Cadillac Drive újratöltve
Wahorn András feltörte a Véredényt, miközben még mindig várja az ufókat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Wahorn András újra a Cadillac Eldoradoba ült.
Nagy sokadalom támadt, miután előkapta a termetes kulcscsomót...
„Nem tudtok ám átverni, megmondom én, hogy ez az igazi Véredény vagy sem!” – kiáltott fel, miután a BudapestV8-ra érkezett autók sűrűjében meglátta az 1975-ös ponyvatetős, meggypiros Cadillac mellett álló Áront és az autó jelenlegi tulajdonosát, Tamás Andrást. Nagy sokadalom támadt, miután előkapta a termetes kulcscsomót és próbálni kezdte a kulcsokat a zárban. A negyedik-ötödik próbánál kattant a fémnyelv, és igen! Ez az! Az egyik tökéletesen nyitotta a forgatás óta rendberakott, hamarosan OT-vizsgára induló országúti cirkálót! Ezután András és András hosszasan bogarászni kezdték az autót. Wahorn ezernyi emléket idézett fel, sok apró ismertetőjelet mutatott és azt is elárulta a hallgatóságnak, hogy az autó eredetileg fehér volt. Mexikói munkások fényezték át 200 dollárért pirosra, mert a produkció készítői szerint a piros egyszerűen jobban mutat a képernyőn, mint a fehér. A Cadillac Drive Los Angeles-i indulásakor meglehetősen rossz műszaki állapotban leledzett a kabrió, de az útközbeni folyamatos javítás jelentősen növelte a megbízhatóságát.
Hazai tulajdonosának a vásárlás során szerepet játszott a Cadillac filmes múltja is, s féltve őrzi egyik kedvenc sorozatának sok kalandot megélt hősét. Az autó 8.2 literes motorja egyébként az egyik legnagyobb szériában gyártott autómotor, amely több mint húsz litert fogyaszt száz kilométerenként.
András számára a legkellemesebb és egyben a legkellemetlenebb pillanat is a megérkezés volt
A bulvársajtó annak idején azt írta, a két főszereplő összeveszett az út során, noha Wahorn és Fábry a mai napig jóban vannak, s szívesen emlékeznek a szorosan együtt töltött hónapokra. „A mostoha körülmények, a feszített tempó és az összezártság ugyan valóban gyakran próbára tették barátságunkat, de az nem szakadt meg” - árulta el a Bizottság alapítótagja.
Wahorn Andrásra, a képző- és életművészre egy ország figyelt fel, végtelen nyugalma, filozofikus értekezései és gondolatbukfencei Los Angelestől Budapestig valószínűleg azok figyelmét is felhívták a létezésére, akik addig nem hallottak róla – s valószínűleg azóta sem láttak olyan embert a kamerák, aki a kocsikerekek aszfaltra rajzolt absztrakt nyomairól értekezne vagy szánhúzó kutyák után akasztott volna egy Cadillacet.
András egyébként tavaly közhírré tétetett Guiness-rekord kísérletéről sem tett még le: „Ötven, matyó mennyecskét ufó maszkban, csavarintott kendővel egy nőheggyé halmozva őket egy 1972-es Cadillac Sedan de Ville karosszériájára kapaszkodva szeretnék elszállítani. Eközben a hatalmas leszállópályán huszárok, őshonos magyar háziállatok, népi táncosok vonulnak fel. Ez a példátlan vállalkozás a magyar nemzeti hagyományokat ötvözné nemzetközi és űrtudományos (galaktikus) látványosan szórakoztató és egyben kulturálisan is távolba mutató értékekkel, lényegében a matyók, mint népcsoport és az ufók közti lélegzetelállító összefüggésekre mutatna rá. A megvalósítás egyelőre még várat magára, több mennyecske és szponzor is jelentkezett, de a teljes költségvetés még nincs meg.” – zárta sorait a mezőszemerei művész.