Búcsúzik a Toyota történelmi sikert arató, hibrid versenygépe

Utolsó Le Mans-i 24 órására készül a Toyota LMP1 versenygépe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Persze a következő Le Mans-i versenyt csak jövőre rendezik a megkavart WEC naptár miatt, de a szabályváltozások miatt a mostani LMP1 gépeknek harangoztak.

Ismét egyedi utat választott a Hosszútávú Világbajnokság a következő szezonjának naptárát illetően. A bajnokság ugyanis 2019 szeptemberében kezdődik és 2020 júniusában ér véget a Le Mans-i 24 órás versennyel. Viszont az elmúlt héten Barcelonában már megtartották a szezon előtti tesztet, ahol a módosított Toyota TS050 HYBRID versenygépet is bemutatta a Toyota. Ennek az autónak ez a szezon lesz a hattyúdala, hiszen a WEC új szabályrendszert vezet.
Hirdetés
A márka rajongóinak azonban nem kell szomorkodniuk, a Toyota marad a sorozatban. Egyébként a Le Mans-i verseny története során a TS050 HYBRID versenyautóval Kamui Kobayashi érte el a legjobb köridőt 2017-ben (megszerezve ezzel a pole pozíciót), idén pedig Mike Conway állította fel az új rekordot. A 2018-2019-es WEC idény során a TS050 HYBRID lett az első Toyota, amelynek sikerült győznie Le Mans-ban, majd a következő évben megismételte a kettős győzelmet, megkoronázva a szezont, amelyben a Toyota Gazoo Racing a csapatok és a pilóták mezőnyében egyaránt világbajnoki címet szerzett.
Ahogy fentebb említettem, az előttünk álló szezonra módosítottak az 1000 lóerős, hibrid versenyautón. Lényegében új aerodinamikai megoldásokat és a mechanikai alkatrészek fokozott megbízhatóságát szolgáló finomításokat alkalmaznak rajta. A 7-es rajtszámú TS050 Hybridben továbbra is Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López áll majd rajthoz, míg a világbajnoki címvédő Sébastien Buemihez és Kazuki Nakajimahoz a korábbi Le Mans-győztes és WEC-világbajnok, Brendon Hartley csatlakozik a 8-as rajtszámú autó esetén (Fernando Alonso ugyanis távozott). A 8 futamos bajnokság tehát szeptember első napján kezdődik Silverstone-ban és 2020. június 13-14-én zárul Le Mans-ban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Búcsúzik a Toyota történelmi sikert arató, hibrid versenygépe

  • 2019.07.29. at 17:17
    Permalink

    Nagyon komálom a srácokat, de úgy nyerni hogy az egyetlen ellenfél végül kiszált (aki mellesleg végig elkente őket) már nem érződik történelmi sikernek eltekintve attól hogy Alonso újra pódiumon állhat 😛

Vélemény, hozzászólás?