Csak a felni eladja – Kia Optima Hybrid teszt
Kia Optima 2.0 CVVT Hybrid teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sok az egyben autót teszteltünk: mutatós limuzin, kényelmes, automata váltós benzines, ellátmánya fényűző, ja és hibrid. A Kia első - megvásárolható - hibridje.
Bent ránézésre és tapintásra is kellemes az üléseken kívül az ajtóra, a műszerfalra és a könyöklőre is jutó bőr/műbőr kárpitozás, tér hátul is dögivel van, a hibridségnek, az állítólag igen tartós lítium polimer akkumulátorok helyigényének ugyanakkor a kicsi, csupán 381 literes, bővíthetetlen csomagtér itta meg a levét. Cserébe, kedves gesztusként a kocsi sötétben megvilágítja utasterét, ha érzékeli a gazda zsebében lapuló okoskulcsot, s az sem mindennapos, hogy induláskor figyelmeztet az eltekert kormányra, pontosabban kerekekre.
Már menet közben derül ki, hogy fekete pont - a szerény méretű és nehezen is rámolható csomagtéren túl - az érzéketlen kormányért, az adagolhatóságával hibridesen tanulandó fékért, az esetenként egész autókat is kitakaró, vaskos A-oszlopért, a nem valami fényes belmagasságért és a fix, bár öblös tárolórekeszt rejtő első kartámaszért dukál. Meg még tán az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztésnek a kelleténél puhábbra, billegősebbre hangolásáért, továbbá a jelentős alulkormányzottságért - a belsőégésűeknél jó mázsányival nehezebb, 1,6 tonna saját tömegű Optima Hybriddel kanyarogni nem élmény, egyenesen menni, mit menni, hajózni, az úthibákról csak fokozottan tompítva tudomást venni annál inkább az.
Hogy az Optima Hybridben ráadásul igényes grafikájú LCD-n hajtanak a levelek, s gyűlnek az ECO-pontok, őszintén szólva mellékes. A baj az, mint egy Amerikának szánt, Amerikában is (2,4 literes benzinessel) kapható modellnél mindig - az Optima Hybrid alapára odaát 25 700 dollár, úgy 5,6 millió forint. Lehet, hogy ez is szürkeimportból fog hódítani? Van rá esély.
Árak
Tesztmodell alapára
8 999 000 Ft (2012.11.21.)
Tesztautó ára
9 119 000 Ft (2012.11.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
340 Nm 1400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Végsebesség:
192 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4845 mm
Szélesség:
1830 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1587 kg
Össztömeg:
2050 kg
Tengelytáv:
2795 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
381 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
870-930 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1180 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1080 mm
Csomagtér magassága:
560 mm
Csomagtér hossza:
700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
440 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
tiptronic - 6 fokozatú
Nyomaték:
340 Nm 1400 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
192 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
CO2-kibocsátás:
125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Kedves Kántor Úr!
Nem értem a mondatot: „Sok az egyben teszteltük …” Mit akart mondani. Ma persze divat értelmetlen mndatokat írni.
Hát nagyon tudnék fesziteni egy ilyen klassz autóban..!:-) Ezt a csomagtartó mizériát meg hagyjuk már, aki szekrényt akar szállitani, az vegyen kisteherautót.
Simán bevállalnám:))