Ciao Agip, üdv MOL!

Megveszi a hazai Agip-kutakat a MOL

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezúttal az Agip teljes magyarországi töltőállomás-hálózatának felvásárlásával erősíti hazai pozícióját a MOL. A GVH jóváhagyása után várható a kutak átcímkézése.

A MOL Nyrt. és az Eni International B.V. szerdán kötött szerződést az Eni Hungária Zrt. teljes tulajdonrészének megvásárlásáról, ezáltal összesen 183 töltőállomás üzemeltetését és az Eni nagykereskedelmi tevékenységeit is átveszi a magyar olajipari vállalat. Az Eni kenőanyag nagykereskedelmi üzlete nem képezi a megállapodás részét, a tranzakció zárásához pedig még bizonyos feltételek előzetes teljesülése szükséges, többek között a versenyhatósági jóváhagyás.
A tranzakcióval még jelentősebb, a piac messze legerősebbje lesz a MOL hazai töltőállomás-hálózata. Az Agip-kutak az idei évben még biztosan saját logójukkal üzemelnek, ám jövőre - a GVH jóváhagyását követően - várható a kutak átcímkézése.
Hirdetés
A MOL-csoport jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 14 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. Négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig közel 2 ezer töltőállomást foglal magában Közép- és Délkelet-Európa 11 országában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    schrank nincs egyedül a véleményével,ugyanis jelentős különbségek vannak a kutak között.Egy MOL kutas benzintől átlagban 0,5-1 literrel evett többet a kocsim,mint egy Agip vagy OMV kutas üzemanyagtól.Ráadásul jobban is ment tőle a kocsi.Szóval van különbség adalék és adalék között is,attól függetlenül,hogy a MOL a beszállító.MOL kúton soha nem tankolnék,csak,ha életmentő lenne,maradok az Agipnál(amíg van) és az OMV-nél. 😉

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Én soha semmilyen különbséget nem tapasztaltam a különböző kutak között. Régebben egy ismerősöm mondta, hogy a céges kocsijával a Shellnél kellett tankolnia, és mindenki V-Powert tankolt, amit nagyon jónak talált. Mivel minden kolléga ezt tette, a könyvelőnél hamar jeletkezett a magasabb költség, így később módosították a kártyáikat és csak sima 95-öst vagy sima dízelt tudtak tankolni. Én is úgy tudom, hogy a magyar kutak mind a MOL-tól veszik az üzemanyagot. Korábban a nyugat-magyarországi ÖMV kutakhoz Ausztriából hozták a benzint. Ez kb. Szentgotthárd-Szombathely-Sopron-Győr vonalon volt így. Nem tudom, hogy ez ma is így van-e? Vagy már ott is a MOL adja az üzemanyagot?
    Hozzám legközelebb éppen egy AGIP kút van, nekem azért lesz jó a MOL, mert a céges kocsihoz MOL kártyánk van, így kényelmesebb lesz számomra a tankolás.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Én korábban sokat tankoltam Agipnál, de leszoktam róla, mert többnyire pár forinttal drágábbak a környéken a MOL-nál, az üzemanyagban viszont nem éreztem különbséget, ellenben a tapasztalatom, hogy az Eni válogatja meg a legkevésbé a kútüzemeltető alvállalkozóit. Annyiszor átverni a fejemet még sehol nem próbálták, mint ezeken a kutakon.

    Egyébként a Parlamlat is vizes tejport ad el neked, csak elhiszed, hogy jobb, mert drágább és Parmalat van ráírva. 🙂 Ha tejet akarsz inni, akkor elfelejted a hipermarketben árult szarokat és házi tejet veszel gazdálkodóktól amit otthon megfőzöl és lefölözöl.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Az Mo.-i töltőállomások csak is kizárólag a MOL-tól vehetik az üzemanyagot. Az már más kérdés, hogy a különböző kutak/cégek milyen saját adalékot tesznek még pluszba bele. Erre még nem gondoltál?

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Ha esetleg úgy jött ki ez a többletfogyasztás hogy tankoltál X-megszokott kúton, aztán a MOL-nál mer’ mondjuk Puruttyafalván jártál, aztán meg megint az X-megszokott kúton, akkor a magyarázat szerintem könnyen lehet abban is hogy a különböző kutak töltőpisztolyai más-más szint esetén kattannak ki.

    A MOL-os pl. elég későn szokott, arra nagyon rátöltögetni már nem érdemes utána.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Ha esetleg úgy jött ki ez a többletfogyasztás hogy tankoltál X-megszokott kúton, aztán a MOL-nál mer’ mondjuk Puruttyafalván jártál, aztán meg megint az X-megszokott kúton, akkor a magyarázat szerintem könnyen lehet abban is hogy a különböző kutak töltőpisztolyai más-más szint esetén kattannak ki.

    A MOL-os pl. elég későn szokott, arra nagyon rátöltögetni már nem érdemes utána.

Vélemény, hozzászólás?