Búcsúzik a Golf GTI a WLTP miatt

A Volkswagen erősebb benzinmotorjai még nem teljesítik az új normákat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szeptemberben életbe lépő WLTP szabvány a legtöbb gyártóval kibabrált, sok modellnél még mindig nem oldották meg a tiszta üzemet, a Volkswgennél a Golf GTI-t már nem is fogják átalakítani.


Elég néhány márka hazai konfigurátorát átpörgetni ahhoz, hogy lássuk, nincs minden rendben. Rengeteg modell hiányzik a kínálatból, amiért a szeptemberben életbe lépő WLTP károsanyag-kiboácsátási norma a felelős. A hiányzó modellekben van még egy közös pont, szinte egytől-egyig csak a nagyobb benzinmotoros modellek tűntek el, a kis benzinesek és a dízelmotorok hozzák az új normák elvárásait, ám például a Volkswagen 1,8-as és 2,0 literes TSI motorjai nem. A Skodánál például nincs benzines Octavia RS, hiányzik az új RS245, a SEAT-nál és a Volkswagennél visszavettek a Leon Cupra és a Golf R teljesítményéből, ám úgy tűnik, a GTI teljesen el is tűnik.
Hirdetés

Európa több országában terjed a hír, miszerint az alap Golf GTI-t teljesen kiveszik a kínálatból, csupán annak erősebb, Performance változata marad. Megoldható tehát, hogy a motor teljesítse a normákat, ám a Volkswagennél úgy gondolják, a 8-as GTI érkezéséig már nincs annyi idő, hogy a 7-es GTI-t még megérje tovább fenntartani. Ugyanígy a WLTP végez idő előtt a BMW-nél az M3-mal és valószínűleg az M4-gyel is, valamint a V8 és V12 motoros 7-es sorozattal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.20. at 12:00
    Permalink

    hm, akkor ez komolyabb hatással van mint gondoltam….és még mindig csak azt látom, hogy az autósakkal b.szakodnak ezek a rohadékok, ahelyett, hogy a szálítmányozást (buszok,repülők,hajók,kamionok,egyéb munkagépek) és a gyárak pöfékeléseit büntetné rommá és kényszerítené őket is fejlesztésre.
    az 1.8-as motor ettől függetlenül szerintem a jövőben elég kellene legye egy turbóval plusz egy kis akksival (a toyota új 180 lovas hibrid rendszere szerintem ezt simán hozza egyébként, mármint a normát, bár az csak 2.0 szívó) szóval az irány az kellene legyen az erősebb gépeknél a hibrid rendszer, ami a hátsó kerekeket hajtja….egy gti azért érdekesebb lenne 210-220 lóval, könnyebb motorral és ha hátul is belehajtana azért az elektromotor, bár lehet az meg árban dobná meg a dolgot….

Vélemény, hozzászólás?