Csak Amerika kap az STI újabb remekműveiből
Pályára szánt Subaru sportmodellek mutatkoztak be
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újra találkozott az Impreza és az STI név, ám sajnos Amerikában. A legendás páros 500 példányban fog készülni, ahogy a vadított BRZ tS is.
Korábban már álcázva is lekapták nagyszárnyas BRZ-t, most azonban gyári fotón mutatkozik a finoman vadított, már leginkább pályára optimalizált sportkupé. Mi több, meglepetésszerűen az Impreza WRX is csatlakozott hozzá, szintén egy korlátozott darabszámos szériával. Mindkettőt az STI készítette fel. Igen, az a legendás STI, ami a WRC-ben is letette névjegyét. Jó látni, hogy a japán gyár továbbra is elkötelezett az autósport iránt, és még van remény elképesztő teljesítménymodelleket látni tőlük.
A BRZ tS jókora állítható szárnyat kapott a csomagtartóra, ami valóban a leszorítóerő növelésére szolgál. 18 colos felnijein a legkevésbé sem olcsó Michelin Pilot Sport 4 abroncsok feszülnek majd. Legfontosabb újításai között szerepelnek Brembo fékek, Sachs lengéscsillapítók, STI által megszakértett rugók és számtalan merevítés az alvázon és a motortérben egyaránt. A pilótafülkében bőr és alcantara borítás váltogatja egymást, a vörös kiegészítőelemeket mindkét új sportmodell megkapja. A BRZ tS-ben még a biztonsági övek is vörösek.
A duó másik tagja a WRX STI Type RA. 2,5 literes turbós motorja már 5 lóerővel erősebb az alap WRX STI-nél, 310 lóerős. Mindezt új szívónyílással, nagyobb áramlást engedő kipufogóval, strapabíróbb hengerfejekkel és átprogramozott vezérléssel érték el. A sportosság kedvéért rövidebb áttételezést kapott a 6 sebességes kézi váltó, minden tengelyén Bilsteinek a lengéscsillapítók, menetstabilizátorát pedig az STI optimalizálta. Nála már Yokohama Advan Sports abroncsok feszülnek a 19 colos BBS felniken. Komoly súlycsökkentésen is átment a limitált szériás WRX, köszönhetően a szénszálas műanyag motorháztetőnek és a hátsó szárnynak. Még a pótkereket is kidobták belőle. A beltérben Recaro kagylóülések és flokkolt sportkormány várja pilótáját.
Bár egyelőre Amerika kiváltsága lesz a két új sportautó, már a Nordschleiféra is elhozták őket tesztelni. Mindössze 500-500 darab készül majd belőlük, amik a Subaru szerint 2018 első felére érhetik el az amerikai márkakereskedéseket. Közben azt is bejelentették, hogy egy sikertelen próbálkozás után újra visszatérnek a Nürburgringre, persze egy egyedi versenymodellel, hogy megdöntsék a négyajtós autók rekordját a Zöld Pokolban.