Buldózert családi használatra – BMW X5 M
BMW X5 M teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
575 lóerő, 41 millió forint és 2,4 tonna. Ezek a BMW X5 M fő paraméterei, de az arcpirító külsőségek mögött van ám jó autó, rögtön kettő is.
Miről is szól az X5? A pesti szóbeszéd szerint tíz éve még a BMW X5 volt a nagyon menő csávók, a kis maffiózók és egyéb kétes elemek bevett transzportja. Aztán a konkurens Audi kihozta a sokkal nagyobb és brutálisabb Q7-est, így az nyerte meg ezt a nem éppen megtisztelő titulust. Persze a BMW-nek sem kellett több, 2008-ban megjelentette az X6-ost, ami az X5 rondább, drágább és kevésbé praktikus változata. Mondanom sem kell, hogy ezzel elérték a kellő hatást. Az X5 a mai harmadik (F15 kódú) generációjára teljesen megszelídült. Csak egy átlagos, nagy prémium szabadidő-autó, amivel jól szituált családanyák hordják a csemetéiket. Csakhogy ez itt a legerősebb, ha úgy tetszik gyári "sport" változat. Az X5 M, aminek az alapára is 34 millió forint, és 575 lóerős, már megint nem piskóta.
Gere kolléga profi GPS eszközökkel megmérte a gép 0-100 idejét. Mit tippelnek, mi jött ki? A Hungaroring paddockjában, két potyautassal, vizes aszfalton 4,042. Durva. Nem csoda, hogy az importőr munkatársa is hitetlenkedett.
Mennyi? Fennáll a gyanú, hogy a X5 M fedélzeti számítógépéből direkt kihagyták a pillanatnyi fogyasztásmérőt. Pedig anno még a mutatós fajta, gázadásra kilendülő műszer alap volt a nyolcvanas évek végének BMW-iben. Persze bőven elég az átlagfogyasztást nézegetni, ha el akarunk szédülni. Az sem éppen alacsony, jó érzésű ember, ha lehet nem is néz rá, hiszen ez az autó nagyon nem erről szól. Ahogy beindul a V8-as, berázza az egész autót, pedig nem valami papírjaguár ez, hanem egy 2,35 tonnás szörnyeteg. 6500-tól 7000-ig sárga színű skálával, onnantól tart a vörös mező a fordulatszámmérőn. Ha kitartjuk a gázt, ebben a regiszterben bármelyik üzemmódban brutális durrogás is jut a váltásokhoz, ahogy az a videóban is hallható.
Hogy közelítsünk felé? A váltó P, azaz parkoló állása a motort indító és leállító gomb kétszeri megnyomásával kapcsolható. Bár a szerkezet a hagyományos felépítésű, nyolcfokozatú automataváltó és nem az M3-asban dolgozó hetes duplakuplungos, de ezzel a sportos kulisszával jelezték a BMW M GmbH-nál a hovatartozását. Meg aztán a gyári sportrészlegnél kezelésbe is vették a szerkezetet, a neve így M Steptronic, és hozzá is mellékelték a kapcsolót, amivel a váltások intenzitása változtatható három fokozatban. Alapból, sem lassú, de ahogy a legkeményebb, 3 vonásos üzemmódban adagolja a nyomatékot, na az már nem e világi.
Miket tud? A BMW X5 M-ben ezenkívül nagyon jól működik az éjjellátó rendszer is, és nagyon komoly funkció, hogy a LED-es fényszóró képes az autó útjába kerülő gyalogosokat külön fénycsóvával megvilágítani. Így az ember látja, hogy ki kerül az útjába. Szegény megvilágítottak reakciójából ítélve valóban ijesztő lehet, ha mögénk ér egy X5 M a nagy hangjával, és még a járókelőket is villogtatja. Mégis, ha ez a funkció megóv bárkit egy gázolástól, akkor hasznos volt kifejleszteni és nem csak riogatni alkalmas.
Komfortos? Mivel a túlerőt leszámítva ez is egy X5, így nagyon kényelmesen ülünk, hely az jut bőven, az M-es sportülések meg ezen felül egyszerűen fantasztikusak. Ahogy fognak és ahányféleképpen állíthatóak, az alapján nemcsak megérik a bő hatszázezres felárukat, hanem az autó árához mérten ez tényleg egy bagatell tétel. Olyasmik, mint a BMW komfortülések, csak ugye egybefejtámlásak. A hátlap két részben dönthető, így ha jól nyomkodjuk, akkor nem ver fejbe a fejtámla sem, sőt. A beltér mint a sima X5, de spéci elem benne az M-es műszerfal. Nagyban látjuk az olyan fontos dolgokat, minthogy épp milyen módban és fokozatban van a váltó. Na meg a futómű, a kormányerő és a motor épp hova van paraméterezve a kímélő sétakocsikázástól a sportba, vagy onnan a gyalázó fokozatba.
Ugye jól megy? Talán a futóművön érezni a legkevésbé, hogy Comfort, Sport, vagy Sport+ állásban van éppen, mert kellőképpen toleráns és már a gyógy-beállításban is valószerűtlenül fogja az utat. A motor karakterisztikája Efficient, azaz hatékony üzemmódban a legszerényebb. Itt sem gyenge, itt is lúdbőröztető a hangja, és itt sem nehéz 20 liter szuperbenzint leküldeni a torkán. A kormány három állása közül az alap Comfort már igazából túl könnyű egy ennyire erős autóhoz. És ha már a kormánynál járunk, van rajta két üzemmód-kapcsoló is, amikre előre megadhatunk minden beállítást. Az M1 a tesztautón plusz motorerőt és gyors váltót adott arra az esetekre, ha a tesztelő meg akarja mutatni, ki a főnök. Az M2 volt az igazi állat, még bekapcsolt menetstabilizálóval, de minden a legkeményebbre tekerve. Igazából ez már távolról nem a közútra való. De akkor meg hova?
Milyen vele egy hétköznap? Ebben az X5-ben is van lejtmenetvezérlő, ott a cuki kis mennyezeti szemüvegtartó, meg a két részben nyitható csomagtér-ajtó. Induláskor minden a legfinomabbra és a legtakarékosabbra van állítva, ha így hagyjuk, akkor kellemesen el lehet gurulgatni és sok-sok önuralommal talán a gyári fogyasztásérték is tartható. Vicces, hogy így egy dombon elindulva alapjáraton meg sem akar mozdulni az X5 M, de hát a 2,35 tonna az 575 lóerővel sem lesz pehelysúly. Mint gyári sportváltozat, alapból nagyon gazdag a felszereltsége, de még extrább fényezéssel, még nagyobb kerékkel, még finomabb bőrkárpitnál értelemszerűen lehet tovább srófolni még az árat. A legszebb mégis, hogy az X5 M alkalmas arra is, hogy csak úgy elmenjünk vele a hétvégén bevásárolni, nem kell mindig csapatni. Tartsuk fejben, hogy a gyári vegyes fogyasztása 14,7 liter 98-asból. Szaladgálós autónak már csak azért sem érdemes befogni, mert pár perc óvatos gurulás után is hosszú percekig kell hűtse magát a hirtelen megállított V8-asa. Méretei és súlya alapján szerpentinezni sem vele a legjobb, igazi terepe a korlátlan német autópálya, ahol ki lehet engedni a gyeplőt.
Árak
Tesztmodell alapára
34 098 000 Ft (2015.11.16.)
Tesztautó ára
40 943 400 Ft (2015.11.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Teljesítmény:
423 kW (575 LE) 6000–6500 1/min-nél
Nyomaték:
750 Nm 2200–5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,2 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4880 mm
Szélesség:
1985 mm
Magasság:
1754 mm
Saját tömeg:
2350 kg
Össztömeg:
2970 kg
Terhelhetőség:
695 kg
Tengelytáv:
2933 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő-autó
Csomagtér:
650 l
Belső szélesség elöl:
1570 mm
Belső szélesség hátul:
1530 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1830 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
740 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
automata - 8 fokozatú
Nyomaték:
750 Nm 2200–5000 1/min-nél
Teljesítmény:
423 kW (575 LE) 6000–6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,2 s
CO2-kibocsátás:
258 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
21,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Ha lenne , megnéznék egy albumot X5 M tulajdonosokról , (mondjuk nem tőlünk nyugatra ) , szerintem órákig tartó szórakozást okozna , küldök is ötletgazdaként levelet erről BMW Magyarországnak + Ukrajna , Oroszország….stb
Ez egy tök jó hozzászólás volt. Na, látod, ezért vagy te a dobogómon a harmadik – mert néhanapján ilyet is tudsz. Kár, hogy ez ritka, mint árvaházban a szülői értekezlet:)
Már egyszerűen csak átgörgetek a BMW-s cikkeken el sem olvasom csak a hozzászólásokat … le merném fogadni a héten lesz még BMW-s teszt cikk vagy valami hír a gyárról ha a héten véletlenül kimaradna jövőhéten biztosan bepótolják … Csak ne hogy az A5.hu sorsára jusson az oldal “érdeklődés hiányában egyik napról a másikra megszűnt ” ott meg állandóan Vw cikkek mentek aztán az olvasók elpártoltak tőlük … Végül is ezen kívül lesz még 3 másik amiket lehet olvasni .
“A jó és a rossz harca által pedig talán a honlap legnagyobb hülyesége, amit olvastam.”
Nocsak, Zöld kolléga felhozta a méltán népszerű szállóigémet? Ezt elismerésnek tekintem, tőle meg főleg, mert hozzáértő(te meg óvodás). Köszönöm. Ezek szerint igenis megállja a helyét, bár én csak a Toyota-VW meccset jellemeztem így. Érdekes, csak te tartod hülyeségnek. Csak nem ismét azért, hogy beleköthess valamibe? Enélkül unalmas a ványadt életed, mi?:)
A legnagyobb problémám ezzel a kocsival(általában az X5-tel), az a terepjáróképesség hiánya. Mivel a Range Rover és a Grand Cherokee vetélytársának mondható, ez teljes joggal elvárható lenne tőle. Enélkül viszont csak a Kempelen-féle városi ficsúroknak való csajozni, mert kocsi nélkül nem menne.:)
Ez nagyon ciki:
https://www.youtube.com/watch?v=w-g-YIsZJmI
Az ilyen új kategóriáknak mint Suv és crossover pontosan ez a lényege. Mindenből ad egy kicsit, s persze jóval rosszabb mint egy célzott kategória. Ez az autó soha sem lesz teljes értékű versenytársa se egy egyterű/terepjáró/sportkocsi-nak. Viszont van rá piaci igény, s ez a lényeg. Pontosan a piaci igény miatt van létjogosultsága az ilyen öszvéreknek! 🙁
Euro 6=258 gramm/kilométer.
Ez komoly?????
Mert ha igen akkor európának valóban vége.
Az én családomban pedig a BMW váltó hullott darabokra már negyedik alkalommal. A Volvo váltó tökéletesen működik.
Megint olyanról okoskodsz amihez halvány fogalmad sincs. Kb. mint a “karter szellőző az üzemanyag rendszer része ” Sokadjára is hülyét csinálsz magadból. Hajrá helikopter, itt mindenki hülye!
Nem mondhatok neked jobbat. Sajnálom. Elég baj az neked.
Bye!
Ész érvek híján mindig felszínre tör a primitív éned. Ne nyomd el! Az vagy te. 🙂
[i]“A saját, mint vásárló érdeke pedig ott sérül (és igenis rossz/jó harca e tekintetben), hogy nem érdekem, ha egy gyártó a renoméját, vagy még rosszabb, az országa sajtó-túlerejét használja ki arra, hogy palástolja innovációban és árképzésben a hiányosságait.” [/i]
Ne haragudj, de az orbitális baromság. A jó és a rossz harca által pedig talán a honlap legnagyobb hülyesége, amit olvastam. Annyira általános, olyan semmitmondó, annyira bizonyíthatatlan, hogy az ultragáz.
Hollósi3000 Balázsnál is gyengébb. pedig az tényleg komoly dolog.
nem tudom, hogy te civilben mivel foglalkozol, bízom benne, hogy a blogolás csak a hobbid, de túl komoly dolgot nem művelhetsz, ha ezt a förtelmes hülyeséget valóban komolyan gondolod. Ha mégis, akkor sürgősen fogd a széked, mert bajban vagy.
Zöld, komolyabb embernek gondoltalak, ez nagyon ciki.
:-DDDD
Ülj le, fogalmad sincs. nem vagyok gyógypedagógus. menj a kezelőbe.
Nem is a tényekkel volt gondom.
A váltó dolgod viszont tipikusan proli vélemény, amihez természetesen jogod van. Nagyon sokaknak amúgy semmi bajuk azzal a váltóval sem. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a VW-é érzetre nem jobb. Ezt írtam lentebb az óra példával, amit az a nyomorult menőmanó még mindig nem ért. Ez az a liga, amiben ha még tejelsz, még jobbat kapsz. Ezen értelmetlen rágódni. Ha nincs pénzed jobb váltóra a BMW-nél, akkor nem vagy a vevőjük. vegyél Volvot, abban VIM-es dobozból van a beltér még a csúcs s60-s80-ban is. Kinek mi a jó?
A saját érdekeiddel sincs semmi gondom. Mindenki akkora proli, amekkora csak lenni akar.
Jó a Volvo kézi váltó. A családban harmadszor esik szét. Annál a legroszabb BMW váltó is jobb. Tudod miért? Mert működik. 😀
Azért egy apróságot szögezzünk le. Én nem csak véleményeket, de tényeket is írtam le. A bosszantó fapados hiányosságok ilyenek. Az hogy a kellemetlen kézi váltót lecserélheted durva felárért egy remek élenjáró ZF-re nem orvosolja azt a tényt, hogy a BMW kézi váltója rosszabb mint a Volvóé (vagy az Audié).
És mondjuk az Opelnek is vannak érdekes extrái, egy X3 20d, Q5 2.0 TDI és egy XC60 D4 között marginális eltérések vannak opciókban. Cross traffic alert, 3zónás klíma, panorámakamera, hűthető ülés, hátsókerékhajtás, ilyen részletekbe kell menni, hogy unique selling pointokat találjunk (vagy legalább ki tudjunk zárni versenyzőket).
A saját, mint vásárló érdeke pedig ott sérül (és igenis rossz/jó harca e tekintetben), hogy nem érdekem, ha egy gyártó a renoméját, vagy még rosszabb, az országa sajtó-túlerejét használja ki arra, hogy palástolja innovációban és árképzésben a hiányosságait.
“Zöld már megértette.”
Jaj, istenem!
Te próbálod értelmezni amit olvasol?
“Nem szabad azon meglepődni, hogy egy prémium termék belépő modellje nem ritkán fapadosabb, mint egy tucatgyártó csúcsmodellje.”
Csúcsmodell? Meg sem közelíti a “tucatgyártó” csúcsmodelljének felszereltségét. Miről írogatsz???
Zöld már megértette. Neked még mindig nem sikerült. Olvasgassad.
Na, örülök, hogy belátod.
Szerintem az órás hasonlat pontosan mutatja a lényeget. Nem szabad azon meglepődni, hogy egy prémium termék belépő modellje nem ritkán fapadosabb, mint egy tucatgyártó csúcsmodellje. Ez olyan egyszerű dolog, mint az 1×1.
Nincs gond a saját véleményeddel, ha azt nem akarod az egyetlenként beállítani. Érdemes arra gondolni, hogy a csalfa féle kis srácok, akiknek az autógyártás a jó és a rossz harca, akik bármilyen médiapojácát istenként képesek tisztelni, azok képesek komolyan venni, amit saját véleményként előadsz. 😀
Jó, hogy te megállapítod, hogy nekem mire van pénzem és mire nem, ugye okostóni? 🙂
Nem kell vetítened, hiába értesz hozzá átlag felett. Nem a példádról volt szó, ez a lényeg.
Aki érti az tudja miről van szó, aki meg nem az mellébeszél. 🙂
Pontosan erről van szó, hogy a BMW-hez is méltatlan az a felszereltség.
Talán lassan leesik miről is diskurálunk 1 órája? 😀
Igen kicsit elszaladt a ló 🙂 Megpróblok rövidebb lenni.
Mivel nem vagyok hivatásos közvélemény-kutató, engedtessék meg hogy a saját véleményemet mondom 🙂
A sprőd anyagokról: az alább vázolt stílusú összehasonlítások miatt alakulnak ki az olyan tévhitek, hogy a németeknél nincsenek bosszantó megoldások. Amíg újságíró csak ilyen xmillió extrával ellátott autókat lát, el nem tudja képzelni hogy egy 320d kéziváltó mennyivel igénytelenebb, mint amit egy Golfban (vagy épp Audiban), Volvóban megszokott.
Az órás hasonlatot plasztikus, de szerintem kicsit elmegy a lényeg mellett.
Ez igaz, de semmit sem csinál igazán jól, így ezeket egyáltalán nem nevezném ész érvnek, max. érthető bizonyos szinten.
Nem igazi egyterű, mert azok sokkal praktikusabbak.
Ezzel csak egy hülye megy ki a terepre és egy igazi sportkocsinak nem igazán ellenfele, hiszen nagy gyorsulásokra (amiben kiemelkedő) ritkán van szükség a mindennapi forgalomban. Az erejét nem igazán lehet kihasználni.
Sokkal jobb megoldás szerintem egy közel 400 lovas dízel (X5Md), ami nem is sokkal lassabb, viszont reálisabb autó.
B+ ez tényleg nem érti. 😀
Akkor elmondom neked kispajtás, hogy Omega órából is van fapados, meg nagyon drága és a fapados is sokkal drágább, mint amennyit mondjuk te órára megengedhetsz magadnak. Az Omega hívők szerint az a fapados óra, amire neked nincs lóvéd, méltatlan az Omega márkához.
Így meg tetszett értegetni?
K. bonyolult dolgok ezek. Tényleg.
Az a probléma, hogy jó szokásodhoz híven mint már írtam nem érted a lényeget, nem tudod értelmezni a leírtakat.
Nem BMW-t hasonlítunk Corsához, hanem a BMW-n belül a teljesen abszurd senki által nem kért és ezáltal komolytalan alapfelszereltség létjogosultságát és korrektségét kérdőjelezzük meg.
Hol van itt két teljesen eltérő minőségű és nevű termék?
Megjegyzendő, hogy az igazi minőség gyakran egyáltalán nincs arányban az árral, hiszen a nevesebb “prémium” termék lehet sokkal kevésbé tartós és megbízható.
Az én példámban sem egy Vectrához hasonlítottam a 420D-t hanem egy sokkal nívósabb mégis olcsóbb márkatársához, hiszen híján van a felesleges extráknak. Ezért írom, hogy nincs értékítéleted vagy nem értesz a dolgokhoz.
Tehát az órás és a piás példád is rossz, mert most nem ez a téma.
Szerinted megérti? Hagyd már….
Zóld. Imádok veled vitatkozni, mert mindig másról beszélsz.
[i]“Én mindig azokat a márkákat kedveltem amelyeken látszik az akarás, és innovatívak.” [/i]
Te. Te. Te. Más meg nem. Ne akard ezt szentenciaként előadni kérlek.
[i]“Ami miatt viszont nagyon fújtam évek óta a német trióra, az az a szemétség, hogy megtehetik, hogy kihoznak ilyen fapados elviselhetetlen példányokat elméleti alapárakkal,”[/i]
És ennek mi köze ahhoz, amiről a cikk alatt a kritikádat megfogalmaztad, t.i. a sprőd anyagokról?
És még sorolhatnám.
[i]“De persze minden vevő más….” [/i]– irod.
Hála a jó Istennek, hogy végre te is megérkeztél Zöld, hát mióta pofázom ezt? Te nem vagy olyan ostoba, mint csalfa, ne viselkedj már úgy.
Swatch-Omega. Neked is ajánlom figyelmedbe. Direkt nem Philippe Pateket írtam. Szimpla Omega.
Pedig szól mellette észérv bőven. Ez egy tipikus minden az egyben autó. A belső tere az egyterűekre hajaz, a külseje mint egy terepjáróé, miközben a menettulajdonságai a sportkocsikkal versenyez!
De. A proliságról van szó. Kb. teljesen értelmetlen megmagyaráznod, mert a maroktartás, a fillérb…ás proli dolog.
Nem vagyok tele pénzzel öcsém, de nem is várom, hogy azért, mert egy bádog szutyokban van valami, azért egy annál mívesebb termékben is legyen. Tudod, olyan ez, mint a Swatch, meg az Omega. Vágod, hogy mindkettő mutatja az időt, kb. el tudod képzelni, hogy funkciókban egy Swatchz akár még lehet gazdagabb is. Mégis szívesebben látom a te csuklódon azt a műanyag sz.t, mint az enyémen.
Menni fog a példát megérteni ugye?
Nincs értékrendem. Aha, pont ezért kell neked elmagyarázni, hogy mi a különbség Swatch meg Omega vagy kommersz konyak vs Napoleon között. Besz.ás.
Érdekes lenne megkérdezni azokat a tulajdonosokat, akik ilyet vesznek, hogy miért döntöttek a típus mellett.
Sok ész érvet nem igazán lehet egy ilyen autó mellett felsorakoztatni, annak ellenére, hogy a maga módján lenyűgöző.
“Nekem semmi bajom azzal, ha valamire még fizetni kell, hogy jobb legyen. Szerintem ez így logikus és elképesztő proli dolognak tartom, amikor valaki ezen liheg. Aki a legjobbat akarja, az fizessen.”
Zöld érthetően leírta, de nem érted a lényeget.
Itt nem pénztelenségről és “proliságról” (a kedvenc jelződ) van szó, hanem arról, hogy egy ilyen márkának nem illene olyan alapfelszereltséget kínálnia, úgymond alibiként, amit még egy alap Corsa is felülmúlhat. Komolytalan és nem a márkához illő hozzáállás.
Még szerencse, hogy “te tele vagy pénzzel” és neked egy “fos” 2 literes 420D BMW-ért sem sok 20 millió, akkor amikor egy 340-est 326 lóval és jó felszereltséggel megkapni jóval olcsóbban. 🙂
Az a baj, hogy ilyenkor nem az jön le, hogy neked mennyi pénzed van (mert szerintem semmi különös), hanem az, hogy nincs értékítéleted, nem értesz a dolgokhoz és csak nagyzolsz.
Hol itt a fejlődés? Túl nagy, túl sokat fogyaszt, túl nehéz.
Mondtam én hogy fizet a BMW ennek az oldalnak …
Én mindig azokat a márkákat kedveltem amelyeken látszik az akarás, és innovatívak.
Az Audi most sem csinál igazán rossz kocsikat, de az igazi időszak a 90-2000 közötti volt. A volvót azóta kedvelem amióta igazán fejlesztenek. Lehet hogy az S40 egyáltalán nem rajongható autó, de a felszereltsgéen felül volt 2-3 aduja amit a konkurens nem kínált, pl biztonságban. Ez innováció.
A Jag pont arról volt híres, hogy nem voltak fapad alapmodelljei, és mégha ez negatívan is hat ki az eladásokra. A búcsúzó XF-nek az elektronikán kívül nem volt kritikus pontja ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/03/11/jaguar_xf_emlekezetfirssito_tesztkor[/url]). Az XE belseje nekem is rejtély.
Ami miatt viszont nagyon fújtam évek óta a német trióra, az az a szemétség, hogy megtehetik, hogy kihoznak ilyen fapados elviselhetetlen példányokat elméleti alapárakkal, majd a tesztekbe betolnak 10-20.000 eurónyi extrával teletömött példányokat, de a sajtóval lezsírozzák, hogy az alapárat tegyék melléje. Valódi árakkal egy BMW se nyert volna tesztet.
Itt tömegautókról van szó (pont nem a cikkben szereplő X5, de az Európában eladott BMW-k bő fele-2/3-a esetében), igenis szempont az ár, és sok vevő úgy gondolta az adott 3ert “legjobbnak” (vagy ami még fontosabb, nem német konkurenset gyengébbnek), hogy az adatoknak köze nem volt a valósághoz.
Én mindig igyekszem odafigyelni arra hogy konkrétan megéri-e ez az autó amit veszek. Adott esetben ezért megyek egy felszereltségét. A bálna esetében pl különj előny volt, hogy a Momentumba beletették a bőrt de nem kellett flancos felni (már nem így van), és ezért a Summum pl teljesen értelmetlen volt. Felárért is. A fentiek alapján manapság pl a Xenium egy jó értékarányú csomag.
De visszatérve a bajorokhoz, még annak idején (2009-2010) a 5erhez nem adtak csomagot (ennél picit bonyolultabban de nem részletezem, mert nem magyar listát néztem). “Papíron”, ha alapárat nézünk nem volt barátságtalan a 5er. Az akkori kedvezmények is jók voltak, a végleges ár viszont nem.
Most amit linkeltem 518d, ott volt már csomag amire volt külön akció. Ezekkel a kondíciókkal gond nélkül megléptem volna. Ha nem feneketlen a pénztárca akkor az nem úgy működik, hogy ártól függetlenül megfizetem a legjobbat, hanem mondjuk az értékvesztés miatt elfogadok egy 10% felárat a BMW-re, azon felül viszont le kell spórolni extrákat. Én minden opciót külön megnéztem hogy van hátránya (sőt egyáltalán előnye), kell-e és értékarányos-e.
De persze minden vevő más….
Annak örülök, hogy mára már mersz a Volvoról is rosszat írni. nem volt ez mindig így, de hát egy blogger élete nem fenékig tejfel. 😀
Szerintem az a kisebb gond, amikor az alapváltozat kevésbé míves. A nagyobb az, amikor a csúcsváltozat is f.s és ebben sajnos pl. a Volvo vagy a Jag élen jár.
Nekem semmi bajom azzal, ha valamire még fizetni kell, hogy jobb legyen. Szerintem ez így logikus és elképesztő proli dolognak tartom, amikor valaki ezen liheg. Aki a legjobbat akarja, az fizessen. Teljesen helyénvaló dolog. A világunkban azért tűnnek el a vonalak, mert sokan képtelenek tudomásul venni, hogy van, ami lehet nekik és van, ami nem. De ez már messze vezet.
Mondjuk a 20d kézi-váltója elég sprőd ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/01/07/bmw_x3_18d_teszt[/url]).
aztán a Dakota bőr is elég nyers ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url]). Pl a Volvo alap bőréhez képest.
Amiben nagyot lépett előre a BMW, az az hogy az alapfelszereltségből kigyomlálták a kiábrándítóan prosztó dolgokat, mint a rádió-előkészítés, műanyagkormány acélfelni, ablaktekerő. Nyilván nem az X5ről beszélünk, de gyanítom a szerző sem… Szóval a 3ernél és pláne az 1ernél emelkedett a színvonal, viszont a bajoroknál sosem azzal volt a bajom hogy mit tudtak fullosan, hanem hogy volt egy elviselhetetlenül xar alapváltozat, és muszály volt rákenni 5-10.000 eurót hogy rendes autót kapjál. Viszont akkor az egyik legjobbat.
Én is tudnék vicces dolgokat sorolni a Volvótól, de ez minden márkára igaz. A Mercedesek kezelését pl csak szidni tudtam. Egyszer majd belátásra térnek és lemásolják a többit, ahogy a BMW is szépen átvette a tempomat kormányra rakását. Amit a Volvo vagy a Honda már évekkel korábban megcsinált.
Mutatsz prosztó megoldást?
Én mutattam neked anno pár igazán proli Volvo jegyet.
Kösz.
“Elsőrangú kényelmű és ergonómiájú a sofőr helye, de ez nemhogy az M-es, de már a legolcsóbb BMW-kben is alap”
Ez azért ez így már erős túlzás. Remek ez a 40 millás autó, de azért ennyire nem kell elszállni. Akkor is ha lényegesen javult az alap BMW-k kidolgozottsága, és már nem kapunk arcpirítóan prosztó megoldásokat alapárért, azért nincs ok arra, hogy nyalizzunk a bajoroknak.