Amerikába nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a smart számára, szűk várásokban és rövidebb távon praktikus, ez inkább Európára jellemző
Nem meglepő a cég döntése annak fényében, hogy a tavalyi esztendőben 1246 darabot sikerült értékesíteni az elektromos törpeautóból (a benzines változat 2017 óta nem kapható) az Egyesült Államokban és Kanadában, továbbá ilyen kis mennyiség esetén az egy darabra eső homologizációs költség is igen magas. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a smart túlélése érdekében a
gyártás Kínába költözik és 50:50 százalékos, kínai központú vegyesvállalat jön létre a Daimler és a Geely között.
A hírek szerint 2022-ig marad gyártásban a fortwo harmadik generációja, az utód már Kínában készül
A smart 2008 óta van jelen Amerikában, az értékesítés a fortwo második generációjával kezdődött. Az első évben sikerült eladni a legtöbb autót, akkor több mint 21 ezer kisautó talált gazdára, a kezdeti lelkesedés után az eladási számok rendre évi 10 000 darab alatt maradtak. A kanadai piacon sem szerepelt jobban a márka, ott a fogalmazás első évében kicsit több mint 4000, a tavalyi évben viszont már csak 264 példányra került rendszám. A Mercedeshez tartozó márka szervizhálózata továbbra is megmarad és az alkatrész-utánpótlás is biztosított. A cég vezetése hangsúlyozza, hogy a jövőben az Egyesült Államok piacán is különös figyelmet szentelnek az elektromos mobilitásnak. A Mercedes a smart kivezetése után sem marad elektromos modell nélkül, hiszen jövőre érkezik az amerikai piacra az
EQC elektromos SUV, amely várhatóan sokkal jobban passzol az ottani ízlésvilághoz mint az apró smart.
Itthon 7 millió forint az elektromos fortwo listaára, a benzinesé ennek a fele, de előbbire van 1,5 milliós villanyautó-vásárlási támogatás
Minden előjel szerint a Fiat is követheti őket…
https://money.cnn.com/2018/07/03/news/companies/fiat-us-sales-future/index.html