta a javaslatot, és rendeletet adott ki, amely megtiltotta külföldi gépkocsik beszerzését kormánytisztviselők számára. Utóbbiak azonban a hazai autók gyakori meghibásodásaira panaszkodtak, maga Jelcin pedig eközben továbbra is Mercedes-szel közlekedett. Az államfő végül - két évvel később - visszavonta rendeletét.
Forrás: MTI
A féreg Kiril is Aurusban pöffeszkedett, amikor belementek egy XC60-asba, utóbbi meglepően jobban nézett ki az ütközés után mint az Aurus. El lehet képzelni mire képes a biztonsági technikától is megfosztott papírjaguár Granta…
Persze egy nagyobb autó nagyobbat is gyűrődik, de szerintem az Aurust nem ebben a szellemiségben fejlesztették, épp tízezrével küldik a fiatalokat vágóhídra…
Gyűrődési zóna viszont az ajtók is nyíltak tehát saját lábukon szálltak ki belölük.
Granta elég masszív autók de (amit már 100X ha nem 1000X) mondtam én gyurtam el őzet Lada Kalinával (majdnem olyan mint a Granta) szinte semmi baja nem lett (lampa+lökhárító kuka de saját lábán eljöttem vele) ismerösöm (Dacia Logan) szinte ugyan ott nagyjából akkora sebességgel elgyurt egy özet fél eleje eltünt az eleje+autómentő!
Meg ha megnézel orosz videókat amiket Ladával,Uazzal szenvednek el és sok esetben úgy szállnak ki belőlük (ami sokszor tényleg hihetetlennek tűnik)
Na meg akkor pl.:japánokat is meg lehet vádolni azzal hogy embereket küldtek vágóhídra amikor elkezdték gyártani Eszergomban a papírvékony,nyegle Suzuki Swifteket…
Mondd, hogy most viccelsz.
Ez nem arról szól hogy te olcsón megúszd a javítást (bár az sem árt), hanem hogy a családod ne sérüljön meg egy balesetben.
Nem egy 30-40 kilós őz után kell kinyitni az ajtót hanem amikor 50-nel egy falnak mész (ez megfelel egy két 50-es tempójú azonos súlyú autó frontális ütközésnek is). Arra pedig biztos nem képes, mert az egyetlen törésteszten amit találtam úgy omlott össze az A oszlop mint a kártyavár: https://www.youtube.com/watch?v=3Cuf3N4xoug
A Swift egy keleti piacokra optimalizált autó volt (már a 90-as évek sziporkázó japán kínálatában is elavult volt), Magyarországon kívül nem volt népszerű Európában. Tipikusan azon dolgok egyike ami csak Magyarországon „világsztár” (lásd még Natalia Oreiro, török szappanoperát, magyar konyha).
Szerencsére már nem próbálkoznak az öreg stifttel, helyette van sok új és modern(ebb) modelljük, ami mellett bármelyik Lada egy őskövület, főleg a mostani ruszki hiánygazdaságban összeszereltek.
Jézusom Zöld te ennyire korlátolt vagy hogy politikát viszel egy autós oldalra.
Csak gratulálni tudok.