Búcsúzik a Punto, 13 év után befejezték a gyártást
Sikerekben gazdag 13 évet élt a Grande Punto, utód nélkül búcsúzik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már korábban is kiderült az FCA terveiből, hogy a jövőben nem szerepel náluk a Punto, sokkal inkább koncentrálnak inkább az Alfa Romeo modelljeire, a Punto gyártását most be is fejezték.
Sergio Marchionne egyik utolsó sajtótájékoztatóján esett szó a Fiat jövőjéről, még halála előtt elárulta, hogy a Punto utódjáról egyelőre szó sincs, az FCA sokkal inkább koncentrál az Alfa Romeo modelljeire. A Punto első generációja 1993-as bemutatkozása óta Európa egyik kedvenc kisautója, 1995-ben még Év Autójának is választották praktikuma és stílusa miatt, '99-ig készült. Második generációja szintén sikeres volt, az 1999 és 2010 között készült modell vonalai jóval szögletesebbek voltak, de csinos és megkapó kis családi autó volt és 5 éven keresztül még a Grande Puntóval együtt is készült, Punto Classic néven.
A Grande Punto volt a legtöbb ideig gyártott Punto, 2005-ös bemutatkozása óta rendkívül népszerű, a korai modellek hanyag anyaghasználatát egy alapos ráncfelvarrással tették jóvá, a Punto Evo modellek belterének is nagy része új lett, a komplett műszerfalat kicserélték. A Grande Puntót 13 éven keresztül gyártották Melfiben, a csinos kisautó megüresedett gyártósorát nem egy Fiat modell fogja betölteni, hanem a Maseratié, méghozzá a Levante után egy újabb SUV modell fog készülni.
„13 évével a Fiat legtovább gyártott modellje volt, utód nélkül búcsúzik”
Ezt csak ugy hasrautesbol irtatok?
Regi 500 18 ev, oreg Panda 23.
Jogos, javítjuk, köszi!
Egy legendától veszünk búcsút. Őszintén sajnálom nem viszi tovább a Punto nevet a Fiat.
Egy szerethető kisautó mind a mai napig. Az olasz gyártó anno a 176-os karosszéria kódú 1 generációval szinte felrobbantotta a kisautó szegmenst.
Jómagam egy mark II/b tulajdonosa vagyok immáron 11 éve. Már érik a csere, de ha érkezik az utód, az is Punto lesz.
Azt el is felejtettem írni hogy a tisztelt cikkíró ismét a Fiat gépkocsik anyaghasználatát kritizálja. Jól emlékszem rá, pl. a Peugeot 206-os anyaghasználata se volt éppen a legfinomabb és még sorolhatnám. -.-
Nem kritizáltam a Fiatok anyaghasználatát, az, hogy a Punto Evo műszerfala jobb anyagból készült, mint előtte viszont tagadhatatlan.
A G punto egy modern formájú és műszaki tudású autó volt, jó NCAP-val és rengeteg extrával (pl 2 zónás klíma), ugyanakkor a belső anyagai tényleg nagyon igénytelenre sikeredtek. Itt nem is annyira a konkurencia (a PUG 206 akkor már fapados K-európai/afrikai autó volt (a classic belseje rosszabb volt mint az eredeti 206-é), de a 207 belseje viszont igen jól sikerült, és akkor mondjuk a Toyota is elég jól elkapta a ritmust), hanem a G Punto tudásához képest.
Érezhető volt a cél, hogy az igényes belsőt keresők vegyenek inkább Alfát.