Bukott sárga angyal – botrányok az ADAC-nál
Botránysorozat a német ADAC-nál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Először a Sárga Angyal díj körüli manipuláció, most meg az derült ki, mentőhelikopterrel jártak a legnagyobb német autóklub vezetői. Mi lesz az eddig megingathatatlannak hitt szervezet respektjével?
Már hajlamosak voltunk elhinni, hogy ilyesmi csak Európa keleti felén (és sajnos itthon is) fordulhat elő; számok kozmetikázása, egy kis hatalmi visszaélés és még ki tudja mi férhetett bele az ADAC elmúlt pár éves tevékenységébe. Az Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.[/url] Európa legnagyobb és a világ második autós-motoros klubja taglétszáma alapján. Több mint 18 millió autós és 1,5 millió motoros gondolta úgy, hogy érdemes egy ilyen kiterjedt szolgáltatásokat nyújtó, nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező szervezethez tartoznia. Az ADAC megbízhatósági statisztikái, gumitesztjei és biztonsági fejlesztésekre tett javaslatai az autóipar és több kapcsolódó szakma számára szinte vallásszerűen követendőek voltak, talán azonban csak eddig.
Érte bírálat őket téli gumi és nyári gumi, valamint szerviz tesztjeik, és megbízhatósági statisztikáik miatt is, de eddig mindig tisztázni tudták magukat. Az elmúlt egy hétben kipattant botrány hatására viszont lemondott már a korábbi kommunikációs vezető, Michael Ramstetter, és az elnök, Peter Meyer ígéretet tett a klubtagságnak egy belső vizsgálatra, ami feltár minden korábbi csúsztatást. Történt ugyanis, hogy a kommunikációs vezető el kellett ismerje, ő a felelős a Sárga Angyal díj szavazásának manipulálásáért. Bevallotta, 2012-ben és tavaly is úgy jártak el, mint idén, azaz kozmetikázták a voksokat. A németek helyében talán mi is rosszul éreztük volna magunkat, ha nem az éppen aktuális Volkswagen Golf nyerte volna el a kedvenc címet, de nem gondoltuk volna, hogy ennyire kevesen szavaznak és át kell írni a számokat. A Golf nyilván etalon, minden német kedvence, meg is nyerte a szavazást, de a tagság nem volt elég aktív, így a beérkezett körülbelül 3400 szavazatot megtízszerezték. Ez az eljárás azért aggályos, mert így az ADAC minden korábbi, amúgy értékes teszteredményét zárójelbe teszi. Vajon ezért nyer gumitesztet mindig a Continental? A francia márkákkal vajon keményebbek, mint a hazaiakkal, vagy csak a távol-keleti gyártmányok vásárlásától szeretnének elijeszteni? Nem feltételezünk további részrehajlásokat, hiszen magunk is tapasztaltuk gumitesztjeinken, hogy a Conti abroncsai például remekek, de innentől kezdve az eddig is sokakban meglévő aggály még erősebb lesz a szervezet ajánlásaival szemben.
Németországban egy ilyen súlyú kihágás nem maradhat felelősségre vonás nélkül, a belső vizsgálat szép dolog, de a klubtagság és azok, akik például az ADAC teszteredményeit alapul véve vettek gumit a családi autójukra, csak akkor fognak megnyugodni, ha a Müncheni Államügyészség előtt vállalt vizsgálat alapján kiderül, pontosan ki és hol „hibázott”. Ha ez eddig nem lenne elég probléma, német bulvárlapok közzétették, hogy az ADAC vezetőségének tagjai rendszeresen a tagság által fenntartott mentőhelikopterekkel utaztak rendezvényekre. Persze csak ritkán, ha máshogy nem értek volna időben a helyszínre és csakis a flotta tartalékos gépeivel - ismerték el az autóklubnál. Nem mellesleg politikai vonatkozása is van a történetnek, egy ekkora tagság már több mint jelentős választóerő, épp ezért a parlament is napirendre tűzte a kérdést. Egy közhasznú szervezet, ami nem csak autómentéssel foglalkozik, hanem utazásokkal és biztosítással is, aminek a klublapjában kancellárjelöltek nyilatkoznak. Az ügynek garantáltan lesz folytatása, és az is biztos, hogy évek kellenek majd a jó híren esett csorba kiköszörüléséhez.
Azt tudjuk, hogy a német műszaki elitképzés kiváló, de azt is tudjuk hogy rendkívül nagy az egójuk és busásan megszámítják mindennek az árát, ahogy írja mindenki igen nagyon felmagasztalva a termékek minőségét. Mindezzel együtt az erkölcstelenséggel sem állnak hadilábon,erre az egyik legjobb példa amikor Adam Opelék a II. világháború idején hadijármüveket szállítottak a Wermacht mellett az ellenséges erőknek is és lehetne mégtöbb momentumot is felsorolni a mostani ADAC eseményig bezárólag. Deutschland-Deutschland über alles!
Hajrá WOLKSVAGEN…savanyú a szőlő!Soha nem lesz se francia se japán autóm!!!
Az a bolond aki hisz az ilyen teszteknek, a saját tapasztalatai helyett és meg is érdemli ha az úton hagyja a fogát e miatt!
Én tudom hogy miben hiszek és ez nekem megfelel, a többieket meg csak vegyék le nyugodtan pénzel.
miert kene hanyatt esni tole mert nemet?hagyjuk mar.mindenki a sajat lovat dicseri.tajekoztatasi celbol jo az adac de nem szentiras.
Akkor csak egy példa a sok közül, mert nagyon elkanyarodtunk a cikktől. BMW m30b35 motor vezérműlánc, soha az életben nem nyúlt meg, nem szakadt el, hegyekben áll minden bontóban. Pedig nem volt agyon védve mint a mostaniak, egytömegű lendkerékkel szerelték és a leömlő, kipufogó sem törekedett a gázáramlás optimalizálására mint a mostaniak. Ezt 305nm mellett képesek voltak megoldani, érdekes módon ma már a 100 lovas szutykokban is nyúlik a lánc, mint a takony, lassan többet kell cserélni mint a nyári gumit.
Régen sem tudtak többet a németek csak mást gyártottak, ez a lényeg!
Ott sem működik másként az élet, korrupció is ugyanúgy létező fogalom és jelen van, csak ők kifinomultabban csinálják és odafigyelnek a látszatra.
A gumiteszteknél évek óta gyanús, hogy mindig a Conti nyert, szinte minden kategóriában, és ahogy lentebb írta valaki, másodvonalban a Fulda. Nekem 4. éve az van fent télen. Nincs baj a Fuldával, hozza amit elvár tőle az ember, bár most már igencsak kemény és a nedves utat nagyon nem kedveli, viszont legalább öntési hibája van és időnként 65-nél beráz.
Tavaly, nyárra Hankook eco gumit vettem, amit piszok módon lehúzott az ADAC, pont az én autóm méretében, épphogy befért az ajánlott kategóriába az „alsóházban”, mégis tökéletesen teszi a dolgát, nem ráz, nem kopik, annak ellenére hogy energiatakarékos, rendben van a tapadása is. Igaz, nem német, ez a bűne ADAC-éknál. 🙂
Én nemtudom miért kellene azt elhinnie bárkinek is hogy: „hogy ilyesmi csak Európa keleti felén (és sajnos itthon is) fordulhat elő; számok kozmetikázása, egy kis hatalmi visszaélés..”. Ha valaki még nem járt nyugaton vagy nem hallot még arról hogy ott mi megy az egy dolog, de az egy másik hogy úgy indul ki magából hogy csak ugy itt ilyen szar minden. Hát nem, nem csak itt. Máshol is. De azért a cikk írója már az első mondatban megaláz mindannyiunkat. Bocsi ha túlságoasn a szivemre vettem, de akinek nem inge ne vegye magára. Egyébként meg a nagy TopGear-nek is többnyire maga felé húz a keze az összehasonlító tesztekben, és majdnem minden részben szétmagasztalják magukat. De azzal persze minden OKÉ mert még viccesek is, vagy nem?
Azzal a különbséggel, hogy a németek régen tudtak jó autót csinálni, viszont a fogyasztói társadalomban nem éri meg. A franciák meg kb mostanra érték el ezt a szintet, csak ők felfelé kapálóztak érte, a németek meg lefelé:D
A németek is jó dolgokat gyártanak mint mások, de semmivel nem jobbat! És az árát is fölösleges megfizetni!
Egész életembe autókkal foglalkoztam és mostanra egyértelmű, hogy semmivel nem tudnak többet mint pl. a Franciák!
accelerate – ezt a kozmetikázást itthon is szeretik a mi íróink!! pedig nincs semmi tudás mögötte csak az utánzás!!!
Semmi ujdonsag ami most tortent. Eddig is tudta mindenki, hogy a nemetek haza beszelnek, de most van bizonyitek is. Hatalmas blama ez nekik. De ide lehet sorolni a nemet autos ujsagokat is, mert persze jo meg szupi a verda a teszten, de azert mindig nemet jon ki gyoztesen.
Persze nem xar amiket gyartanak, de nem kell hanyatt esni toluk ahogy ok beallitjak.
Valahogy egyáltalán nem sajnálom őket.
A gumiteszteknél nem abban csaltak, ami könnyen leellenőrizhető (ezért is hasonlóak más gumitesztek eredményei)! Hanem abban amit nem is veszünk észre, illetve könnyen magyarázható.
– Évek alatt szépen eltolták (németeknek kedvezve) a súlyozás arányait.
– Könnyen tudtak játszani a gumibeszerzéssel, illetve ők döntötték el ki versenyezhet.
Én eddig is fenntartásokkal kezeltem az ADAC eredményeit, azért mert hiába német mindig van részrehajlás a saját felé.
Ők még eredményt se tudnak rendesen kozmetikázni, mert a 10-szeres mennyiségű szavazat azért nagyon feltűnő. Ha csak 4000-re emelik a szavazatok számát akkor az nem annyira feltűnő és nekik is jobb lenne, mert az nyer nagyobb arányban amelyiket ők akarják.
VW Crafterekről van szó előzőleg meg LT35. Azt nem is írtam, hogy 50E után még a feliratok is lemorzsálódtak az oldalfaláról (némelyiknek). Igaz ez kisteherre valókra igaz!!!
Igen sajna az ADAC is kiemelt tényezőnek tekinti a hazai ipar védelmét, mégha nem si azionos szinten művelik mint a német „szakújságírók” (lásd Merci autobild botrány 2005ben).
Persze amikor a nyerésesélyes Pirelli gumit diszkvalifikálják beszerzési hibára hivatkozva, amikor az új autók biztonságát reprezentálandó német autókat törnek de amikor a belsetelrenttentés miatt csillióval vágnak falhoz autót akkor sokNCAP csillagos importautó megy a levesbe.
Aztán ott vannak a hirtelen megbízhatóvá váló visszamenőleg megjavuló német márkák, aminél fel sem tűnik, hogy pár éve ugyanaz a modell még rossz volt, nyilván semmi köze ahhoz hogy ezek a márkák hirtelen saját védőszárnyhálózatot építettek ki. Egy kis statisztikai hiba belefér a hazai ipar védelmébe,
Ugyanakkor sok mindent elvégeznek amit más nem, pl a saját autótesztjeikben (amelyek még mindig a korrektebbek közé tartoznak )pl alaposan lemérik a TÉÉNYLEGES cs.tartót (mivel a hivatalos adat kb annyira reális mint a hivatalos fogyasztás),
18 éve foglalkozom áruszállítással. A kb. 1 millió km alatt elnyaltam néhány abroncsot ( a kollégák is ennyit). A Continental az egyik leggyengébb márka. Minden garnitúrájuk mutatott valami rendellenességet (öntésenként ahogy sikerült), hol fűrészfogasan, hol kagylósan , hol féloldalasan , hol defekttel végezték be, de akadt amelyik gyorsan kopott teljes felületén ill. olyan amelyik esőben csúszott mint a takony (életveszélyes mértékben). A Bridstone meg a Michelin és a Pirelli azonban jelesre vizsgáztak. Ugyanezeken a kocsikon tehát nem futómű hibák miatt koptak így. A budget kategóriás gumiktól meg nem vártunk sokat, de hozták a kötelezőt. Az ADAC gyanús.