Continental: a VW botrány miatt a dízeleknek befellegzett

Egy új prognózis szerint a dízelmotorok európai jellegzetességgé válnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Maga a Continental első embere nyilatkozott úgy, hogy a dízelmotoroknak a VW botránya után egyértelműen befellegzett az USA piacán.


Elmar Degenhart, a gumigyártóként és autóipari beszállítóként is ismert Continental vezérigazgatója tett egy nagyon érdekes kijelentést. Szerinte a Volkswagen dízel-botránya miatt a gázolajos motorok teljesen ki fognak szorulni az USA piacáról. Már december közepén megírtuk, hogy az emissziós csalás miatt Amerikában drasztikusan visszaesett a Volkswagenek eladása. A német cég még arra is rákényszerült, hogy az évek óta használt "Das Auto" szlogent is lecserélje. A német Börsen-Zeitung gazdasági napilapnak adott interjújában Degenhart úgy fogalmazott, hogy Amerikán túl több fontos Európán kívüli piac, így Kína és Japán is érintett lehet a dízelek megítélését ért negatív hatásból. Igaz, hogy ezekben az országokban alig pár százalékos a dízelek részesedése, míg az öreg kontinensen ez sokkal jelentősebb; 53 százalék.
Hirdetés

Ezen kívül Degenhart fontosnak tartotta, hogy megismételje cége őszi közleményét, miszerint a Continental látta el a Volkswagent motorvezérlő elektronikákkal, de a csaló szoftver felprogramozása nem az ő saruk, azt a VW maga intézte. Ebből adódóan a Continentalt semmiféle jogi hátrány nem terheli a dízelbotrány miatt. Nem úgy a rivális Boscht, aminek a felelősségét még vizsgálja a stuttgarti ügyészség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ha figyelnél látnád, hogy a Lexus IS F hez volt hasonlítva…Amúgy meg németeknél egy 3.0 TDi az simának számít ott nem olyan nagy szám olyan, mint itthon a 2.0 TDi. Az előző generációs 3.0 TDi k se voltak olcsóbbak. Azért hiszed azt mert felmentek az árak. Régen egy Audi a8 vagy 7 es BMW 20 millától indult most meg majdnem 30 az alap. Nem is olyan régen még az volt a nagy hír, hogy van 1 es BMW 6 milla alatt most meg a legfapadosabb legalapabb BMW 7 millától kezdődik. Ha hasonlítgatni akarsz akkor sportváltozatot hasonlíts a sportváltozathoz. Toyotánál a TS volt a sport Audinál meg az S3 nem kérdés melyik a jobb ennyi…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ezt elismerem ez nem is kérdés, hogy a Toyota első ebben, mint a Tesla az elektromos meghajtásban. Mondjuk azért a Mercedes is eléggé elől jár a hibrid technológiában. pl az F1 ben óriási az előnyük.
    Azért nem mindenki tud vagy nem mindegy milyet.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nekem sem tetszik, de tudomásul kell venni, hogy most a Toyota a környezetvédelem nevében a hibridekkel nyomul.
    Ott viszont világelső. Ez van.
    Gyors környezetszennyező autót mindenki tud csinálni. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A tesztelők a TS-nél általában irreális adatokat adtak meg a fogyasztásra 11-12 litert.
    Én bíztam benne, hogy nem lesz igaz.
    Gyorsan autózom, de nem ész nélkül (gáz-fék, gáz-fék).
    A Lexus azért legalább 400-500kg-mal nehezebb, mint a Corolla.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Az nem rossz adat,mert a nem túl fickósan hajtott Lexus hibrid 9 kerül evett alattam, pedig nagyon nem toltam neki, sőt eco mode-ban hagytam… És kb úgy ment, mint egy lomhább dízel,csak másfélszeresét fogyasztotta…

    Pedig állítólag ezt gondolják a dízelmotorok ellenfelének, csak drágább,többet fogyaszt és nem is megy jobban…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hangsúlyozottan keményen nyomom neki, 35% város és 65% országút.
    Így fogyaszt 9,5 litert.
    A lehetőségekhez képest (változó szelepvezérlés és szelepemelés) szerintem igen rugalmas, így nem kell állandóan pörgetni és váltogatni.
    Ha viszont keményen meg kell indulni, akkor jön a visszaváltás. Pl. 65-70-nél 2.-ba és kihúzatva 107-ig.
    Nem sokan tudnak utánam jönni. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ezek szerint majdnem ugyanannyit mennek, de azért mert az Audi 1600 kg a Toyota meg 1200 ez sem mindegy:) A Toyotát meg 6-8000 között kell forgatni, hogy menjen gondolom akkor zabál is

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Érdekes amiket itt irkáltok a modern dieselekben nincs adagoló, hanem porlasztócsúcs van de mindegy. Enyémben is az van -10 ben is pöccre indul, pedig sima gázolajat tankolok bele. Én leginkább városban használom nekem bőven megéri pláne hogy 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ez főleg a modern dízelekre hatványozottan igaz. Egy ismerősömnek bő fél év alatt sikerült kinyírnia így a 3 éves autóját, hogy hogy zömére pár száz méterekre használta, naponta 2-3 alkalommal… Cseréltek rajta már adagolót, részecskeszűrőt, de csak nem akar úgy muzsikálni a kotla, ahogy kellene. Cserébe viszont nincs gondja, hogy mire költse a fizetését…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Marmint art neki=az olaj hamarabb lesz gány.

    Hideggel eddig nem volt gondom,ezek a modern dizelek magas kompresszioval nem indulnak nehezen. -9 fokban is ugyananyit teker nekem,mint + 20 ban szerencsere.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Rengeteget rövidtávozok dízelesekkel és benzinesekkel is, attól függ, mi elérhető, nem szokott nagyobb gond lenni velük, max. első fagyoknál dízelek nehezen indulnak, benzinesek kb. ugyanakkor akksi gond irány velük a szerviz.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A benzines is ugyanúgy tönkremegy mint a diesel ha széthajtják. Hát nem tudom milyen autód van de valószínű könnyű akkor és azért megy jól. Egy 2005 ös 3.0 Audi 7 körül van 100on nem tudom melyik 1.8as szívó tudja ezt na mindegy.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Azy azert nem mondanam. Viszont abban egyetertunk,hogy nem mindenben jo mindket motor.

    Sot.szerintem egyebkent sztem ugy altalanossagban nem fogyasztanak aranytalanul tobbet varosi rovidtavozasnal a dizelek(mondjuk a modern benzinesek sokat fejlodtek ilyen szempontbol). Csakhat ugye nem birjak az ilyesmit…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A mai komoly dízelek 2-3 turbóval már elég elvontak, bár kétségtelenül jól mennek.
    A tartósságuk, megbízhatóságuk másik kérdés, főleg ha sűrűn ki is használják a teljesítményüket.

    Az én autóm 2005-ös és az akkori 3,0l-es csúcs dízelek vért izzadtak, hogy tartsák vele a lépést 200-ig. Általában nem is sikerült. Egy 1,8-as szívó motoros autóról van szó. Az azért elég vicces. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Diesel:automata,telen varosban hajtva javaban. Bemelegedes ketseges.
    Benzines:javareszt m0-as kruzolgatassal

    Allitsuk szembe a ket autot ugyanazzal a valtoval,azonos hasznalattal !

    Ne csak ilyen hangulatkelto dolgokkal probald meg a valosag ellenkezojet bebizonyitani

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Meg erdekes volt az is,ami az az elotti evekben tortent is 🙂

    Meg hogy mekkora tankot engedelyeztek a diesel es benzines cersenyautoknak.
    Meg hogy milyen fogyasztassal vegeztek a diesel es milyennel a brnzines versenyautok

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem tudom olvastad-e az új Opel Astra teszteket :
    Opel Astra 1,6 CDTI aut. 136 LE 8,2 literre jött ki az átlag
    Opel Astra 1.4 turbo 150 LE 6,8 literre jött ki az átlag

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Jah amúgy sokaknak ez azért nem felel meg mert pl egy Audiért kifizetett valaki 10 milliót ő egy 200 lóerős autóért fizetett és most kap helyette egy gyengébbet ugyanannyiért ő nem ezért fizetett. Valahol azért őket is meglehet érteni.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hogy mindketto ugyanolyan nyomateku legyen,ahhoz vagy loketterfogat,vagy turbo tuningra lenne szukseg. Igy viszont az eddig is tekintelyes fogyasztaskulonbseg meg tovabb none.

    Benzin es dizel kozott tervrzesi-mukodesi kulonbsegek vannak, nincs ertelme ilyrn kikoteseket tenni. Elony-hatrany mindkettonek mas… A dizelmotor eleve robosztusabb,nagyibb erosebb alkatreszekbol van osszerakva,ezert is nem szeret porogni annyira. Mondjuk mar a 3 hengeres benyasok is 5500 nal mar fordulatszammero alapjan szeretnek pirosodni…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hát nyilván nem mindegy melyikbe milyen motor volt, de a jó gyorsuláshoz nyomaték kell. Nem is azt mondtam hogy minden benzinesnél jobban megy a diesel, de sok előnye van velük szemben. Én inkább dieselt használok mint egy kis köbcentis benzinest. Ha nagyobb motorról van szó más a helyzet pl egy 3.0 benzines vagy diesel ott már mindegyiket jónak tartom. Egy ekkora motorral szerelt mai prémium autót azért nem sok hétköznapi autó tudná megfogni ezek kb 5 alatt vannak 100on szóval… 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Mert sokan félnek, hogy gyengébb lenne az autójuk és többet is fogyasztana, na meg különben is minek az.
    De látom te nem az a fajta vagy .

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “…csak autópályán a belső sávból kotródj le mert általában az ilyenek foglalják mert nem a külső sávba gyorsít fel hanem a belső sávban erőlködnek mire elérik a 130 at…”

    Ez volt a hét vicce, így válaszra sem érdemes. 😀

    Az a jó oldala a dízelnek, hogy egyértelműen kevesebbet fogyaszt és kis fordulaton nyomatékos.
    Ezt badarság lenne vitatni.
    Azt viszont vitatom, hogy élvezetesebb a vezetése, mint egy pörgős szívó motoré. Persze annak, aki valóban élvezni akarja a vezetést.
    Az átlag sofőr biztos értékeli, hogy nem kell váltogatni és érzésre milyen jól megy, de ennek is igazán a városban lehet némi előnye a kis gyorsításoknál. Országúton, autópályán semmiképp.
    Én nagyon sportosan vezetek, de szinte soha nem látom hátrányát a relatív “nyomatékszegény” szívó motornak, hiszen alapból elég rugalmas és van benne váltó is. 🙂
    Összeakadtam már elég sok magukat nagyon erősnek és gyorsnak képzelő neves “prémium” dízel autóval, de nem sok esélyük szokott lenni, dacára a hatalmas nyomatékuknak.
    Erről ennyit. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Most találtak egy megoldást szoftverfrissítés egy cső és egy szűrő berakásával egyszerűen meg tudják oldani, hogy a motorok egyformán viselkedjenek normál üzemmódban és a károsanyag-kibocsátási teszteken, valamint meg is feleljenek valamennyi törvényi előírásnak. Balázs azt mond meg, hogy a kocsidba berakatnád-e vagy sem ezeket.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Te valószínű olyan vagy aki ül a kis 1.2 benzines autójába pörgeti de nem megy csak azt hiszi a hangja miatt aztán csak markolászod a kormányt húú de király.:) Nekem mindegy légy vele boldog csak autópályán a belső sávból kotródj le mert általában az ilyenek foglalják mert nem a külső sávba gyorsít fel hanem a belső sávban erőlködnek mire elérik a 130 at…

    A másik meg nekem elég 3000 ig elforgatnom ha előzni akarok vagy akármi neked meg 6000 ig pörgetni kell. Az út szélén állók meg mondják ki ez az állat 🙂 Arról nem is beszélve hogy 5 literből elmászkálok
    városba és ha elakarok húzni valamit meg se kottyan nem úgy mint a kis köbcentis benzinesnek.
    Amúgy meg nem versenyzésre használom különben is egy kis 1.2 vagy 1.4 es aztán marha nagy vezetési élményt adhat neked biztos mert húú de jó pörög 6000ig 😀 Valószínű soha nem volt diesel autót így nem is fogod beismerni hogy van a diesel motornak jó oldala is…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hogy eltértünk az eredeti témától
    Dízeles és benzines összehasonlításnak úgy látnám értelmét hogy pl. 300 Nm nyomatékú lenne mindkét fajtájú motor.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “…fogalmad sincs mi az a nyomatékból autózás.”

    Ja, nagyon klassz, amikor 2000-es fordulatonként kell sebességet váltani.
    A dízel egy “szar”, ha az ember valóban élvezni akarja a vezetést.
    Legalább ne akard megmagyarázni, hogy milyen jó.
    Így látszik igazán, hogy fogalmad sincs a dolgokról. Ezek szerint nem ültél még normális autóban. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ezt a mondatot nem neked írtam , van gazdája, aki tudja miért neki.
    Félreértettél . nekem nincs bajom a dízelmotorokkal . egyes emberek hozzáállásával van a gond . akik azt mondják elterelés céljából , hogy a hajók így meg az USA úgy meg Kínában a levegő és a bányák is ejnye de szennyeznek. Eszerint sikerült is nekik a lényegről elterelni a szót, de nem végleg.
    Valóban rosszul fogalmaztam , remélem te is.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ehhez a mondatodhoz én is hozzászólnék. Elég sötét vagy te is. A kis 1.2 meg 1.4 es végletekig kihegyezett turbós motorok meg azt hiszed olyan jók mi? Az nem gáz hogy olyanokat tesznek bele nem? Ahhoz hogy menjen szarrá kell forgatni olyankor eszik is rendesen meg a környezetet is nagyon kíméli gondolhatod. Látszik neked se volt még dieseles autód fogalmad sincs mi az a nyomatékból autózás. Alig kell forgatni kicsit odalépsz aztán megy. A kis köbcentis benzinesek meg üveghangon pörögnek aztán úgy se nagyon mennek. Te vegyél akkor kis 3 hengeres szart az való neked 😀

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “Igaz, hogy ezekben az országokban [Amerika, Kína, Japán] alig pár százalékos a dízelek részesedése”

    Hát ezaz! 🙂 Kíváncsian várom, hogy mikor lesz alpesi levegő ezeken a helyeken, most, hogy a dízelek aránya a jelenleg is szinte elhanyagolhatóan alacsonyról még tovább csökken 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Bukik a fosvágen és bukik a koromdízel is vele. A mindennel bebukott tehetségteleneknek megint nincs jó napjuk – pont úgy ahogy egy sem volt még jó mióta megszülettek – LOL! 🙂 holiday már csomózza a nyakán a kötelet, “a nem lesz ebből semmi néhány nap múlva elfelejtik az egészet és minden megy tovább ahogy eddig”-kopasz kisgyerek pedig már kifordult szemekkel bámulja a plafont napok óta. ROFLMAO! 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem tudtam, hogy tudsz vízen járni ott szívod be a mostani botrány kirobbantóját, a krónikus légúti problémákat okozó nitrogén-oxidot is.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    🙂 Nekem pedig ez az autó jutott eszembe – a típus neve találóan írja le, mi volt most itt:

    [url]https://www.google.hu/search?q=chrysler+crossfire&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiT_Nzun5zKAhUEvBoKHeE5DfgQ_AUIBigB[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “Egy kimutatás szerint 2009-ben Földünk 15 legnagyobb hajója annyi kormot és mérgező gázt eregetett a légkörbe, mint az összes személygépjármű együttesen…”

    A megtermelt élelmiszer 40 százalékát egyszerűen kidobják, mikor 700 millió ember éhezik. A világban van annyi étel, hogy senkinek ne kelljen éheznie, csak ez elképesztően aránytalanul oszlik el.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    És mennyi ilyen van még… ezek meg egymás után hány alkalommal tudtnak ráharapni egy ilyen autóipari köntösbe csomagolt politikai játszmára. Na mindegy. Amellett, hogy szinte mindenben igazat adok essháromezernek, többek közt ilyen események miatt nem értem, hogy miért pont autós fórumokon akarja megváltani a világot:) Egy frissen felbukkant téma ámerikából, idézem, számokra figyelni! 😀
    “Az új “klímaegyezményen” épp, hogy megszáradt a tinta, Kaliforniában pedig már két hónapja ömlik metán füst a levegőbe.
    A szennyezés mértéke eddig -a szakértők szerint- akkora, hogy 7 millió autó 1 év (folyamatos) futás esetén tudna csak ekkorát produkálni.
    Illetve nagyjából az összes kaliforniai olajfinomító generál ekkora szennyezést egy év alatt.
    Jó hír viszont, hogy a helyzet stabilizálásán dolgozó gáz kitermelő társaság, a Southern California Gas munkatársai szerint megfékezhető a gázáradat! Csupán 2-3 hónap kellhet hozzá…
    Ahhoz képest, hogy VW ügyből mekkora botrány kerekedett, már-már érthetetlen, hogy ez a hír hogy tud ilyen jól “rejtőzködni”…”
    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3387876/California-gas-leak-spewing-noxious-methane-fumes-two-months-declared-state-emergency.html

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nemcsak a kis TSI, hanem az összes szenved a vezérműlánc problémáitól, de az 1,2-est érinti leginkább. Először csak nyúlásra volt hajlamos, aztán jöttek a komoly szakadások, erre reagálva a Volkswagen előbb szélesebb láncra, aztán szíjas hajtásra váltott. Az 1,2-esben rendszeresen cserélni kell a vezérlést, figyelni kell a gyanús hangokra.

    Ha gondolod be is linkelem, hogy honnan van ez a cikk 🙂 Gondolom te ennek ellenére sem hiszed el, hogy szarok. A Volkswagen is elismerte, hogy szar mivel lecserélték szélesebb láncra, de gondolom te még így sem hiszed el 😀 Szóval szerintem kár veled vitázni…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Attól, hogy te MEGINT elmismásolod a dolgokat, még nem leszel szavahihető ember. Tehát hazudsz. Pont.

    Figyu: más a jellemünk, az értékrendünk és az értelmi szintünk is. És hidd el én, ennek szívből örülök.:)

    Ismerős a mondatszerkezet?:) A vesszőt egy helyen direkt rossz helyre tettem – keresd meg és köss bele:)

    Sokadik kegyelemdöfés:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Jó magyarázd meg, hogy csak az itt forgalomba helyezett TSi kkel van baj 😀 Gondolj bele, ha csak itt a környéken több TSi motorral is volt baj nem kevéssel. Pontos számot nem tudok, de nem 2-3 ról van szó az biztos, hanem jóval többről, akkor mennyivel lehet baj a több millióból.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A szerelőd csak a beteg láncokat látja. Hányat is? Ez egy milliós nagyságrendben gyártott motornál valóban meghatározó.
    Balu, ismerek egy srácot, Balázsnak hívják és alkoholista. Most akkor minden Balázs Alkoholista? Ugye? 😀

    Nem számháborúznék sem veled, sem a szerelőddel. Annyit TSI-t van alkalmam ismerni, amennyit te életedben nem láttál együtt és még jó pár márka jó pár motorját és kivitelét. Mindezt a sosem hazudó számok tükrében.

    Persze te azt hiszel, amit akarsz.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Utána tudsz te nézni magad is, nem fogok nekiállni belinkelgetni azt a töménytelen oldalt, fórumot, ahol ezzel foglalkoznak. Sokat már így is eléd tártam, és mi volt? Kiröhögted. Te. A szakértőket:)

    Mondom én, te a világot is meg tudnád váltani:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hát, ha még nem hallottál róla, akkor nem tudom te hol élsz. Amúgy népítéleten is nem egy ember írja, hogy balesetveszélyes. A PD k annyival rosszabbak, hogy ott leáll a motor is. A TSi kről meg én is hallottam. A szerelőm tudna neked mesélni a bennük használt bicikli láncokról. Ő valószínű több TSi motort látott mint te.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Abban maradjunk, hogy ez egy vélemény, amit rendszeresen elferdítesz, mert ennyit tud a bűnöző agyacskád. Tőled is lehetne szemezgetni, Holi-Holiday…szoktam is. Annyi van, mint réten a fűszál:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [url]https://www.google.hu/search?q=isaura+a+rabszolgal%C3%A1ny&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi4r7mUzJrKAhWHa3IKHbjfAPsQsAQIMg&biw=1280&bih=887[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Maradjunk annyiban, hogy a legnagyobb hülyeség, amit valaha olvastam, tőled származik és az autógyártást, mint a jó és a rossz küzdelmét állítja be, de olyan ostobaság öreg, hogy nem is tudok hozzá hasonlót említeni.

    Talán, ha gyűjtenél Izaurának a felszabadítására, az még úgy ezt a szintet hozná.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ahogy a sosem létezett MINI pick upot.

    Ha csendben maradtál volna, okosabb maradtál volna ismét.
    :-DDD

    Kegyelemdöfés csalficucu? Bumm a fejbe? 😀

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Maradjunk annyiban, hogy néha kilóg a lóláb nála, de ez nekem egy elismerés, hogy jól gondolom. Még egyszer leírom: a Toyota és a VW küzdelméről. Hátha felfogod végre, de nincsenek ilyen illúzióim:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Én ezt most először olvastam így tőled, kerek-perec kijelentve. Eddig csak mismásoltál, ködösítettél, ferdítettél, füllentettél, nagyképűsködtél, fellengzősködtél…folytassam a sort?

    Nekem ez nagy dolog – végre egy konkrétum tőled. Már mióta ezt vártuk:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Kempelen mindig megmondja a frankót:

    [url]https://www.google.hu/search?q=fortune-teller&client=opera&hs=15v&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjH9oX4x5rKAhWC1SwKHf0cCU8Q_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Én úgy tanultam, hogy a kőolaj atmoszférikus desztillációjában az aszfalt a legutolsó maradék, van még néhány anyag “felette” amit nem tennék hajómotorba sem. A hajók gázolajhoz hasonló üzemanyaggal működnek, persze nem olyanokkal, mint amit egy diesel személygépkocsiba vagy tehergépjárműbe tankolsz, azoknál kevésbe van megtisztítva.
    Ha nem égetnék el valahol, akkor naponta több tíz tonnányi veszélyes hulladékkal kellene mit kezdeni, nem csinálhatnak mindenhol aszfaltot 🙂

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Látod, minden rosszban van valami jó.
    Nem dolgozom nekik. A termékeikkel dolgozom.
    Te meg nem, hogy kettőnk közül ki a vak, mindenki el tudja dönteni.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A VW a “német” vállalat. Szorosan összefonódva a politikával, és a túlélése presztízskérdése minden németnek. Adott tehát egy hatalmas piac, amely egyúttal továbbgyűrűzik a “gyarmatokra” is (Kelet-közép Európa, ahol vagy hazai (pl Cseho/Szlovákia) vagy van egy sajátos fétise). Adott még egy fontos piac a kínai, ahol a VW az egyik első játékos régóta, és mind rangja, mind eredményei igen meggyőzőek.

    És emellett ott volt az USA ahol a VW csoport hagyományosan gyengébben muzsikált mint az ellenfeleik összessége, de azért nekem az jött le, hogy az Audi lenyomhatja akár az infinitit, amelynek ez a “hazai piaca”, a VW pedig ha nem is legnagyobb tömeggyártó, azért kisebb “tömeg”márkák (pl Mitsubihsi) remekül ellennének a VW eladási számaival.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Szerintem állj a Volkswagen vezetői elé és mondd nekik azt, hogy nem nagy a baj. Kapnál akkora pofont… 😀
    Most még ezt nem jelentheted ki majd pár év múlva fog látszani, hogy mi a helyzet.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem döntené össze. persze, most már, hogy Müller a vezető – azt nyilatkozta, hogy már nem akarnak világelsőségre törni. De a megalomán Winterkornnak b*zinagy veszteség lett volna. El lehet vegetálni az USA nélkül – PSA, Renault – de ott lenni presztízskérdés. Nem véletlen, hogy idén a Ssangyong is meghúzza a tutit – lehet, hogy belebuknak, lehet, hogy nem. De tudják, hogy muszáj.

    “elnézve a számokat, egyáltalán nem nagy a baj.”

    Tudjuk, hogy nekik dolgozol, de az Isten szerelmére, ne legyél már ennyire vak:) Az idei év lesz nekik a legnehezebb. Visszahívások, perek garmadája(és jöhet még új fejlemény bármikor)…nem nagy a baj, tényleg:)))

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Persze, fognak, a Taigunról sincs hír, a Crossblue-ról sincs…

    “Ha kell, hamarabb lesz kopogós a villanykapcsoló, minthogy tényleges kárt okozó farigcsálást hajtsanak végre.”

    Már megint, mint annyiszor, felhozom a jó öreg Tsi-t: vezérműlánc-nyúlás, majd szakadás, tömegével. Erről lett hírhedt ez a motortípus, fórumok tömege(Európa-szerte) taglalja a problémát. A PSA-nál szintén van ilyen. Ez is a gyenge anyagminőségre vezethető vissza. Tudom, te ezeket még hírből sem ismered, mindjárt megint jössz azzal, hogy böszmeség, butaság, blődli…ezt szoktad.

    “Anyaghasználatban biztosan nem a blokk vagy az autó egyéb mechanikai elemei csorbulnak ilyenkor.”

    Nem hát, persze:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Azt azért emeljük ki, hogy bár ez a botrány szép nagy, de a VW-t az sem döntené össze, ha egy autót sem adna el az USA-ban. Nyilván ez komoly veszteség, amire amúgy igen komoly biztosítása van minden ilyen vállalatnak és nem elhanyagolható a morális veszteség sem, de elnézve a számokat, egyáltalán nem nagy a baj.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Engem egyébként az jobban zavar az új dieseleknél, hogy ha valamelyik porlasztócsúcs tönkremegy vagy nem megfelelően működik, akkor szerviz módba kapcsol az autó. Na most, ha ezt előzésnél csinálja, akkor az életveszély. Ezt nem is értem hogy gondolták. Ez nem csak a VW konszern dieseleinél van így egyébként.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Komoly összegben fogadnék veled, hogy nem.

    Hamarabb fognak elmaradni új modellek, mert azokat igazán drága dolog kifejleszteni, nem az autó szerkezeti elemeit legyártani. Ahogy a Phaeton project leállt, úgy megtörténhet ez mással is. Anyaghasználatban biztosan nem a blokk vagy az autó egyéb mechanikai elemei csorbulnak ilyenkor. Anno a GM már végigcsinálta ezt, de a Ford is. Ha kell, hamarabb lesz kopogós a villanykapcsoló, minthogy tényleges kárt okozó farigcsálást hajtsanak végre.

    A költségcsökkentés is egy tudomány és egy vállalatban rengeteg puffer van, ne hidd, hogy rögtön a motorgyártásból vonják ki a vasércet. 😀

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    De gyengébb, rosszabb minőségű anyagból készülhet…és a legrosszabb majd az lesz, amikor azt “tartósnak” titulálva nyomják le az ember torkán:) Nem csak a hajtókar, bármilyen más motoralkatrész.

    Szerintem a tartósság, megbízhatóság fog csorbát szenvedni, erre akart utalni az úriember.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [i]“olyan spórolásba fognak kezdeni, hogy ezek után meggondolnám, hogy vegyek e benzinest.”[/i]
    Gondolod, hogy akkor majd sztaniolból készül a hajtókar? 😀

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [b]“Egy kimutatás szerint 2009-ben Földünk 15 legnagyobb hajója annyi kormot és mérgező gázt eregetett a légkörbe, mint az összes személygépjármű együttesen…”[/b]
    “Ha valakinek volt alkalma már átrepülni valamelyik óceán felett, esetleg részt vennie egy tengeri hajókiránduláson, akkor maga is megtapasztalhatta: a nagy, végeláthatatlan kékség a lehető legritkább esetben tűnik teljesen üresnek. Szinte mindig felfedezhető a horizonton legalább egy pöfékelő hajó, amely konténerek ezreit kézbesíti. Ha más nem is, a füst sokszor elárulhatja helyzetüket. A szűk árrés miatt ugyanis ezek a konténerszállítók finoman fogalmazva sem minőségi üzemanyaggal hajtják előre magukat. Az elégetett anyag tulajdonképpen a finomítóból kikerült maradék, egyes vélemények szerint alig minőségibb az aszfaltnál…”Herr Degenhart figyelmébe.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Sokat kicseréltek az igaz, de azt is látom, hogy a kínaiak pályázatát fogadták el és nem a magyart. Ez is milyen már, hogy egyfolytában azt hallani, hogy vegyünk magyar termékeket segítsük az országot erre még az állam, aki a példát mutathatná is a külföldit választja. Hát akkor kösz szépen mindegy melyik párt politikától függetlenül mindegyik ezt csinálja. Ez megint más téma de ez is elszomorító.
    Na meg szerintem, ha nem fogják megvenni a VW dieseleit, akkor ahhoz hogy pótolják a hiányt olyan spórolásba fognak kezdeni, hogy ezek után meggondolnám, hogy vegyek e benzinest. Az Audikat is érinti természetesen hiába prémium, lehet nem a beltéren, de megfog látszani a spórolás ebben biztos vagyok.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ezt a Laurence Fishburn-féle Kia-reklámot még nem is láttam. Jól sikerült.

    Dépardieu simán eladhatta volna az Espace-t. De ott van Marion Cotillard, Jean Reno, Vincent Cassel, Eva Green, Juliette Binoche, Olivier Martinez, Omar Sy…Zöld, nem nézel filmeket?:)

    Nyilván a Kia K900-ast nem kell Psy-nak reklámoznia, nem ez a lényeg…lehet az Laurence Fishburne is, mivel Amerikában jelen van a Kia, és még népszerűnek is mondható. Nem a hitelesség csúcsa ez sem, de ezt el tudom fogadni. André Agassi is volt Kia-reklámarc. De a 100%-ig tuti párosítás: Matthew McConaughey és Lincoln MKC és MKX. Az mindent visz.

    A Catherine Zeta-Jones reklám is egy abszurdum:) Viszont ha a 4C-t reklámozná, az már más tészta lenne.
    Biztos érted, mi a lényeg: ha Til Schweigert kérnék fel egy Lincoln-reklámra, és az lenne benne, hogy Berlinben egy amcsi rendszámos Lincolnnal autókázik – az ugyanúgy borzasztó röhejes lenne:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Balage az a baj, hogy nem a tisztaságot nézik, hanem hogy ne kerüljön a légkörbe széndioxid az üvegházhatás miatt, te pedig itt lent megfulladhatsz mert az másodlagos szempont.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [i]“Ott nem a protekcióról hanem a versenyről szól a társadalom.”[/i]
    Nem ennek a honlapnak a témája, és nem is fogok veled itt erről vitatkozni, de a kijelentésed nem, hogy demagóg, de egyenesen gyermeteg.

    A többi kijelentéseddel egyetértek, csak azt nem értem, hogy mire írtad, mert sosem vontam ezeket kétségbe.
    Olvasd el, amit írtam, szép lassan és ha nem érted, inkább kérdezz, mielőtt hülyét csinálsz magadból azzal, hogy magaddal vitatkozol.
    Szívesen válaszolok.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    De azokban a “40 éves Ikarusokban” már ki tudja, hányszor cseréltek motort…Rába D10-es és társai. Az is ereget rendesen, de sokkal kevésbé, mint az eredeti. A személy- és áruszállítás más tészta, sokkal nagyobb falat. Miért, nem úgy látod, hogy fokozatosan szorulnak ki az Ikarusok, és jönnek a helyükre a korszerű gyártmányok? Hibrid Mercedesek – Kecskemét, hogy csak egy példát mondjak. De itt jön képbe a pénzhiány, és az emiatt csak lassan leváltásra kerülő buszállomány.

    “az újakkal most nem értem mi a gáz még így is tisztábbak, mint amiket behoznak..”

    Persze, csak a dízelbotrány rávilágított, hogy ez a technika elérte a határait, nincs benne több, váltani kell. Tehát az “új” sem “elég tiszta”. Zsákutca, hiába kreálnak “Clean Diesel” szintű kamu reklámszlogeneket, hogy eladják, ha egyszerűen az a dízel büdös és szennyező. Bár a legtutibb mosópor sem mindig szedi ki úgy a foltot, mint ahogy a reklámban látjuk:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “bár pont a térre asszociáltam.”

    Ez a lényeg. Nem tudok franciául, de valószínűleg az “espace” teret jelent, ami meg angolul “space”. Amúgy benne volt a Förtelmes főnökök mindkét részében is:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A Continental komolyan hozzátett ahhoz, hogy az emberek megutálják a VW-t illetve a dieseljeit, szóval aki zárlatos időzítettbomba porlasztócsúcsokat gyárt az csak ne okoskodjon…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Hogyne tűnt volna fel, de semmit nem nyom a latba…ha a névbeli összefüggés miatt választották Spacey-t a reklámhoz, akkor borzasztó amatőr volt a gárda.:)

    Van egy Spacey-interjú – olyat szakadtam rajta, hogy az nem igaz:))) Pörgess 3:56-hoz, ott látszik a “hitelesség” a legjobban:

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=VttzMekcfY0[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Na azért ácsi. Ez így a elnyomorított magyar rögvalóságból több mint röhejes kijelentés. Amerika alapvető építőeleme a verseny. Mindig is az volt. Ha eleged volt a hazai punnyadásból, az uram, bátyám rendszerből és úgy gondoltad hogy a protekció béklyójától megszabadulva jobb leszel akkor az USÁ-ban volt a helyed. Ott is vannak kapcsoaltok, de az nem minden. 100 éve éppúgy mint 50 éve. Vagy akár most is. Ott nem a protekcióról hanem a versenyről szól a társadalom. Az embereket úgy nevelik hogy boldoguljanak, nincs védőháló. Nincs ingynenes oktatás, nincs TB nincs orvosi ellátás. Gondoskodj magadról. Akár előre. És ugyanez a verseny érvényesül az emberek döntéseiben is. Őket sem védi senki, ők sem védik a GM-et.

    Ne magyarázd hogy azért sikeres a Toyota mart a kereskedői hálózat foglalkoztat pár amerikait. Ez az érv egyenesen röhejes. Azért nyírnád ki az autóiparod, hogy maradjon pár morzsa az értékesítési hálózatból?

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Na és még így is tisztábbak sokkal a mai dieselek, mint a 40 éves Ikarus buszok nem? Az senkit sem zavar érdekes..Ha nem lesz diesel motor kíváncsi leszek mi fogja elhúzni a tonnányi árut Az egy más téma, hogy ömlenek be az öreg dieselek az országba, de az újakkal most nem értem mi a gáz még így is tisztábbak, mint amiket behoznak..

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ó, nekem nem (mert “eszpásznak” mondom az utót), bár pont a térre asszociáltam.
    Így már kezd vicces lenni. De gondolom sokezren még Spacey nevét sem ismerik (nem szerepelt egy valótlanságsóban sem)…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Én egy B kategóriás jogsival vezethető, 7 személyes személyautó (“kisbusz”) alapmotorjáról írtam. 3,6 V6 287 LE.
    Nem turbós, nem sportos, hanem alapmotor, személyautóban.

    A Zöld által linkelt lista 36. és 38. helyezettjének az egyetlen motorja…

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “ezer meg ezer csalás van még az autógyáraknál most pont ezt kellett elővenni.”

    Ez most mégis egy mérföldkő volt abból a szempontból, hogy a világ Európán kívüli fele végre bebizonyította az igazát – a dízel zsákutca. Európa csak tolta-tolta, és nem véletlen, hogy máshol soha nem terjedt el. Most itt is rájöttek, hogy változtatni kell. Szerintem ez minden idők legnagyobb autóipari botránya.

    Azt meg ne hangoztasd nagy mellénnyel, hogy “Aki ez miatt nem vesz dieselt annak annyi is az esze”. Nem véletlen, hogy gondolkodásban is nagyon le vagyunk maradva a Nyugattól. Csak az a lényeg, hogy keveset egyen, a többi meg le van sz*rva, ömlenek be a lepukkant öreg dízelek az országba…a magyarnak nem szempont a környezettudatosság, de ez a mi szegénységi bizonyítványunk. A “szegénységi” szót akár szó szerint is lehet érteni.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A gond az hogy nincs nemzetközileg ismert és hiteles színésze a franciánkak jelenleg. Az elhízott Puytinhoz dörgölőző adódisszidens reklámértéke marginális.

    Mondjuk Catherine Zeta Jones mivel jobb reklámarc az Alfának?

    Ez hitelesebb? 🙂 [url]https://www.youtube.com/watch?v=diPICUxtRdo[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ezen kár vitatkoznunk, mert a tényleges károkat te sem tudod meg én sem. Abban szinte biztos vagyok, hogy bár nem elhanyagolható, de nem az európai diesel autók az igazi probléma.

    Viszont az módfelett érdekes, hogy számos amerikai cég is CO2 kvótát ad meg mai napig a több százas gépjármű flottáik beszerzésekor…diesel autókra. Kizárólag dieselekre.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Így van. De ha pl. csinálnak egy olyan reklámot, hogy Gérard Dépardieu ül az Espace volánjánál, autózik, és a háttérben sorra tűnnek fel Párizs nevezetességei, akkor elhiszem az utalást, hogy az Espace is egy francia műalkotás, pont, mint az Eiffel-torony vagy a Diadalív.

    Én ilyen ordas nagy h*lyeséget még nem láttam reklámban, mint ez az Espace-os badarság. Lehet, hogy jó autó, de ne egy amerikai legenda akarja nekem, európai embernek eladni a francia portékát. Jó, hogy nem Daciát vagy Skodát reklámozott:)))

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem arról van szó hogy valaki vesz dieselt vagy nem vesz dieselt, ez magánügy, hanem arról, hogy a levegő tisztuljon igazából is, nem csak papíron.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Aki ez miatt nem vesz dieselt annak annyi is az esze.. Akkor szerintem a kamionokat is vonják ki az USAból..mindenki lop csal hazudik miért kell ezen felháborodni ezer meg ezer csalás van még az autógyáraknál most pont ezt kellett elővenni. A hülyéi meg akkor csak mondják hogy akkor ez után nem vesz dieselt idióták…akkor ne vegyél b+ 😀

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Mesterségesen, környezetvédelmi okokból támogatta az EU a dízelautók elterjesztését, ami csak még súlyosabb környezetszennyezéshez vezetett. Az autógyártók Európában is manipulálhatták a tesztek eredményeit, de az amerikai VW-botránnyal szemben lehet, hogy itt lényegében legális volt a csalás.
    A dízelautók elterjedését az európai államok mesterségesen gerjesztették, ami rendkívül súlyos környezeti és egészségügyi károkat okozott. Ezek visszafordítására csak napjainkra tesznek kísérleteket a döntéshozók. Ehhez az autógyártók ellentmondásos módon viszonyulnak. Bár a Volkswagen zöld fordulatot ígér, más gyárakkal együtt máris azért lobbizik, hogy az EU csökkentse a dízeles szennyezés határértékeit.
    Bár 2000-től az EU kísérletet tett arra, hogy a dízelautók károsanyag-kibocsátását is szabályozza, a járműveket kötelező teszteknek vetették alá. Ezeket a teszteket azonban az autógyártók könnyen manipulálhatták, ráadásul törvényesen. Európában a kötelező teszteket az autógyártó által kiválasztott, államilag akkreditált laborok végezhették el.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Igazából egy reklám sem hiteles… És igen, sokan nem figyelnek ezekre – az az amerkai vonulás a reklámban olyan elnökös képzetet is kelt (ami megint hamis, ugye).

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    A nitrogén-oxid légzőszervi megbetegedéseket okoz, a légutak nyálkahártyájának és a szem kötőhártyájának gyulladását, a vérerek kitágulását eredményezheti. 200 mg/m3 fölött roncsolja a tüdő szöveteit.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Igen, jogos, ma már ez nem feltétlenül igaz, de sokáig az volt, és szinte beleivódott az emberek agyába, mint sztereotípia. Ha amerikai autókról kérdezel egy átlagembert, ezt mondani fogja. Persze, egy ideje már ott is megy a “downsizing”, csak amerikai módi szerint:)

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Igen, így is nézhetjük, és akkor tényleg helytálló lehet. De nekem ez a reklám minden, csak nem hiteles. A Renault-ról, mint cégről, nagyon keveset tudhat szerintem(lehetett volna George Clooney, Steve Carell vagy Chris Tucker is, tök mindegy), és nekem ilyen módon az Espace-t nem lehet “eladni”. A Matthew McConaughey-féle Lincoln-reklám az már más – az egy valóban jó irány, és hiteles.

    Az mindent visz, amikor a francia rendszámos(!!!) Espace-szal elmegy a színész a Crown Victoria rendőrautók között…Az arcomat a tenyerembe temettem, mikor megláttam.:) Sajnálom, ha mást meg tud vezetni egy ilyen kamureklám – én rögtön kiszúrom az ilyen bakikat.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem szennyezik jobban, csak máshogy (az előbb le is írtam, h mi a különbség , jóval kevesebb Co2, de jóval több apróbb részecske, ami lokálisan városokban öszpontosul, mind a 2 káros, a legjobb az elektromos lenne, fúziós erőművel és megújulókból származó energiával :)))) )

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    BMW E30 M3 2.5 (szívó) Sor4 : 238LE (30 évvel ezelőtt) “2,5 literesre fúrva 238 lóerővel” pont most volt a cikk róla….

    Újabbak meg pl., AMG A45 : 2.0T Sor4 380 LE , de nézhetjük az R400-as golfot is, Sor4 2.0TFSI 400LE….

    szal ez alapján úgy 30 évvel…. 😀

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ne tagadjuk azért, hogy baj van az euro 6-os szabványú dízelekkel :”Az 1980-as évek vége, azaz az európai kibocsátási szabványok elfogadása óta nem láttunk ilyen magas szintet. Hihetetlen, ezeket korszerű autókmak ígérik, mégis ennyire szennyezik a levegőt, és nyugodtan közlekedhetnek az utakon”

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    “amerikaiak – nagy köbcenti, ahhoz mérten relatíve kevés lóerő”: 3,6 V6 = 287 LE kevés?
    Abban egyetértek, hogy nem ment úgy a fejlődés, mint Európában, de ennek oka az olcsó benzinár, de az utóbbi időben azért jellemzőek a takarékosabb motorok.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    100%-osan egyetértek, a féreg amcsi túlkapással és azzal, h a geopoltika része. pont egy olyan ugat, aki a kyotot még véletlenül sem írja alá, ellenben hozzátesz a hulladék ezeréves konstrukciójú nagy cm3 motorjaival az üvegházhatású gázok fokozódásához.

    viszont a turbó dízelt tiltanám városokból (a turbós benzinest is csak szűrővel engedném be), a sima szívódízelt nem. amíg a co2 globálisan bomlaszt és lassabban és ugye, az autók co2-je csak pár %- globálisan nézve, addig a turbódízelek koncentráltam városokban nyírják az embereket és gyorsabban. mind a kettő nagy probléma, az első lassabb lefolyású és kisebb priorítással bír az autók esetében, a 2. gyorsabb és nagyobb prioritással bír az autók esetében.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Amelyik reklám mostanában sokkolt, az az új Espace-reklám Kevin Spacey-vel.:)))

    Kapott egy csomó pénzt, és hirtelen nagy átéléssel reklámoz egy olyan autót, amiből Amerikában egy db nincs(!) és lehet, hogy korábban ő sem hallott róla. Az lehet esetleg, hogy már Európában él egy ideje(ezt nem tudom) vagy nagy autóbolond. De hogy francia autót amerikai színészóriás reklámozzon!?:)

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=-V9JoeBP8rs[/url]

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Azt nem szabad elfelejteni, hogy ezek a “kiskockák” a fiatalokat, egyetemistákat, pályakezdőket célozzák meg elsősorban. Rajtuk kívül ezeket nemigen veszik odaát, legfeljebb a szingli anyukák. Filmekben gyakran előfordulnak, ahogy a fiatal főszereplő(k) fősulira járnak ilyen járgányokkal.

    “A Scion-t az USÁnak hozták létre de a kocsik egy része Daihatsu.”

    Toyota-Toyota…Most nehezebb időket él át a Scion, de ha visszaugrunk az időben jó 10 évet, más volt a helyzet. A Kia Soul I-ből meg több, mint 700 000 db kelt el, jó része az USÁ-ban.

    A VW-nek nincs igazán most olyan autója, amivel az amerikai fiatalokat szólítanák meg(bár olyan sincs, amivel Amerikát megszólítanák:). Pedig azokat kellene főleg, akik életük első autóját akarják megvenni. Ők harapnak a divatra. Látod, a Budd.e is ezt a koncepciót követi – le se tagadhatná, hogy ők a célcsoportja.

    Nyilván ennek semmi köze ahhoz, hogy az óriási pick-upok a lista éllovasai – a VW az Amarokot is csak megkésve hozta el, nyilván nem akar/nem tud az F150-nek meg a Silveradonak, Ram-nek konkurenciát állítani. Abba még, ahogy írtad is, a Toyota is belebukott már.

    Volt a VW CrossBlue, egy bitang nagy SUV – de ez még jóval a dízelbotrány előtt jött ki. Sutba is dobták, mivel BiTDi lett volna.:) Amúgy a Taigunnal kapcsolatban is nagy a csend.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [i]“… hogy nyitottak az importmárkákra, egész márkák jöttek létre az amerikai piacon…”[/i]

    Ez nem mentség, hanem a kapitalizmus életösztöne. “Mindent eladunk, amivel pénzt lehet keresni”. Amúgy nincs ezzel semmi gond, de ezt ne értékeljük már gesztusként, hiszen józan paraszti ésszel is felfogható, hogy az általad említett jelenséggel a yenkik semmi mást nem tettek, mint az olcsóbb útját választották a haszonszerzésnek a régi jó oszd meg és uralkodj elv alapján. Hagyták a japókat az egyébként piacképes termékeikkel kopogtatni, ezáltal az ezeket áruló hálózatok is gyarapodhattak, infrastruktúrát építettek, tehát 0 befektetéssel lehetett az adórendszeren keresztül horrorr állami bevételekre szert tenni. De ez nem mentség, hanem józan ész.

    A botrány: A VW-é, ez vitathatatlan. Majd szépen kimozogják.

    Az USA ettől még nem kevésbé álszent ország.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Annyi mentségére az amiknak, hogy nyitottak az importmárkákra, egész márkák jöttek létre az amerikai piacon (pl a három japán prémiummárka, de a svédek és a németek sem lennének ma azon a sznten ahol vannak), és ellentétben pl a németekkel, nem tekintik presztizs-kérdésnek hogy hazai márkát vegyenek (lásd a második poént alább: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/06/27/a_vilag_legkemenyebb_autoertekesitoi_egy_friss_remake_es_egy_eredeti_de_niroval[/url] )

    Ettől függetlenül, kicsit azért fordítva ülünk a lovon. Ez a botrány nem a dízelé, hanem a VW-é. Amerikában sosem volt esélye a dízelnek, és azért ez több mint röhejes a környezetvédelemre fogni. Nyilván, a dízelt favorizálni nem érdeke az USÁ-nak főleg nem annyira mint a hazai ipart védő európai szabályozásnak, de azért több mint röhejes, hogy most itt bárki amerikai környezetvédelemre pampog a továbbra is V6-osokban és V8asokban tobzódó amerikai piacon.

    Persze hogy a dízelek nem felelnek meg az USA előírásainak. Ha tehették volna, a hibrideket is kinyírták volna, de egyszerűen nincs olyan kritérium amivel a hibrideken ki tudnak fogni de a V8as benzinzabálókon nem. Európában van (lóerő alapú költségek), ezért terjedtek el a dízelek.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    ????? A Scion nem szerepel a top50-ben. A Scion 2015-ben +/-50.000 autót adott el az USÁ-ban. Csak a Silverádóból elment múlt évben 10szer ennyi. Vagy mit értesz a “harapnak rá” alatt?
    A Scion-t az USÁnak hozták létre de a kocsik egy része Daihatsu.

    A hibrid autókból a németek is kihoztak már jópárat.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Irónia a túrót, Zöld. Azt kell nézni, hogy a teljes modellciklus alatt az általam belinkelt modellekből mennyi fogyott. Mind siker volt és pont. Harapnak az amik az ilyen lifestyle-autókra. Scion xB nem siker Amerikában? Ne viccelj már – nekik hozta létre a Toyota:)

    Az elektromos hajtást azért írtam, mert a VW-nek most nagyon kell bizonyítania Amerikának – tehát egy sima turbós benzines nem lesz elég, sokkal több kell. Olyan, amivel ténylegesen ütni lehet.

    Azt akartam sugallni, hogy egy ilyen stílusú autóval kiköszörülhetné a csorbát a VW a nagy vizen túl. Ezt ők is észrevehették, mert a Budd.e külsőre erősen ilyen jegyeket mutat.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [i]“Valaki lát ezen a listán környezetvédelmet?”[/i]
    Azok, akik teli torokból ordibálnak, koromdízeleznek, azok minden bizonnyal.

    Ez az egész dízel balhé egy álszent retek yenki túlkapás. Szokás szerint. Pont olyan, mint amikor viszik a békét világszerte.

    Csak a teljesen hülye nem látja, hogy ez a cirkusz egy geopolitikai játszma része.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    [b]A cím pedig ostoba és hatásvadász.[/b] AZ USÁ-ban sosem volt a dízelmotoroknak esélye, a VW csalt azért hogy valahogy bebozza a konkuremseket (az Audival a Mercedest, a VW-val meg a helyi és japáj tömeggyártókat), akik csalás helyett amerikai piacra való modellekkel arattak sikereket V6 és/vagy hátsókerékhajtás) vagy nyelték be buktát, mint a toyota a tundrával. A VW meg spórolni akart és levágni a kényelmetlen kitérőt ahol fejleszteni kellett volna.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Na jó irónia kikapcs oké?
    Itt a 2014-es modelllista (Aki tud újabbat linkelje):[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/top-50-models-usa-2014.html[/url]

    Valaki lát ezen a listán környezetvédelmet? Csak azért mert az első három mind SUT (full size pickup), a Silverado alapmotorja egy 6 lityis benzines, aminek egy üresen 2.5 tonnás kasznival kell elbírnia. És a top 3 mind ilyen. Utána a japán V6os családi lépcsősök (Camry US Accord Altima).

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ilyen autókat kell gyártani az USÁ-nak, elektromos hajtással. Mind-mind átütő siker volt odaát:

    [url]https://www.google.hu/search?q=nissan+cube&client=opera&hs=sx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOk4Dz9JnKAhUHESwKHVfLCP0Q_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    [url]https://www.google.hu/search?q=scion+xB&client=opera&hs=q0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0m9fK9ZnKAhUMFiwKHVkDA_sQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    [url]https://www.google.hu/search?q=honda+element&client=opera&hs=L1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9r7TZ9ZnKAhWE8ywKHYUfCfkQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    [url]https://www.google.hu/search?q=kia+soul&client=opera&hs=5gV&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjrr6rm9ZnKAhWC3SwKHXQCAc8Q_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    Bár ezt a műfajt a távol-keletiek nagyon érzik, a VW is próbálkozhat ilyesmivel, némi retro-fűszerezéssel megspékelve. Akár még a Budd.e is bejöhet.

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Nem szeretem, de sajnálom a márkát. Nem lett volna szabad ilyen kellemetlen helyzetbe hoznia a vezetésnek. Nyilván nem lehet csodálkozni ha ez az adózás előtti eredményükben drasztikusan látszani fog. Túl fogják élni, csak kell egy pár év és valami újjal előrukkolni. Nem féltem őket meg fogják oldani 🙂 . Személy szerint kíváncsian várom a hogyant?

  • 2017.10.28. at 09:35
    Permalink

    Ez így van rendjén – vannak európai jellegzetességek, pl. kis turbós benyák, a dízel is az lesz, vannak amerikaiak – nagy köbcenti, ahhoz mérten relatíve kevés lóerő, kevéssé jó kormány, fék és futómű(inkább azt írhatnám, hogy oda ez a megfelelő), és vannak ázsiaiak – hibridhajtás, sok esetben csak nekik tetsző, más kontinenseken ellenérzéseket kiváltó formatervek.

    Annyit rúgtunk már bele szerencsétlen VW-be: ha sikerül az elektromos hajtást divatos, trendi formákkal kombinálnia, akár még nagy sikereket is elérhet odaát. Mert mi volt korábban ott nagy siker? Az ős-Bogár, a Thing, a T1, a Rabbit…Más kérdés, hogy Amerikában, vélhetően a mexikói gyártás miatt nincs jó híre a márkának – ezen sem ártana javítani.

    Jó ideje a lelátóról nézik szomorú szemmel a nagyok játékát – vagy kizavarják még onnan is őket, vagy ők is beszállnak a meccsbe. Meglátjuk.

Vélemény, hozzászólás?