Csak könnyedén – Opel Corsa teszt
Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.
Sosem tudjuk meg, hogy milyen lett volna a német F Corsa, a francia viszont megnyerő.
Barátságos fazon, stílusos jegyek az új Corsán
Két részlet, ami német maradt, minden mást a francia PSA csoport készített
Csak öt ajtóval készül, de amíg ilyen kis vagány, nem is hiányoljuk a macerásabban használható háromajtós karosszériát.
Napokig elvoltam a csinos kis karosszéria nézegetésével, mire feltűnt egy turpisság; csak a sofőrajtó kilincse kapott a kulcs nélküli nyitás-záráshoz érzékelőt, ha hátul nincs is, a legtöbb ilyen autó azért az első két ajtóra kap belőle. A kinézetét jelentősen meghatározzák a fényszórók, amik alapvetően halogének, de lehetnek ledesek és még az Opel IntelliLUX, kitagargatós technikával dolgozó lámpái is. Ez már csak azért is fontos, mert ez egyik leghasznosabb vezetéstámogató a fény, nem árt, ha látjuk tisztán, mi van előttünk és már ezek az első szintű ledes lámpák is tisztességesen világítanak.Annyira opeles, amennyire lehet, kedvesek és otthonosak a formák
Az Opel furcsa játékot űz ezekből a cápákból, az ülés masszírozni is tud, a bajuszkapcsolókért nyújtózni kell
Dizájn tekintetében igazi varázslat, ami odabent ér minket, már amennyiben már láttuk egy Peugeot 208 utasterét testközelből. A francia kisautó extravaganciájának nyoma sincs a Corsában, helyette a más Opel modellekből megszokott és ismert formavilággal és kapcsolókkal találkozunk. Olyan téren ezzel egy kósza probléma sincs, hogy a márkához hűnek tartották meg a modellt. Nem mondanám konzervatívnak, egyszerűen otthonos, kellemes és szép a beltér. A formavilág mellé túl rossz anyagokat sem használtak, ami kéz alá esik, azt nem rossz megérinteni, és itt nagyjából ennyi az elvárás és az, hogy össze legyen rakva, és a Corsa össze van. Legalábbis ez a tesztautó feltűnően csöndes és masszív, egyetlen nyekkenés sem jött a burkolatok felől, ami az egyszerű futómű, a nagy kerekek és a hazai úthálózat koktélját tekintve szinte csoda.
Ergonómiailag is ismerős lesz annak, aki már ült Opelben.
A volán a körülményekhez képest nagy, mögötte az ég felé merednek a bajuszkapcsolók, ezt máig nem tudom, honnan vették, pláne, hogy miért ragaszkodnak hozzá az Opelnél. Helyet foglalni is egész kellemes élmény, az üléspozíció elég baráti, 2,8 centivel ülünk lejjebb, mint a korábbi Corsában, és ez nagyon jól áll neki, már ha nem vagyunk hívei a mai crossover divatnak.Van hely a sofőr mögött, de nem túl sok, a bőrülés már igazi luxus, a helykínálat egyébként nem rossz, főleg elöl
Jó kapcsolási érzetű a váltó, elektronikus lehet a kézifék, a klíma csak egyzónás, a két hőmérséklet-állítót mi sem értjük
17 colosak a kerekei, de így sem kényelmetlen. Az 1,2-es motor hangja karakteres, de nem rossz
Kétféle LED fényszóró is kapható, ez az egyszerűbb és már ez is kimondottan szép fénnyel világít
Szinte ordít valami sportosabb motorért, de tudom, itt nem ez a lényeg, csak úgy megkívánja az ember a kormánya mögött.
Amiket kapott, azok sem rosszak, a helyzetet tekintve. A 100 lóerős turbós kivitellel ismerkedtünk első körben, hatfokozatú kézi váltóval és ehhez a súlyhoz a 205 Nm nyomatékával együtt igazán harmonikus szerkezet. A háromhengeres 1,2-es hangja harsány, de a skála jobbik végére tenném, ahol már annyira karakteres, hogy egyenesen szívesen hallgatja az ember a darálását. Ehhez mondjuk az is kell, hogy ne kókadjon, kitartson az ereje, és a PSA 1,2-ese ilyen, 6000 környékéig forgatható és addig lineárisan erősödik is. A kézi váltó elég jól pakolható, feszesen jár a kulisszában és hatfokozatú, országúton 5 liter környékén tartható a fogyasztás. A Corsa csinos és elég jó minőségérzetű kisautóként készült el a PSA szárnyai alatt, az eredménynek pedig őszintén és tisztán örülhetünk.Csomagtartója csak 309 literes, két főnek persze elég, minőségre és összeszereltségre meglepően jól teljesít