Büntetésből elektromos autókat gyárthat a Volkswagen
Még a dízelbotrány szankciójával is nyerhet a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a VW a dízelbotrány után amúgy igy látványosan nyitott a villanyautók felé, állítólag a büntetése is az lehet, hogy elektromos autókat kell gyártson.
Német lapértesülés szerint elektromos autók gyártására és a közúti töltőállomás-hálózat fejlesztésére kötelezhetik a Volkswagen csoportot (VW) az Egyesült Államokban a dízelbotrány miatt - írja az MTI.
A Welt am Sonntag című vasárnapi lap a Volkswagentől származó értesülésekre hivatkozva azt írta, hogy nehezen haladnak a társaság és az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) tárgyalásai a dízelbotrány rendezéséről, mert az EPA nem elégszik meg a csalásban érintett autók megjavításával vagy kicserélésével, hanem klímavédelmi "politikát csinál" a kérdésből. Az Egyesült Államokban eladott kocsikról folytatott tárgyalások jelenlegi állása szerint 100 ezer kocsit vissza kellene vásárolni, 50 ezer autónál elég lenne egy szoftverfrissítés és 350 ezer autóba egy új típusú katalizátort kellene beépíteni. Az EPA számára ez azonban nem elegendő, a hatóság "ökológiai offenzívát" igyekszik építeni a dízelbotrányra, megpróbálja a nagy német cég megbüntetése révén előmozdítani az elektromobilitás ügyét. Ha a Volkswagen ügyesen "tölti" majd a büntetést, még profitálhat is belőle. Az EPA egyebek között azt követeli, hogy a VW jóvátételként gyártson elektromos meghajtású kocsikat a Tennessee állambeli Chattanoogában működő üzemében és járuljon hozzá az ilyen kocsik feltöltésére szolgáló berendezések hálózatának fejlesztéséhez. A gyár átalakítása és a töltőberendezések telepítése igen jelentős költség, ezért a dízelbotrány miatt súlyos pénzügyi gondokkal küszködő VW "keményen harcol minden egyes töltőállomásért, amelyet nem neki kell megépítenie" - írta a Welt am Sonntag. Ugyanakkor meg kell jegyezni azt, hogy az egyre több hibridet kínáló, a villanyautók irányába amúgy is látványosan forduló német konszern számára aligha lesz tragédia, ha villanyautók gyártására kötelezik, s neve az infrastruktúra fejlesztésével is összeforr.
vagy lehetne dízel (nem rommáfújt,rommáporlasztott), generátorként + elektró motorokkal, azt nem is értem miért nem erőltetik
ezt megérdemelték úgy gondolom, kár, hogy a lefizetett eu bábok engedik a traktorokat szgk-ba.
Azt ne felejtsük el, hogy a VW a Golf I Cabriolet(Rabbit), az ős-Bogár és a hippibusz T1 óta nem tudott olyan autót gyártani, amivel zajos sikereket érhettek volna el Amerikában. Tehát hosszú évtizedek teltek el úgy, hogy partra vetett halként vergődtek(most is ez a helyzet). Emellett pedig más gyártóknak is keresztbe tettek a csalásukkal, hiszen a Mercedes és a BMW is próbálkozik dízelekkel Amerikában, és ez a “stikli” most őket nagyon rosszul érintette.
A VW helyzete azért nehéz Amerikában, mert ami itt, az öreg kontinensen jól működik, azt ott nem tudják megcsinálni – a már meglévő modelljeikből elektromos hajtású verzió készítése, pl. e-Golf.
Ott a Golf, Passat nem népszerű, a Polo nem kapható – tehát teljesen új típusok tervezésére kényszerülnek, ami megfelel(het) az amerikai ízlésnek. Pl. a Budd-e jó próbálkozás lehet.
Nem gondolnám, hogy a sikertelen Golf, Passat, Tiguan eladásai hirtelen az egekbe szöknének Amerikában azért, mert elektromos változat is lesz belőlük. Az alap-VW-ek sem eladhatóak ott, ez a baj.
És persze nagy kérdés: ha a VW-t erre “kötelezik”, vajon az Audit is?
Egyúttal bizonyítást nyert a tény, hogy nem érdemes a Skodát bevezetni a tengerentúlon – már ha voltak ilyen tervek. A Seattal szintén ez a helyzet.