A Veresegyház-Vác vasútvonal felújítása miatt növekedni fog a buszforgalom ezen a szakaszon, így többek között ez is indokolta a buszsáv kialakítását
Jelentős torlódás, megnövekedett menetidő - ezekkel találkozhatnak az autósok minden reggel az autópálya-bevezetőkön, nem kivétel ez alól az M3 főváros környéki szakasza sem. A rengeteg, városba igyekvő autó egyik lehetséges ellenszere a gyors és kényelmes tömegközlekedés, ez ügyben tett egy lépést a Nemzeti Közlekedési Központ.
A szalagkorlát melletti sávot kapták meg a buszok. Ez a sáv az lehajtó után nyílik meg, majd néhány száz méterrel odébb meg is szűnik, így eddig sok értelme nem volt
Az M3-as autópálya csúcsidőben jelentős autóbusz forgalmat bonyolít, itt érkeznek Budapestre a veresegyházi, gödöllői és aszódi járatok, illetve Nógrád és Heves megyéből, továbbá a Jászságból érkező ingázók buszai is ezen a szakaszon haladnak. Ez szám szerint 88 buszt jelent a reggeli órákban, amelyek 3400 utast szállítanak, így indokolt a könnyítés. Az autósok szempontjából szerencsésen alakították ki az új sávot, mert nem vesz el fontos területet az autósoktól, csupán a pihenő melletti, amúgy is megszűnő sávot használhatják az autóbuszok, ezzel több száz méteres kocsisort tudnak megelőzni. Eddig nem volt gyakori, hogy országos kezelésben álló utakon alakítanak ki buszsávot, ez inkább a városokban szokás, mostantól viszont nagyobb hangsúlyt kap a városon kívüli tömegközlekedés előnyhöz juttatása.