Büntetés állva szemlélni

Már itthon is rendelhető az Infiniti Q60, láttuk is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Statikus bemutatón debütált itthon az Infiniti legújabb modellje, a Q60 luxuskupé, ami 211 vagy 405 lóerős lehet, és veszettül mutatós is.


Nem egész 4,7 méter hosszú, az Egyesült Államokban belépő szintű luxuskupénak mondják az Infiniti Q60-ast. Sokaknak talán nem csak a Q60, maga az Infiniti is ismeretlen, de az 1989-ban alapított, a Nissan vezetőségénél állítólag pont 30 évvel ezelőtt, 1986-ban fogant prémiummárka most minden eddigieknél komolyabban szeretne jelen lenni az európai piacon is, ahogyan ők mondják „mérföldkőhöz érkeztek”. Dinamikusan növekvő eladási számaik leginkább a tavaly debütált Q30 kompakt modellnek köszönhetőek, annak alapjain már megérkezett a QX30 „premium active crossover” is. A palettán talán a Q50 és Q70 szedánoknak van a legnehezebb dolguk, bár nyilán tudják azt, amiről a márka szól: azonos felszereltséggel olcsóbbak, mint a német konkurens - prémium - modellek. Most viszont az év elején, a Detroiti Autószalonon debütált Q60 a főszereplő.
Hirdetés


Infiniti Q60 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4690 1850 1395 2850 342

A Q60 a Nissan 370Z rokona, de annál jóval nagyobb. 20 centivel terebélyesebb a tengelytávja, hosszúsága pedig több mint 40 centivel jelentősebb. Mérete és a prémiumosság ellenére a Q60 alapverziója olcsóbb, mint a 370Z belépője. Naná, hiszen míg a 370Z-ben nevéből eredően egy 3,7 literes szívó V6-os benzinmotor van, a Q60 bázisa 211 lovas 2,0 literes, Mercedes-Benz eredetű turbós négyhengeres. Azzal sincs szégyenkezni valója, hiszen 7,3 másodperc alatt futja a 100 km/órás sprintet, alapból hátul hajt, tehát mindenképp izgalmas modell.
A Q60 váltója motortól függetlenül hétfokozatú automata, futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul független többlengőkaros, a csúcsverziónál számítógépes vezérlésű, adaptív lengéscsillapítókkal. Az igazi különlegessége azonban a kormányműve, ami az alapverziónál ugyan fogasléces, az izmosabbiknál azonban világújdonságként vezeték nélküli, drive-by-wire rendszerű. Mivel kísérleti autóban volt már módom ilyet vezetni a ThyssenKruppnak köszönhetően, elmondhatom, a rendszer mindenképp nagyon ígéretes. Gyorsabb, precízebb, mint a mechanikus kapcsolaton alapulók, nincs kopás, és csöppet sem meglepő, hogy együtt adják az aktív sávtartóval, hiszen az elektronika bármikor úgy nyúl a kormányzásba, ahogyan csak akar.
A csúcsmotorhoz, ami 3,0 literes és ikerturbós, 405 lóerővel és 475 Nm (1650-5200/perc fordulat között konstans) nyomatékkal ráadásul összkerékhajtás is jár, teljes mértékben változó osztásaránnyal. Alapból ez is hátsókerék-hajtású, de ha szükséges, a nyomaték felét az első kerekekhez küldheti. Apropó kerekek, azok mindenképp 19 colos könnyűfémek, felszereltségtől függő dizájnnal. Alapáron jár az automata kapcsolású LED fényszóró is, de csak Tech csomagok esetén adaptív verzióban. A távolságtartós tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztetés és a holttérfigyelő, valamint az ütközést megelőző (önfékezős) tolatórendszer is. Talán fontosabb ennél, hogy a Q60 csúcsverziója 5 másodperc alatt 100 km/órára ér, végsebességével a 250 km/órában korlátozottak elitklubjába tartozik.
Infiniti Q60 - műszaki adatok
Q60 20t Q60S 3.0t
Emissziós norma Euro 6b
Hengerűrtartalom [cm3] 1991 2997
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24
Váltófajta/-fokozat automata/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 211 (5500) 405 (6400)
Nyomaték [Nm (1/min)] 350 (1250-3500) 475 (1600-5200)
Gyorsulás 0-100 km/h 7,3 5
Végsebesség [km/h] 235 250
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,8 9,1
CO-kibocsátás [g/km] 156 208
Saját tömeg [kg] 1722-1775 1874-1890
Megengedett össztömeg [kg] 2140 2265
Alapár [Ft] 12 990 000 18 090 000

A mindössze Cd=0,29 légellenállási együtthatójú, aktív hűtőmaszk-lamellákkal ellátott karosszéria négyüléses, hátul legfeljebb 170, de inkább csak 160 centi magasság alatt kényelmes utasteret rejt. A gombok, kapcsolók Nissan modellekből ismerősek, de azért egy kicsit cizelláltabbak, az ablakemelők billentyűire például krómcsík került. A középkonzol szokatlan módon két darab nagyméretű (egy 7 és egy 8 colos) érintőképernyőt is ad - már az alapverzióban is. Alap a tolatókamera, a második felszereltségtől már 360 fokos kamerarendszer jár, a hifi aktív zajszűréses, 13 hangszórós Bose is lehet, legalábbis az alapverzió fölött. Viszont már az, a 12,99 millió forintos Q60 sem fapados, sok egyéb mellett kulcs nélküli nyitást és indítást, táblafelismerőt, Bluetooth kihangosítót, kétzónás automata klímát adó. Izgalmas, spórolós alternatíva az Audi A5, BMW 4-es sorozat, illetve a Mercedes-Benz C Coupé trió ellen.
Infiniti
2.0t aut. Premium 12 990 000
2.0t aut. Premium Tech 14 983 000
2.0t aut. Sport 13 599 000
2.0t aut Sport Tech 15 592 000
3.0t Sport 18 090 000
3.0t Sport Tech 20 083 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Büntetés állva szemlélni

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Még egyszer leírom: ezért felejtsék el, mert a a három német is erősen eltérő minőséget fog hozni. A BMW Dakota bőre pl simán sokkal kellemetlenebb, mint amit a Volvóé, a Lexus nem is nagyon foglalkozik belépő bőrökkel, a Mercedes meg egyedüliként kínál műbőr ülést is (Artico néven).

    És ahogy írtam egy modellen belül is hatalmas eltérések vannak generációnként.

    Szóval eleve hiteltelen az ilyen beböfögés, hogy a három német műanyagi jobbak. Lesz olyan német konkurens amelyik jobb lesz lesz amelyik nem. Ők sem egységesek.

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    És miért is felejtsék el??? Nagyon nem marhaság, nem ültél te még prémium autóban úgy látom, akkor nem írnál ekkora marhaságot! Bármennyire nem tetszik eléggé meghatározó a német autó gyártás a világon és nem véletlen hordta össze a szél.Tudom a Toyota, na az is marhaság, hogy mennyire megbízható márka, mert ilyen már manapság nincs, mint már többször kiderült.Minden márkának van kehéje, egyiknek ez a másiknak az.Hozzáteszem amit te elfelejtettél, hogy szigorúan az én véleményem szerint!

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Srácok, felejtsétek már el ezt a kretén ‘német prémiummárkáktól” marhaságot. Nincs ilyen. a három márka, sőt időről időre egy adott márka is változik.

    Még egy modell műanyagai sem konzekvensek, pl imádtam búcsúzó A4/Q5 belsejét de az indexkar (és a mögéjük dugott tempomatkar) eléggé kiábrándító.

    A platformazonos Q50 belseje nem nyűgözött le, de sok német prémiummodellt láttam rosszabb belsővel…

Vélemény, hozzászólás?