Csak azért is irány Bamako!
“Felettébb veszélyes” a Budapest-Bamakón indulni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Budapest-Bamako január 15-én reggel indul és 9000 kilométer megtétele után érkezik a 400 résztvevő a Mali köztársaság fővárosába.
A Budapest-Bamako magyar résztvevői néhány napja megkapták a Magyar Külügyminisztérium hivatalos figyelmeztetését a ralit érintő országokról. A dokumentum többek közt megállapítja, hogy valamennyi európai uniós ország értékelése szerint sem Mali, sem Mauritánia “nem tartozik a javasolt országok körébe” és kérik az állampolgáraikat, hogy “kerüljék a nem feltétlenül szükséges utazásokat.“
Villám Géza, az ötletgazda
"A Budapest-Bamako nem csak a világ legnagyobb amatőr ralija, hanem a világ legnagyobb jótékonysági versenye is Afrikában, amely egyben egy magyar sikertörténet és bizony sokak álmát váltja valóra" - foglalta össze az Amerikában élő ötletgazda és főszervező, aki a terrorfenyegetettség miatt azért a mauritániai tartózkodást idén 2,5 napra redukálta és az ország biztonságosabbnak minősített részeire szervezte.
A "kimustrált" 310d adomány lesz
"A B2-nek nincs központi szervezésű karitatív funkciója, az indulók mindig saját pénztárcájuk, lelkiismeretük, szívük vagy éppen kreativitásuk alapján tesznek hozzá valamit az egészhez" - hangzott el a sajtótájékoztatón. Az egyik csapat például 25 ezer szúnyoghálóval érkezett az adományokat szállító kamion bepakolására, amelyet gyermekeknek és nőknek szánnak: ez a nálunk teljesen hétköznapi eszköz Afrikában szó szerint életeket menthet meg a maláriától. (Jelenleg az 5 év alatt gyermekek körében itt ez az első számú gyilkos!) Ugyanekkor 700 darab használt, begyűjtött és önkéntesek által felújított kerékpárt is elszállítanak, két idősebb évjáratú Mercedes mentőautót adományoznak, a tavaly felépített iskolát most kibővítik két új tanteremmel és ismét felavatnak egy kutat.
Pityu (47) és navigátora, István (23)
Mellettük - a teljesség igénye nélkül - ismét civakodott a kamerák kedvéért a Kőváry-Badár páros, ott állt egy rozsdás kisPolski, egy Peugeot 504-es, egy (mű)fűvel bevetett Trabant, valami "tüskés", ami fél pillanat alatt elszáguldott a helyszínről és... egy hullaszállító Cadillac!
Take it easy egy 1981-es Cadillackel
Az idén 167 autóból 40 csapat indul a verseny kategóriában. Az indulók között lesz egy igazi Forma 1 legenda is, Alistair Caldwell, aki az 1969-es évadban McLaren pilótája volt, majd 1973-tól 1977-ig a McLaren csapat főnökeként Nelson Picquet és Emerson Fittipaldi menedzsere volt. Alistar Caldwell technikai újításai között szerepelt a Forma 1-es autókon található "szoknya" - a 67 éves angol üzletember most azonban egy "öreg" technikát vet be. Egy 15 éves Peugeot 205-sel vág neki a távnak.
János mégsem indul, de nem sopánkodik