Egy pletyka szerint 2026-ban elbúcsúzhatunk a nemrég tesztelt 8-as kabriótól és kupétól
Visszaestek a BMW 8-as sorozatának eladásai a legfrissebb generációval, közel sem hozza az E31 számait a jelenleg futó utódja. Éppen ezért a BMW sem igazán törődik a modellel, ami a legutóbbi frissítésén is látszik: akárcsak a szintén bukdácsoló Z4, a 8-ason is alig változott a küllem a ráncfelvarrással. Ám az új Toyota Suprának is alapot adó roadsterrel ellentétben, a BMWBOLG szerzőinek meg nem nevezett belsős forrása szerint a csúcskupénak állítólag terveznek következő generációt a bajorok.
A belsőégésű motorok a Gran Coupé változatból is eltűnnek
Az már más kérdés, hogy mifélét: az informátor szerint a kupé és a kabrió megszűnne, kizárólag a Gran Coupé maradna, az is kizárólag villanyhajtással. A G77 kódjelű utód állítólag 2026-ban kezdené meg a pályafutását, a jelenleg is használt CLAR platformon, és a számozása ellenére a nemrég bemutatott i7 és a jövőre várható i5 közti szakadék betöltésére lenne hivatott.
A pletykák szerint ez a 8-as lesz az utolsó autó a jelenleg is használt CLAR padlólemez és az új, Magyarországon is gyártandó Neue Klasse platform együttélésének korszakából, a BMW ugyanis néhány év után teljesen megválna az előbbitől.
Erre azért is van szükség, mert a BMW szerint a vásárlóik még nincsenek felkészülve a teljesen elektromos közlekedésre, így időt kell hagyni nekik az átállásra, addig pedig belső égésű motorral szerelt modellekre is szükség lesz. Felhívjuk viszont a figyelmet, hogy bár logikusnak hangzó pletykák és már a gyártó által is igazolt állítások vegyesen szerepelnek a BMWBLOG vonatkozó bejegyzésében, azért érdemes óvatosan kezelni őket, hiszen nem véletlenül nem vállalta a nevét az információk forrása.
A CLAR platform még marad a pletykák szerint