Csak könnyedén – Opel Corsa teszt
Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.
Sosem tudjuk meg, hogy milyen lett volna a német F Corsa, a francia viszont megnyerő.
Éppen emiatt sem tiszta, miért kell ez a teljesen nyilvánvaló hazugság a bevezetőkampány alatt. A PSA Corsája most olyan, amilyennek egy Opel kisautónak lennie kellett volna már korábban is. Könnyű, egyszerű, otthonos és általánosan szép. Utóbbi nyilván ment volna az Opelnek is, de könnyű autókat nagyon rég nem tudnak gyártani és bármennyire is pici az új Corsa, lendületből sokkal hamarabb érezzük magunkat benne jól, mint bármelyik elődjében.Csak öt ajtóval készül, de amíg ilyen kis vagány, nem is hiányoljuk a macerásabban használható háromajtós karosszériát.
Napokig elvoltam a csinos kis karosszéria nézegetésével, mire feltűnt egy turpisság; csak a sofőrajtó kilincse kapott a kulcs nélküli nyitás-záráshoz érzékelőt, ha hátul nincs is, a legtöbb ilyen autó azért az első két ajtóra kap belőle. A kinézetét jelentősen meghatározzák a fényszórók, amik alapvetően halogének, de lehetnek ledesek és még az Opel IntelliLUX, kitagargatós technikával dolgozó lámpái is. Ez már csak azért is fontos, mert ez egyik leghasznosabb vezetéstámogató a fény, nem árt, ha látjuk tisztán, mi van előttünk és már ezek az első szintű ledes lámpák is tisztességesen világítanak.Dizájn tekintetében igazi varázslat, ami odabent ér minket, már amennyiben már láttuk egy Peugeot 208 utasterét testközelből. A francia kisautó extravaganciájának nyoma sincs a Corsában, helyette a más Opel modellekből megszokott és ismert formavilággal és kapcsolókkal találkozunk. Olyan téren ezzel egy kósza probléma sincs, hogy a márkához hűnek tartották meg a modellt. Nem mondanám konzervatívnak, egyszerűen otthonos, kellemes és szép a beltér. A formavilág mellé túl rossz anyagokat sem használtak, ami kéz alá esik, azt nem rossz megérinteni, és itt nagyjából ennyi az elvárás és az, hogy össze legyen rakva, és a Corsa össze van. Legalábbis ez a tesztautó feltűnően csöndes és masszív, egyetlen nyekkenés sem jött a burkolatok felől, ami az egyszerű futómű, a nagy kerekek és a hazai úthálózat koktélját tekintve szinte csoda.
Ergonómiailag is ismerős lesz annak, aki már ült Opelben.
A volán a körülményekhez képest nagy, mögötte az ég felé merednek a bajuszkapcsolók, ezt máig nem tudom, honnan vették, pláne, hogy miért ragaszkodnak hozzá az Opelnél. Helyet foglalni is egész kellemes élmény, az üléspozíció elég baráti, 2,8 centivel ülünk lejjebb, mint a korábbi Corsában, és ez nagyon jól áll neki, már ha nem vagyunk hívei a mai crossover divatnak.Szinte ordít valami sportosabb motorért, de tudom, itt nem ez a lényeg, csak úgy megkívánja az ember a kormánya mögött.
Amiket kapott, azok sem rosszak, a helyzetet tekintve. A 100 lóerős turbós kivitellel ismerkedtünk első körben, hatfokozatú kézi váltóval és ehhez a súlyhoz a 205 Nm nyomatékával együtt igazán harmonikus szerkezet. A háromhengeres 1,2-es hangja harsány, de a skála jobbik végére tenném, ahol már annyira karakteres, hogy egyenesen szívesen hallgatja az ember a darálását. Ehhez mondjuk az is kell, hogy ne kókadjon, kitartson az ereje, és a PSA 1,2-ese ilyen, 6000 környékéig forgatható és addig lineárisan erősödik is. A kézi váltó elég jól pakolható, feszesen jár a kulisszában és hatfokozatú, országúton 5 liter környékén tartható a fogyasztás. A Corsa csinos és elég jó minőségérzetű kisautóként készült el a PSA szárnyai alatt, az eredménynek pedig őszintén és tisztán örülhetünk.Árak
Tesztmodell alapára
5 620 000 Ft (2020.02.18.)
Tesztautó ára
6 990 000 Ft (2020.02.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Végsebesség:
188 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,2-4,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4060 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1433 mm
Saját tömeg:
1090 kg
Össztömeg:
1620 kg
Terhelhetőség:
530 kg
Tengelytáv:
2538 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
309 l
Belső szélesség elöl:
1390 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
215 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1070 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
490-760 mm
Csomagtér hossza:
600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1450 mm
Raktérnyílás szélessége:
890 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d TEMP
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
kézi/6
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
CO2-kibocsátás:
96-99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,2-4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km