Crosslane Concept néven jött az Audi Q2 előfutára

Audi Crosslane Concept

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Háromhengeres benzinmotor és két, eltérő funkciókat ellátó villanymotor alkotja az alumíniumból, karbon- és üvegszálas műanyagból épített tanulmány hajtásláncát.


Crosslane Coupe Concept az Audi több kategórián átívelő párizsi tanulmányának neve: 2+2 üléses elrendezés, kis benzines és két villanymotorból álló hibrid hajtáslánc, fejlett alapanyagok, és tanulmánytól szokatlan módon meglehetősen unalmas belső tér jellemzik. Az autó térvázát nagyszilárdságú alumínium, valamint karbon- és üvegszálas polimerek kombinációjából építették, mely merev, mégis könnyű, de azért nem annyira könnyű szerkezetet biztosít: a kisautó tömege 1387 kg.
Hirdetés
1,5 literes háromhengeres benzinmotor, elsősorban indítómotorként és generátorként működő elsődleges villanymotor és egy második, szükség esetén plusz lendületet adó másodlagos elektromos egység szolgálja az autó mozgatását, együttesen 176 lóerős teljesítménnyel. Az összetett plug-in hibrid hajtáslánc segítségével a Crosslane Coupe tanulmány 8,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből, végsebessége pedig 180 km/h, a gépezet kizárólag a 17,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor erejére támaszkodva 85 emissziómentes km megtételére képes.

A hajtás elemei külön-külön és együtt is képesek dolgozni, de nem a hibridektől megszokott üzemmódokban. 55km/h-s sebességig a nagyobb villanymotor dolgozik, míg az utóbbi sebesség fölött a hajtás mindhárom részegysége hozzáteszi a magáét a haladáshoz. 128 km/h felett azonban kikapcsolnak a villanymotorok, és a háromhengeres nyakába szakad az autó mozgatásának feladata, s ha kell - emelkedőn, előzés közben - időnként a kisebb villanyos egység is besegít. Az autó csomagterét is trükkösen oldották meg, az e célra kialakított doboz mozgatható, ha előre tolják, akkor az utastérből is megközelíthető, ha pedig hátra, akkor elfoglalhatóvá válik a két hátsó plusz ülés. Eltávolított állapotban a targatető a csomagtér fedeleként is szolgál.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?