Coulthard is józanságra int!
Az ittas vezetés ellen küzd közösen a Heineken és az ORFK
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyesítette erejét a Heineken Hungária és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság, az ittas vezetés visszaszorítása érdekében.
David Coulthard mellett Sir Jackie Stewart is aktívan kampányol az ittas vezetés ellen. Budapesten Coulthard jelenlétében írtak alá egy szándéknyilatkozatot, amely segíthet csökkenteni a hazai balesetek számát
Szomorú, hogy növekedett az ittas vezetés miatt bekövetkező balesetek száma. Pedig a világ egyik legegyszerűbb dolga úgy dönteni, hogy az ember nem ül ittasan a kormánykerék mögé, vagy bringára. Ennek ellenére az idei év első hat hónapjában 12,6%-kal magasabb volt az ittasan okozott személyi sérüléssel járó balesetek száma, mint tavaly ugyanekkor. Szerencsére a romló számok cselekvésre sarkallták az egyik alkohol tartalmú italokat gyártó céget és az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, akik persze folyamatosan küzdenek az ittas vezetés ellen.
A Heineken a globális médiaköltéseinek 10 százalékát fordítja a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kampányokra
Az egykori F1-es versenyző és a „Ha vezet, soha ne igyon!” kampány nagykövete David Coulthard is jelen volt, amikor Óberling József rendőr ezredes, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke, illetve Pálfalvi Márta, a Heineken Hungária emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója szándéknyilatkozatot írt alá, amely újabb lökést adhat a balesetmegelőzésnek. Az együttműködés a hazai közúti közlekedés biztonságosabbá tételére, az ittas vezetés visszaszorítására és az alkohollal összefüggő közlekedési balesetek számának csökkentésére koncentrál. Az ORFK a szakmai alapokat és a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos információkat, a HEINEKEN Hungária pedig a marketing- és kommunikációs szakértelmét, illetve csatornáit állítja csatasorba.
A most aláírt szándéknyilatkozat nyomán körvonalazódó együttműködésben kimagasló marketingtámogatást kap a felelős alkoholfogyasztás és a józan vezetés üzenete.
A kezdeményezés létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen! Magyarországon a személyi sérülésessel járó közúti közlekedési balesetek 8,5 százalékát ittas állapotban okozzák. 2017-ben az alkoholfogyasztással összefüggésbe hozható személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek közül 802 a személygépkocsi vezetők hibájából következett be. Ráadásul az ittas állapotban okozott balesetek 2017-ben 40 halálos áldozatot követeltek. Az esetek 57 százalékáról a személygépkocsit alkoholos befolyásoltság alatt vezető sofőrök tehetnek (379 eset), őket követik 21 százalékkal az ittasan kerékpározók (137 eset). Az összes baleset 4 százalékáért pedig az ittas gyalogosok felelősek.
Amióta 2016 júniusában a Heineken a Formula-1 globális partnere lett, az ittas vezetés elleni kampányt az F1-pályák melletti reklámfelületeken, televíziós reklámokban, digitális aktivitásokkal és a jegyterjesztő helyeken is népszerűsítik
A Heineken Hungária legutóbb idén húsvétkor folytatott kampányt, amellyel a márka által támogatott ingyenesen letölthető „SofőrHívó” mobilalkalmazást népszerűsítették. Ezzel az alkoholt fogyasztók akár húsz sofőrszolgálat valós idejű ajánlatából is válogathatnak, hogy biztonságosan hazajussanak.