Corsa, Clio, Swift – milyen kisautót kapunk 4,5 millióért?

Árharc: mit tud az Opel Corsa, a Renault Clio és a Suzuki Swift alapáron?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egységes, hogy a Suzuki Swift mellett Opel Corsát és Renault Cliót is kaphatunk 4,5 millió forint alatt. De vajon milyet? Ennek jártunk utána, mutatjuk is!

Sokan vannak, akik 3-4 millió forintért szeretnénk új autót venni, egyre kevesebb ilyen autó van azonban. A Dacia Sandero még éppen megkapható 4 millió forint alatt, ha viszont egy (nem is nagy) lépcsővel magasabbról vásárolnánk, akkor a Suzuki Swift, az Opel Corsa és a Renault Clio esetén egyaránt 4,5 millió forint körüli belépőre kell számítani - akciósan.
Vajon mit kapunk ennyiért?
Ha az elmúlt 2 évben egységesen jelentősen emelkedett alapárakban még nem is, az autók között már jelentős különbségek adódnak. Nézzük ABC-sorrend szerint, bár akár ársorrend szerint is az élre kerülhet az Opel Corsa, hiszen a márka saját finanszírozásával 4 349 000 forinttól, egyébként 4 499 000 forinttól adják, ami még mindig jóval kedvezőbb, mint az árlista szerinti 4 860 000 forintos ára, a Renault Clióért legkevesebb 4 399 000 forintot kell fizetni (igaz a márka finanszírozásával itt is apasztható az "alapár", a Suzuki Swift akciós alapára pedig 4 440 000 forint. Elsőre tehát a Swift tűnhet a "legdrágábbnak", ám érdemes közelebbről is megnézni a portékákat!
Hirdetés
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - külső méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Opel Corsa 4060 1765 1433 2538 309-1801
Renault Clio 4050 1798 1440 2583 391-1069
Suzuki Swift 3845 1735 1495 2450 265-947
Külső méretek szerint, legalábbis hosszban a Corsa a bajnok, ugyanakkor keskenyebb a Cliónál és alacsonyabb mindkét vetélytársánál. A külső méretek részben, de nem teljesen meghatározzák a belsőket, a belső szélesség a Clióban a legnagyobb, sőt ez a versenyző adja egyértelműen a legnagyobb csomagteret, a legkisebbet hordó Swiftnél csaknem másfélszer nagyobbat, igaz magas küszöbbel. Ugyanakkor hiába a legrövidebb a Swift, a legjobb hátsó lábteret nyújtja, s a belmagasságával is vezet, utóbbi mondjuk nem meglepő a Corsához mérten 6,2, a Clióhoz viszonyítva 5,5 centivel nagyobb magasság miatt. A belterek hangulata kapcsán elmondható, hogy míg a Corsán és a Clión szerényebb felszereltsége miatt jelentősen érződik az, hogy alapváltozatban ülünk, a Swiftnél kevésbé.
Hirdetés
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - belső méretek (saját mérés)
Opel Corsa Renault Clio Suzuki Swift
Belső szélesség elöl (mm) 1390 1420 1420
Belső szélesség hátul (mm) 1350 1440 1370
Belmagasság elöl (mm) 900-980 880-960 940-1020
Belmagasság hátul (mm) 920 880 930
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) 215 200 220
Ülőlap hossza elöl (mm) 530 500 500
Ülőlap hossza hátul (mm) 450 420 470
Csomagtér maximális szélessége (mm) 1070 1100 1160
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) 1000 1100 1060
Csomagtér magassága (mm) 490 560 530
Csomagtér hossza (mm) 600 660 870
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) 1450 1370 1350
Raktérnyílás szélessége (mm) 890 1060 910
Raktérnyílás magassága (mm) 700 720 760
Jelentős különbséget mutat az "alapmotor" is, aminek persze az is az oka, hogy a Swiftnél jóval szűkebb a kínálat, nincs olyan harmatos belépő, mint a Corsánál és a Cliónál, a Swift (ha a Sportot külön modellnek vesszük) egyetlen motorral kapható: 1,2 literes, négyhengeres, ráadásul lágy hibridrendszerrel szerelt benzinessel, ami 83 lóerős teljesítményével önmagában is a trió legizmosabbja. Utóbbiról érdemes tudni, hogy már nem az, amivel az aktuális, már Japánból érkező Swift debütált, tavaly kapta a méretével és teljesítményével, valamint persze fogyasztásával is apasztott benzinmotort, amihez a korábbinál erősebb, 3 lóerős, de 50 Nm nyomatékot adó, ISG önindító-villanymotor-generátor egység csatlakozik - szíjjal. A 107 Nm csúcsnyomaték nem tűnik soknak, de az már 2800/perc fordulattól elérhető, az ISG-s stop-start pedig jóval finomabb és gyorsabb, mint a hagyományos önindítós.
Hirdetés
Míg a Swift négyhengeres, két vetélytársa csak háromhengeres benzinest ad alapáron. Motorméretben köbcenti szerint a német, akarom mondani a villámos francia áll az élen, turbó nélküli alapmotorja 75 lóerős, s a legnagyobb méretből adódóan a legjelentősebb (118 Nm) nyomatékot adja. Ezzel közel olyan jó gyorsulást tud, mint a teljesítményben élen járó Swift, s katalógusérték szerint közel olyan takarékos is. A Clio alapmotorja teljesítményével és nyomatékával is a leggyengébb, sőt ígért fogyasztásával is. Igaz, a Clio kapcsán elmondható, hogy kápéval fizetve övé a legkedvezőbb listaár, és felszereltségével, illetve annak bővíthetőségével is tud domborítani a Corsához mérten.
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - műszaki adatok, árak
Opel Corsa 1.2 Start/Stop 75 LE Renault Clio SCe 65 Life Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL
Emissziós norma Euro 6d Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1199 999 1197
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5
Teljesítmény [LE/fordulat] 75 (5750) 66 (6250) 83 (6000)
Nyomaték [Nm/fordulat] 118 (2750) 95 (3600) 107 (2800)
Gyorsulás 0-100 km/h 13,2 17,1 13,1
Végsebesség [km/h] 174 160 180
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,8-4,9 5,1-6,0 4,7-4,8
CO2-kibocsátás [g/km] 93-94 116-136 106
Saját tömeg [kg] 1055 1028 865
Megengedett össztömeg [kg] 1550 1575 1365
Abroncsméret 195/55 R15 185/65 R15 175/65 R15
Garancia 2 év 3 év/100 000 km) 3 év/100 000 km); 10 év a hajtásláncra
Alapár (akciósan) [Ft] 4 449 000 Ft 4 399 000 Ft 4 440 000 Ft

Nem vitás, a legnagyobb differencia az ellátmány a vizsgált "4,5 milliós" kisautók között.

Míg ugyanis a Swift elég jól felszerelt, a Clio elfogadhatóra bővíthető, a Corsa alapmodellje légkondival sem kiegészíthető alapellátmányt ad, így utóbbi tényleg csak az a belépőmodell, ami viselheti a 4,5 millió alatti árcédulát, ellenben vélhetően kevesen választják ezt. Aki persze lemond a klímáról, az az alap Corsával is meglehet, hiszen többek közt elektromos (első) ablakokat és külső tükröket, Bluetooth-kapcsolatos és kihangosítós hifit, tempomatot, radaros vészfékrendszert és táblafelismerőt is ad. Utóbbi a Swithez mérten többlet, ahogyan a tolatóradar rendelhetősége is, de itt feláras a LED fényszóró, a legfőbb hiány persze a légkondi, ami legolcsóbban a Corsa "Smile :)" szériával érhető el, 4 949 000 Ft-tól (finanszírozással 4 849 000 Ft-tól), ott már fűthető első üléseket és szintén fűtőszálas, bőrbe húzott kormányt, tolatóradart, 7 colos érintőképernyős, Apple CarPlay/Android Auto rendszeres hifit és fáradtságszenzort is kapunk - igaz az árban feljebb lépve 4,91 millió forintért a Swiftből is megkapható a második, GL+ felszereltségű, motorban még mindig erősebb verzió. A Clio Life alapverziója bár a Corsáéhoz hasonlóan gyengén felszerelt, sőt még audiorendszert sem adó, legnagyobb előnye az egyedül általa adott sávelhagyás-jelzőn és sávtartón túl, hogy a légkondi kérhető hozzá, így 4,6 millió forintért már kaphatunk klímás Cliót. Ha viszont tovább kívánunk lépni, nem csak felszereltséget, hanem motort is lépni kell, a második Zen ellátmányhoz már motorból is a turbós 1,0 literes TCe 90 választandó. Azzal a Clio már alapból is sokkal élhetőbb, ráadásul jobban is extrázható, ugyanakkor itt már a harmadik (GLX) ellátmányú Swift 5,3 milliós árszintjén járunk.
Opel Corsa, Renault Clio, Suzuki Swift - alapfelszereltségek
Opel Corsa 1.2 Start/Stop 75 LE Renault Clio SCe 65 Life Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL
LED fényszóró 140 000 Ft X X
Automata fényszórókapcsolás - X X
Ködfényszóró - - -
Elektromos külső tükör X X X
Tempomat X X X
Adaptív tempomat - - X
Aktív vészfékrendszer X X X
Sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer - X -
Táblafelismerő X X -
Audiorendszer X - X
Kihangosító X - X
Kormányról vezérelhető hifi X - X
Ki-be állítható kormány X X -
Le-fel állítható kormány X X X
Elektromos ablak elöl X X X
Elektromos ablak hátul - - -
Távirányítós központi zár X X X
Légkondicionáló (manuális) - 200 000 Ft X
Osztottan dönthető hátsó ülés X X X
Frontlégzsákok X X X
Oldallégzsákok X X X
Függönylégzsákok X X X
Visszagurulásgátlós ESP X X X
Tolatóradar 60 000 Ft - -
Hirdetés
A Swift ugyanakkor legnagyobb dobása, hogy már alapáron is teljesen élhető ellátmányt nyújt, légkondival, full LED fényszóróval, távolságtartós tempomattal és aktív vészfékrendszerrel, kormányról vezérelhető hifivel, igaz, a kormánykerék itt csak le-fel állítható. Ugyanakkor a 4,5 milliós kisautók közül egyedül a motorból is a legjobbat adó, egyedüliként lágy hibrid rendszeres Swiftről igaz, hogy 4,5 millióért tényleg józan ésszel hazavihető, használható autót kapunk. Ráadásul míg az Opel esetében a garancia alapból 2 év (korlátmentesen), a Renault esetén 3 év/100 000 km (gyári finanszírozással 5 év/100 000 km), a Suzukinál a 3 év/100 000 km általános jótálláson túl további 7 (összesen 10) év jár a hajtásláncra. Vajon tényleg meggyőzi a vevőket a Swift? A DATAHOUSE Kft. piaci adatai szerint igen: az idei év legnagyobb számban forgalomba helyezett kisautóját tisztelhetjük benne, ami jó hír, hiszen józan választásnak is tűnik. Persze hozzá kell tenni, a magánszemélyek körében az összesített második helyezett, Év Autója díjas Toyota Yaris az első, ami ha 4,5 milliós semmiképp sem tud lenni, 5 millió alá azért még épp be tudják nyomni az 1,0 literes, 72 lóerős bázisverzió akciós alapárát, és annyiért már klímás, távtartós tempomatos, érintőképernyős hifis, tehát nem is olyan nagy ugrás, persze százalékosan több mint 10%-os.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.19. at 10:20
    Permalink

    A corsa csomagtérméreténél nincs valami elírás? 1801 liter előrehajtott ülésekkel kicsit soknak tűnik. Főleg a másik két versenyzőhöz képest.

  • 2021.10.20. at 12:22
    Permalink

    A táblázatokban lévő adatokkal van gond bőven:
    – a táblázat szerint a Suzuki csomagtere a legkisebb, de a részletes adatoknál, az övé a legszélesebb, leghosszabb, legmélyebb (ez így nem jön ki)
    – a Suzuki fogyasztása van megadva legkisebbnek, de neki a legnagyobb a CO2 kibocsátása, ez megint érdekes matek, elég egyértelmű összefüggés van a két érték között.

  • 2021.10.21. at 11:40
    Permalink

    swift:
    Ülőlap hossza hátul (mm): 470
    Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm): 220
    Csomagtér hossza (mm): 870
    470+220+870=1560

    Csomagtér hossza üléshajtással (mm): 1350

    Szóval ha lehajtom a Swiftben a hátsó ülést, akkor 22 centivel hosszabb autó lesz? 🙂

    • 2021.10.23. at 16:10
      Permalink

      Elírták a csomagtér hosszát nem 87 centi az, hanem 67.

      assets.adac.de/image/upload/v1606404798/ADAC-eV/KOR/Text/PDF/Suzuki_Swift_1_2_Dualjet_Hybrid_Comfort_1_tthkb8.pdf

      • 2021.10.23. at 16:20
        Permalink

        Egyébként az ADAC mérése szerint 250 literes a Corsa,, a Swift és a Clio csomagtere is.

        assets.adac.de/image/upload/v1576675777/ADAC-eV/KOR/Text/PDF/AT5935_Renault_Clio_TCe_100_Intens_pbbpau.pdf

        assets.adac.de/image/upload/v1585046389/ADAC-eV/KOR/Text/PDf/Opel_Corsa_1.2_DI_Test_upfb84.pdf

  • 2021.10.21. at 11:44
    Permalink

    A másik pedig az ár. A swiftnél az akciós ár van megadva, amiből egy forintot se lehet már alkudni, a másik kettőnél pedig a listaár. Úgy látom megint egy Suzuki reklám cikkel van dolgunk 🙂

Vélemény, hozzászólás?