Büszkén hirdeti magáról, hogy konnektoros hibrid
Egy Q7, amiben alacsonyan ülök. Ez volt az első gondolatom, amikor a zöldrendszámos A6-ba behuppantam. És ez mennyivel jobb érzés, mint a fellegekben ülni! Számomra ismét bebizonyosodott, hogy amíg a hátam és a derekam bírja, inkább a hagyományos, limuzinokban ülök szívesebben, mint a magas SUV-okban. Ám ennek az A6-nak most nem ez a lényege, hanem a konnektoros hibrid hajtáslánc.
A felirat nélkül csak a zöld rendszám és egy picike e-betű árulkodik róla
Viszont erre a környezetbarátabb hajtásláncra egy kicsi e-betűn és a zöld rendszámon kívül igazából semmi nem utal. Az A6 továbbra is megpróbál egyszerre elegáns és sportos limuzin lenni. Az előbbi mindenképp sikerül neki, utóbbit pedig az S line csomag díszbetétjei próbálják tudatosítani. Több-kevesebb sikerrel. Az első lökhárítóban a javarészt kamu légbeömlők méhsejtmintát kaptak, de ettől azért még nem fog az egekbe szökni az adrenalinszint. Ahogy a hátsó kipufogóvégeket mintázó műanyag dísztől sem, de azért egy picit még előre pillantva a mattfekete hűtőrács jól áll az autónak, ahogy a fekete ablakkeretek is. Összességében tehát inkább elegáns utazólimuzin az A6 55 TFSI e. Igen, a számjelzés most már nem maradhat le egyetlen Audiról sem, amivel még mindig barátkozok, de nehezen veszi be a gyomrom, pedig ugye apróság.
Elegáns forma, fekete ablakkeretekkel és sötétített hátsó ablakokkal
Beülve is megmarad az elegancia, amihez persze rengeteg fényes fekete felület szükséges a krómkeretek és a fémes hatású műanyagok mellett. Persze a zongoralakk felületek továbbra is pillanatok alatt telítődnek az ujjlenyomatainkkal, illetve a legapróbb porszemektől is olyanná válnak, mint egy szőnyeg, amit egy hónapja nem porszívóztak ki. Megúszni pedig nem lehet a kis zsírfoltokat a kijelzőkön sem, hiszen kevés a fizikai gomb, ami persze nem baj. Az infotainment kezelése a rengeteg funkció ellenére sem túl nehézkes. Ráadásul az érintőképernyőkről azért érkezik némi visszajelzés is megnyomva a kívánt virtuális gombokat. A felső képernyő egyébként 10,1 colos, az alsó pedig 8,6 colos, bár ez csak a klíma kezelésére szolgál. Illetve ez fogadja be az ujjainkkal elvégezhető folyóírást a navigációhoz. Ám jár még egy 12,3 colos kijelző is, méghozzá a digitális műszeregységé, amin a bőr sportkormányon található gombokkal lehet navigálni.
Kevés fizikai gomb, sok zongoralakk
Hátul csak a csomagok érezhetik a hibrid akkupakkjának hátrányát, az utasok nem. A lábtér fejedelmi, az ülések ugyanolyan mennyei kényelmet nyújtanak, mint elöl, szóval simán nevezhetném akár sofőrös limuzinnak is az A6-ot, de túl jó vezetni ahhoz, hogy hátra kívánkozzak benne. Az a bizonyos csomagtér pedig… hát 360 liter maradt az 530-ból. Alacsony is, a nyílás is kicsi, szóval ez az autó nem a praktikumról szól. Ráadásul az a táska is elég nagy helyet igényel, amelyben a 14,1 kilowattórás, lítium-ion akkupakk töltéséhez szükséges kábelek tárolhatók.
A csomagtér megsínylette az akkucsomag érkezését
Ez az akkucsomag a gyáriak szerint 53 kilométerre elegendő energiát képes tárolni. Tény, hogy ezt sikerült reprodukálni, egészen pontosan 52,8 kilométert tudtam megtennem úgy, hogy nem kapcsolt be a benzinmotor a hajtásba. Ugyanakkor ehhez mellőztem a légkondit, valamint a fűtést (légkondi nélkül is). Most még nem volt ez akkora nagy áldozat, a késő őszi, kora téli időben egy pulcsi és az ülésfűtés elég volt ahhoz, hogy ne fázzak. De amint bekapcsoljuk a légkondit, legyen akár nyár vagy tél, illetve egynél többen utazunk az autóban, máris csökken a tisztán villanyos hatótáv. Persze lehetőség van arra is, hogy tartalékoljuk a tényleges városi szakaszokra az áramot, hiszen erre ott az üzemmód választás lehetősége. Kilowattórából 18 fogyott 100 kilométeren a kijelző szerint, benzinből pedig 3,5 liter. Teljesen feltöltve. Azonban töltés nélkül simán benyakal minimum 8 litert, ezt már pontosan mérve.
Próbál sportos lenni, de nem viszi túlzásba
Otthoni konnektorról 8-9 óra a teljes töltés
De mi is issza a benzint az autó orrában? Egy kétliteres, soros négyhengeres turbómotor, ami önmagában persze vérszegény lenne egy ekkora autóhoz. A villanymotorral megtámogatva viszont 367 lóerő a rendszerteljesítmény. Amelyhez 500 Nm forgatónyomaték társul. Szóval, ha kell, akkor 5,6 másodperc alatt százon van az A6, és a villanymotor képes autópálya tempónál is egyedül hajtani. De akkor aztán gyorsan kifogy az elektronokból és jöhet a 8-9 órás töltés otthoni konnektorról, vagy 7,4 kW-tal oszlopról. Utóbbi 2,5 órát vesz igénybe, ám a lehetőségek ennyiben ki is merülnek, nincs mód gyorsabb töltésre.
A Q7-esben látott V6-os benzinmotor jobban illene hozzá
Amíg van szufla az akksikban, addig végtelenül csendesen és stresszmentesen lehet utazni az A6-tal, aztán persze akkor sem lesz túl zajos, amikor a benzinmotor működni kezd, de a síri csend után azért jól hallani. Az utastérben sem nyikkan meg egyébként semmi. Rendkívül igényes és jól összerakott autó ez, de lemerült aksival a már említett torkosság is előjön. Pedig vezetni nagy élmény. A kormány közvetlen, a rugózás feszes, de nem tolakodóan, az akkupakk miatt pedig alacsonyabbra került a súlypont, szóval ad egy kis ízelítőt a sportosságból, de itt ismét hozzá kell tennem, hogy nem ez az igazi világa. Kiváló az agglomerációból a városba rohangálni és vissza, de ahhoz, hogy kidomborodjanak az előnyei tényleg szigorúan minden nap tölteni kell. Szóval a hosszú, nagyvárosok közötti, országok közötti utakhoz nem feltétlenül ideális választás. Mindezért 29 228 830 forintot kér az Audi, természetesen gazdagon felextrázva, hiszen 6 oldalt töltöttek meg a felszereltségi listával. Egy rövidebb listával viszont 24,9 millió forintért is elvihető.
Közel 30 millió forintot kérnek érte
Értékelés
Pozitív
Minőségérzet, stílusos megjelenés, utastér helykínálata
Negatív
Kicsi csomagtér, lassú töltés
Árak
Tesztmodell alapára
24 900 890 Ft (2020.12.07.)
Tesztautó ára
29 228 830 Ft (2020.12.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Teljesítmény:
273 kW (371 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1600-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,6 s
Gyári vegyes fogyasztás:
1,7-2 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1530 mm
Belmagasság elöl:
850-880 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1550 mm
Csomagtér magassága:
410 mm
Csomagtér hossza:
1140 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1920 mm
Raktérnyílás szélessége:
1130 mm
Raktérnyílás magassága:
410 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú automata
Nyomaték:
500 Nm 1600-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
273 kW (371 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,6 s
CO2-kibocsátás:
35-47 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,7-2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Az autó 30 millióért, ami semmire nem jó. Mert egy közel 5m-es autó utazni való. De egy Golf (vagy annál kisebb) méretű csomagtartó a vicc és a szánalom kategória. Ráadásul egy jó dízel kevesebbet is fogyaszt, és azt 5 perc feltölteni. Jól visszafejlődött az autóipar az eszetlen álzöld politikáknak köszönhetően.