Búcsú a Volvo C30-astól
Nyereményjátékkal búcsúzik a legkisebb Volvo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hét évet élt, a 2006-ban útjára indított Volvo C30-ast idén búcsúztatja el a Volvo. Hogy ne könnyes legyen az archiválás, nyereményjátékban kisorsolják a legutolsó példányt, egy fehér, R-Design Polestar felszereltségű autót.
A Volvo C30-as rövid pályafutása során látható sikereket érte el, 210 ezer példányban fogyott világszerte, minden hetedik Nagy-Britanniában kelt el. Az Alkonyat filmek sztárjának utolsó darabját, egy R-Design felszereltségű, Polestar tuningos kocsit egy twitteres, háromnapos (június 13-15. között, további részletek: www.LastEverC30.co.uk nyereményjátékban lehet elvinni. A nyereményautó június 13-án reggel 7 órakor a svédországi Göteborgból indul Nagy-Britanniába, útjáról és a versennyel kapcsolatos feladatokról a Twitteren lehet értesülni.
A C30-as élete 2001-ben kezdődött, amikor az akkor még teljesen svéd márka Detroitban bemutatta a Volvo Safety Concept Cart. Öt évig altatták, míg 2006-ban bemutatták a Párizsi Autószalonon a szériaérett változatát. A kis kompakt, illetve az alapjául szolgáló tanulmány számos, azóta már sok modellben szériaelemnek számító biztonsági felszerelést tett hétköznapivá (ráfutásra figyelmeztető, holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető és fáradtságjelző elektronikák).
A 2007-es Frankfurti Autószalonon bemutatták a C30-as alapjaira épített Volvo ReCharge Concept tanulmányt. A tölthető elektromos autó 100 kilométeres tisztán villanyos hatótávval bírt, plusz Flexifuel (etanolt is fogadó) motorja képes volt tölteni akkumulátorát. 2010-ben a Volvo mérnökei a svéd túraautó bajnokság győztes csapatával közösen megalkották a sorozat legerősebb csúcsmodelljét, a 400 lóerős, összkerékhajtású Volvo C30 Racer Polestar utcai versenyautót, ám a modell egyelőre utód nélkülinek tűnik.