Japánban még most is forgalmazzák a 11 éve bemutatott CT-t, Európa már elbúcsúzott tőle
2011 januárjában kezdődött a modell sorozatgyártása a CT 200h változattal, amely a harmadik generációs Priusszal közös műszaki alapokra épült. Még ma, 11 évvel a bemutató és közel 400 ezer eladott példány után is gyártásban van, igaz csak japánban, hiszen másutt a prémiumautó-vásárlók már ebben a méretosztályban is szinte kizárólag a SUV-szerű modelleket veszik. Már a szigetországban sem tart sokáig a pályafutása, a Lexus ugyanis tavasszal bejelentette, hogy októberben végleg elbúcsúznak tőle egy speciális,
"Cherished Touring" különkiadással, ami csak néhány apró külső módosításában, a fekete-karmazsinvörös bőrkárpitozásában és jobb felszereltségében különbözik az alapverziótól.
A CT következő generációja egy japán magazin szerint félúton lesz a hagyományos kompaktok és a legkisebb SUV-ok közt
Állítólag valahogy így fog majd kinézni, illetve több karosszériaváltozata is lesz, ha igazak a pletykák
Eddig nem lehetett tudni, hogy kap-e utódot a CT, a japán Best Car magazin júniusi számában azonban megjelent egy belsős forrásokra hivatkozó cikk, amely azt állítja, hogy 2024 végén vagy 2025 elején crossoverként térhet vissza a Lexus kínálatába a kompakt modell. Nem lenne meglepő, ha a 2018 végén gyártásba került UX utódja is lenne egyben a második generációs CT, de az is könnyen elképzelhető, hogy az UX is kap majd egy - az új CT alá vagy fölé pozícionált - utódot. Mindenesetre az biztosnak tűnik a lap információi alapján, hogy a karosszéria stílusa félúton lesz a hagyományos kompaktok és a SUV-ok között, a méretek enyhén nőni fognak, és a hasmagasság is nagyobb lesz az átlagosnál. A japán cikk szerint benzines, hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is árulni fogják, de a hangsúly a korábbiakhoz hasonlóan az öntöltő hibridre kerül, amely természetesen erősebb és takarékosabb lesz az elődjénél. Európába várhatóan csak ezt és az elektromos változatot importálják majd 2025-től.