A versenypályán érzi magát igazán otthon a BMW 2-es Coupé
A BMW 2-es szériája talán a legfurcsább mind közül, de nem a megosztó vesék, hanem a különböző kategóriájú autói miatt. A BMW háza táján ugyanolyan számmal illetik a kicsi és a nagy egyterűeket, a kompakt szedánokat, a dízelmotoros apró kabriókat és a kőkemény M-es sportkupék legkisebbjét is: ezek mind a 2-es számot kapják. Az autórajongók számára persze az utóbbi két kivitel a legérdekesebb, és megnyugodhatunk, továbbra is igazi sportautónak szánja majd a modellt a BMW. Nemsokára lerántják a leplet az új generációról, ami a 2-esnél a második lesz, de igazából már tekinthetjük a harmadiknak is, hiszen a modellnév-változtatás előtt 1-es kupénak hívták. Addig is a valódi sportautók végső tesztpályáján, a Nürburgringen nyúzzák.
Az intelligens összkerékhajtás driftelni is hagyja a kupét
Egyelőre csak álcázva mutogatja a BMW, bár korábban már lebukott, látványterveket
láthattunk. Ezek a fotók is megerősíteni látszanak az eddig is sejtett stílust: az "angyalszemek" megfeleződnek, csak egy-egy lesz mindkét oldalon, és a trendeknek megfelelően nem is érnek majd teljesen körbe. A vesék rajzolásánál is bizonyára pálcával fenyegetőzve álltak a dizájnerek kezei fölött, nehogy túlszaladjanak. Bár nem látszik a képeken, de szélességben növekedni fog a legkisebb BMW kupé, ami a vezethetőségnek és a kanyarstabilitásnak tesz majd jót - még ha a korábbi generációt sem érte egyébként sok panasz ilyen téren.
Felismerhetően különböző lesz az új generáció
Néhány BMW rajongó feltehetően lélegzet-visszafojtva várta a híreket, vajon elsőkerekes lesz-e az új 2-es - korábban már beszámoltunk róla, hogy valószínűleg nem, és most meg is erősíthetjük, hogy tényleg hátsókerekes marad. Azaz legalábbis az alapverziók, mert hogy lesz megint M-es sportkivitel - akár összkerékhajtással: minden bizonnyal az M2 és az M240i változatban egyaránt. Egyelőre az utóbbit tesztelik még, a BMW-t ismerve először az érkezik majd, az M2-esre még várni kell majd néhány hónapot. Mindenesetre az M240i xDrive összkerékhajtással érkezik majd, ráadásul a nagyobb M-es testvérek okos rendszerével: alapból a hátsó tengelyre küldi az erő nagyobbik részét, és csak akkor forgatja az első kerekeket, ha a nedves út vagy a kigyorsítás úgy kívánja. Gyakorlatilag majdnem hátsókerekes sportkupét kapunk majd - a "majdnem" jelzőért cserébe viszont sokkal nagyobb hétköznapi használhatósággal kompenzálnak a bajorok.
Ideális, majdnem 50:50 a tömegeloszlás az első és hátsó tengely között
Lesz sport differenciálzár is, nem csak az első és hátsó tengely közti nyomatékeloszlás lesz majd változtatható, de kanyarodás közben a jobb és bal hátsó kerék is külön-külön alkalmazkodik majd a szituációhoz. Az adaptív lengéscsillapítók és a korábbi generációénál 12%-kal nagyobb torziós merevség szintén a gyors kanyarvételt segítik majd elő. És hogy odapiszkáljunk kicsit a Mercedes rajongóinak is: míg a következő C-osztály AMG verziója (ami eggyel nagyobb méretosztály is) négyhengeres hibrid hajtást kap, addig a csöpp BMW méregzsák duplaturbós sorhatossal durrog majd az aszfaltcsíkon. Félreértés ne essék a 2-es BMW teljesítményét illetően: hiába a kompakt méret, már a gyengébbik M240i is 374 lóerőt termel majd, ennél még durvább lesz az M2. Ha mindezekhez hozzáadjuk az ideális, majdnem 50:50 arányú tömegeloszlást a két tengely között, akkor nem meglepő, hogy a régebbi, kevesebb rásegítő rendszerrel és mindenbe beleokoskodó elektronika nélkül készült M kupék törvénytelen leszármazottjának tekintett 2-es BMW ma az egyik legjobb, legszórakoztatóbb vezetési élményt nyújtó modell a márka kínálatában, és remélhetőleg ez így marad az új generációval is.
Hiába van ma is M3 (és M4), a korábbi M3-asokat állítólag az M2-es idézi meg leginkább