A 4,4 literes motorból 600 lóerőt facsartak ki az Alpinánál, a 0-100 3,5 szekundum a végsebesség 330 km/h
Az Alpina és a BMW kapcsolata egészen 1962-ig nyúlik vissza, az apró manufaktúra Weber karburátorokat alakított át a BMW 1500 számára. Az apró és lelkes csapat olyan minőségben készítette a módosított alkatrészeket, hogy a BMW gyári garanciát vállalt az Alpina termékekre, amelyek sora egyre csak bővült, a hatvanas években hengerfejet és vezérműtengelyt is kínáltak a bajor autókhoz. A cég a motorsportban is megvetette a lábát, a hetvenes években számos sikert értek el a versenypályán, de az igazi áttörés 1983-ban jött el. Ebben az évben a német közlekedési minisztériumi felvette a hivatalos autógyártók közé az Alpinát, így már a forgalmiba sem BMW-ként kerültek be az autók, illetve a kék-fehér embléma helyett már a saját logójukat használhatták.
Hetes BMW-t 36 éve tuningol az Alpina, szeptember 20-án készült el az utolsó példány
A műhelyben rengeteg típus megfordult, az első nemesített hetes a E32-es szériából (1986-1994) került ki, a sor az idén a kifutó G11/G12 szériával zárult. Az Alpina életében gyökeres változást hoznak a következő évek, mivel 2025-re teljesen a BMW irányítása alá kerül a cég. Akinek a méret a lényeg, annak sem kell elkeserednie, a hatalmas X7-ből továbbra is elérhető az Alpina XB7 változat. A cégcsoport állítólag a legdrágább BMW-k és a Rolls-Royce-ok között tátongó űrt kívánja betölteni az Alpinával, így a Maybach emblémás Mercedesek konkurense lehet a hajdani tuningcég.
A legnagyobb BMW SUV sem kerülhette el a tuningot, nem kizárt, hogy az XM is az Alpina műhelyében végzi