Bumblebee új köntöse: itt a 2016-os Chevrolet Camaro
Képeken a hatodik generációs Chevrolet Camaro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az amerikai izomautók csatája az előre tudott menetrend szerint folytatódik: bemutatták az új, akár 461 lóerős Chevrolet Camarót.
A Chevrolet végre fellebbentette a fátylat a hatodik generációs Camaróról. Elsőre talán nem is tűnik fel, hogy mi az újdonság, de változtak az arányok, és bár a dizájn csak az előző evolúciójának hat, az autó teljesen új. Az előző generáción már megszokott formákat aerodinamikailag tovább optimalizálták. A Chevrolet mérnökei 350 órát töltöttek el a Camaróval a szélcsatornában. Emellett még az is jelentős előrelépés, hogy az elődhöz képest 90 kilogrammot sikerült lefaragni a kocsi tömegéből, ez pedig a kezelhetőségnek és a hatékonyságnak is jót tesz. A karosszéria 28 százalékkal merevebb lett, és a gyár szerint a felhasznált alkatrészek 70 százaléka direkt a Camaróhoz készült.
A beltér nagyon más, mint az eddigi. A kicsit formátlan, a többi Chevyére túlzottan emlékezettő belső helyett most sikerült egy markánsabbat rajzolni. Új a 8 colos lcd kijelző, amiből kettőt is kapunk. Az egyik a hagyományos műszerfalat helyettesíti, a másik meg a középkonzol tetején csücsül. Ledes a beltéri hangulatfény és már a legújabb MyLink fedélzeti rendszert lehet nyomogatni, meg a kézifék is elektromos. Az SS változat sofőrje kapcsolóval változtathat a menetmódok között: sport, pálya, hó és túra fokozatból lehet választani.
Az alapváltozathoz csak egyszerű halogénlámpák járnak, de Amerikában az RS és SS kivitelekhez már a xenon fényszóró, a ledes menetfény és hátsó lámpa az alap. Könnyűfémfelni (18 colos szett) jár a legolcsóbb Camaróhoz, a drágább és erősebb kivitelek viszont gurulhatnak 20 colosokon is. A Camaro futóműve új fejlesztés; elöl MacPherson rendszerű a felfüggesztés, hátul többlengőkaros, független. Az eddig csak a ZL1 változathoz elérhető Magnetic Ride Control futómű ezentúl széria lesz a Camaro SS-ben is. A fék az alapkivitelnél elöl négy-, hátul egydugattyús nyergeket és 320, illetve 315 milliméteres tárcsákat jelent. Az SS-é ennél sokkal komolyabb, Brembo gyártmány, 345 és 338 milliméteres tárcsákkal, elöl-hátul is négydugattyús féknyergekkel.
Van új a motorháztető alatt is, ahogy korábban már megírtuk, a Ford Mustang után a Chevy Camaro is kapható lesz négyhengeres motorral. A General Motors más termékeiben már elérhető 2,0 literes, sornégyes és turbós egység itt 279 lóerőt és 400 Nm nyomatékot fog teljesíteni, amivel 6 másodperc körül lesz a 100 km/órára gyorsulása, és nyilván ez lesz a legtakarékosabb változat. Átdolgozták az eddigi alapmotort, a 3.6-os V6-ost, ami így már 340 lóerős és 385 Nm a nyomtéka. Hozzá hatfokozatú kéziváltót, vagy nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolható automatát lehet majd kérni, ahogy a még erősebb V8-ashoz is. A Camaro SS 6,2 literes Small Block V8-asa a 2016-os évjárattól 461 lóerőt teljesít és 617 Nm a nyomtéka. A gyár szerint utóbbi a korábbi generáció, pályára épített 1LE csomagos verziójánál is jobban fog menni alapból, de pontos menetadatokat nem tettek még közzé.
régebbi jobb, túl vékony ez a felső lámpa/ hűtőrács kombó, nem túl masszív, de nagyon,nagyon morcosan szeretne nézni 😀 új mustang jobb.