Budapesti útdíj kiszabásáért indítanak petíciót

A Levegő Munkacsoport a tettek mezejére lép, és megsürgeti az útdíj bevezetését a fővárosban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre sürgetőbbnek érzi a Levegő Munkacsoport, hogy Budapesten bevezessék az útdíjat, hátha ezzel csökkenthető a légszennyezés.

Elérkezettnek látta az időt a Levegő Munkacsoport, hogy felgyorsítsa az útdíj bevezetését Budapesten, avagy közkeletűbb nevén a dugódíjat. Beszámolójuk szerint a rossz budapesti levegő miatt évente mintegy 2500-an halnak meg idő előtt és 200 000 ember betegszik meg. A szennyezett levegő ugyanis növeli a szív- és érrendszeri betegségek, az asztma és a rák kockázatát, illetve káros hatással lehet magzatok fejlődésére az anyaméhben. Egyes számítások szerint a gépjárművek okozta összes környezeti és egészségügyi kár meghaladja az évi 1000 milliárd forintot. Petíciót indítanak tehát annak érdekében, hogy a Főpolgármesteri Hivatal megkezdje a budapesti útdíj bevezetésének érdemi előkészítését. Mintaként tekintenek az autópálya- és főútvonali szakaszokból álló mintegy 7100 kilométeres hálózatra, amelyen már kilométer- és szennyezésarányos útdíjat kell fizetni a legalább 3,5 tonnás teherautók után. Ezt a rendszert terjesztenék ki először a budapesti utakat használó teherautókra, majd a személygépjárművekre is. Az útdíjból befolyó összeget pedig a közlekedési infrastruktúra karbantartására, a közösségi közlekedés fejlesztésére, illetve a rászorulók támogatására kellene fordítani az elképzeléseik alapján. A fizetendő díjnak a Levegő Munkacsoport szerint öt tényezőtől kellene függenie: a megtett út hosszától, a jármű környezetvédelmi besorolásától, a jármű tengelyterhelésétől, az útvonaltól (például a belvárosban magasabb, mint a külvárosban), végül az időszaktól (csúcsidőben magasabb, mint azon kívül). A petíció már elérhető a Levegő Munkacsoport honlapján.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.06.18. at 20:54
    Permalink

    csak hogy tisztán lássunk, a mostani városvezetés, szándékosan lehetetlenítette el az autóval való közlekedést. Előre kifontolt intézkedésről van szó. Amikor a 4-es metrót építették (és 167 milliárdot lenyúlt a városvezetés) feltétel volt a dugódíj. Jelenlegi főpolgármesternek (KG) nincs jogosítványa (se nyelvvizsga, se semmiféle szakképzettsége városvezetésre), emiatt szánt szándékkel “káoszt” okoz Budapest útjain. (Mondani se kell, hogy KG saját elmondása szerint, annyira alkalmatlan, hogy Zugló lakossága fel@kasztaná, taps hogy megszavaztátok. Csak őket kellett vna anno megkérdezni).
    Ennek következtében civil szervezetek, akarják a dugódíjat, így sunyi módon megsarcolják a lakosságot,autósokat.
    Csak gratulálni tudok, akik széles mosollyal X-eltek bal oldalra 2019-ben, nesztek, élvezzétek:)
    és akkor nem is beszéltünk a be nem váltott ígéretekről…
    RIP BUDAPEST

Vélemény, hozzászólás?