Az amerikai és a japán piacról már régen kivonult a típus, a közel-keleti az utolsó, ahol még kapható az FJ Cruiser, egészen az év végéig
A Toyota unalmasnak dedikált korszakában is tudott néha-néha villantani, jó példa erre az FJ Cruiser. Az autó eleje egyértelműen az '50-es, '60-as években készült FJ és BJ szériák külsejéből merít, a kis ablakok miatt kerekeken guruló bunkerre hasonlít a Toyota, külön érdekesség a Mazda RX-8 stílusában készült öngyilkos ajtók, amik ugyanúgy nem függetleníthetők az elsőktől, így a ki- és beszálláshoz az elöl ülők jóindulatára is szükség van. A különös megoldásokból a szélvédőre is jutott, a cseppmentes kilátásért három ablaktörlő felel.
A régi Toyota terepjárók fizimiskáját szabták az FJ arcára, 16 év után decemberben búcsúzik
A 2006-ban debütált modellbe összelegózták a párhuzamosan készülő modellek alkatrészeit, így van benne némi Land Cruiser, 4Runner és Tacoma pickup is. Az FJ az igazi terepjárók táborát gyarapítja, így az alvázas felépítés és a négykerékhajtás alapáron jár, ahogyan az ötfokozatú automata váltó is, lévén az Egyesült Államokban, Japánban és a Közel-Keleten kellett helytállnia. Erőforrásból nincs valódi választék, kizárólag négyliteres V6-ossal szerelik az FJ Cruisert, a szívó benzines 280 lóerőt produkál, amihez 380 Nm nyomaték társul.
A bézs külsőhöz passzoló beltérrel készül az 1000 darab Final Edition
Az 1000 darabos búcsúszéria minden példánya bézs fényezéssel, fekete lökhárítókkal, hűtőmaszkkal, tükörrel és kilinccsel készül. A felni alapáron 17 colos, plusz pénzt nem kérnek a fellépőért, belül bézs kárpit jár a limitált kiadáshoz. Műszaki téren az egyetlen módosítás a kisebb ellenállású kipufogórendszer, ami jobb hanggal és néhány plusz lóerővel teszi vonzóbbá az FJ Cruisert.
A hosszúság 4,67 méter, a tömeg 2 tonna, a RAV4 és a Highlander közé pozicionálták a modellt