Buggy lett a Toyota dakaros terepjárója is

Alakul a Dakar B-csoportja - bemutatkozott a Toyota Hilux Evo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota belátta, hogy nem lehet másképp felvenni a versenyt a Peugeot-val. Hátul hajt és buggy kasztnis a 2017-es dakaros versenyautójuk.


Na most lesz csak az igazi! Vége lehet a Peugeot erős dominanciájának a tereprali világkupákon és persze a főmegmérettetésen, a Dakaron is. A Toyota Gazoo Racing ugyanis szintén a buggyk irányába indult el 2017-es technikájával, így idén végre komolyabb csata várható a győzelemért.
A Dakar világában most érkezett el a forradalmi változások időszaka – mint egykor a rally világában a B-csoportnál -, mindezt egyébként a Peugeot kezdett el tavaly egy teljesen más megközelítéssel. Ők nem ragaszkodtak az első- vagy összkerékhajtású, a gyár utcai modelljeire jobban hasonlító kasztnihoz, hanem a buggy-világból merítettek. Ugyanezt a könnyített kasztnis, középmotoros, hátsókerék-hajtású megoldást vette át a japán gyár legfrissebb Hilux Evo terepjárójával. A tavalyi 4x4 modell 1915 kilogrammját mindössze 1300 kilogrammra csökkentették, amihez egy szívó 5,0 literes V8-as motor, nagyobb rugóutak és nagyobb kerekek párosulnak. Persze még nem olyan komolyak, mint az amerikai szörnyeknél, amilyennel például Robby Gordon is versenyez már évek óta a Dakaron.
Hirdetés

Ahogy WRC programjuknál, úgy a Dakaron is biztosra szeretnének menni, ezért a kétszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah is csatlakozik Giniel de Villiers és Leeroy Poulter autóihoz harmadikként. A 2017-es Dakar Paraguay-ból indul január 2-án, ahol majd kiderül, mit sikerül fejleszteni az őszi-téli szezon alatt a dél-afrikaiaknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?