Crosslane Concept néven jött az Audi Q2 előfutára
Audi Crosslane Concept
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromhengeres benzinmotor és két, eltérő funkciókat ellátó villanymotor alkotja az alumíniumból, karbon- és üvegszálas műanyagból épített tanulmány hajtásláncát.
Crosslane Coupe Concept az Audi több kategórián átívelő párizsi tanulmányának neve: 2+2 üléses elrendezés, kis benzines és két villanymotorból álló hibrid hajtáslánc, fejlett alapanyagok, és tanulmánytól szokatlan módon meglehetősen unalmas belső tér jellemzik. Az autó térvázát nagyszilárdságú alumínium, valamint karbon- és üvegszálas polimerek kombinációjából építették, mely merev, mégis könnyű, de azért nem annyira könnyű szerkezetet biztosít: a kisautó tömege 1387 kg.
A hajtás elemei külön-külön és együtt is képesek dolgozni, de nem a hibridektől megszokott üzemmódokban. 55km/h-s sebességig a nagyobb villanymotor dolgozik, míg az utóbbi sebesség fölött a hajtás mindhárom részegysége hozzáteszi a magáét a haladáshoz. 128 km/h felett azonban kikapcsolnak a villanymotorok, és a háromhengeres nyakába szakad az autó mozgatásának feladata, s ha kell - emelkedőn, előzés közben - időnként a kisebb villanyos egység is besegít. Az autó csomagterét is trükkösen oldották meg, az e célra kialakított doboz mozgatható, ha előre tolják, akkor az utastérből is megközelíthető, ha pedig hátra, akkor elfoglalhatóvá válik a két hátsó plusz ülés. Eltávolított állapotban a targatető a csomagtér fedeleként is szolgál.