Búcsú a Lamborghini Gallardótól

Nem gyártják többé a legnépszerűbb Lamborghinit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Lamborghini Sant'Agata Bolognese-i történelmi gyárában legördült a szerelősorról a legutolsó Lamborghini Gallardo. A Rosso Mars színben pompázó Gallardo LP 570-4 Spyder Performante egy magángyűjtő tulajdona lett.


A most leköszönt, 14 022 példányban gyártott Gallardo nemcsak a legnagyobb darabszámú Lamborghini, de a a legsikeresebb is, igazi ikon a jelen sportautói között. A Gallardót tíz évvel ezelőtt a márka negyvenéves születésnapján mutatták be a világnak. A kocsi felforgatta a Lamborghini értékesítési gyakorlatát, míg a márka első négy évtizedében csupán évi 250 autót gyártottak átlagban, addig az utóbbi tíz évben átlagban 2000 dühöngő bika hagyta el évente a gyárkaput. Ebben természetesen szerepe van annak is, hogy a Lamborghini immár az Audi fennhatósága alá tartozik, a márka jövője Ingolstadtban dől el. Az eddigi összesen harmincezer példányban eladott Lamborghinik közel fele Gallardo.
A kocsi elnevezése a bikaviadalokhoz kötődik, a 18. században a Gallardo egy igen vad és különleges vérvonal megnevezése volt. Autós karrierje a 2003-as Genfi Autószalonon kezdődött, ahol egyedi, extrém dizájnja hangos tetszést aratott. Akkorát, amely most tíz év elteltével is üt. Ki ne szeretne egy Gallardót?
Tökéletesített technikája alig változott: könnyűszerkezetes építésmód, alumínium váz, magas fordulaton üzemelő ötliteres (2008-tól 5,2 literes) tízhengeres szívómotor (Győrben készült forgattyúházzal és motorblokkal), e-gear robotizált szekvenciális váltó, és a tapadást garantáló állandó összkerékmeghajtás. A sorozat 2005-ben a nyitott tetős Gallardo Spyder modellel bővült, majd 2007-ben jött a szénszálas műanyagokkal könnyebbé tett Gallardo Superleggera. Utóbbi motorjának teljesítménye 530 lóerőre nőtt. A Gallardo második generációját kupé és kabrió változatban egyaránt 2008-ban ismerhette meg a piac. Ugyanakkor megújult a kocsi orra és fara, közvetlen befecskendezéses 5,2 literes győri motorja 560 lovasra erősödött. 2010-ben érkezett az 570 lovas Gallardo LP 570-4 Superleggera, majd az ugyanilyen erős nyitott Gallardo LP 570-4 Spyder Performante.
Hirdetés

Az évek során számos különszám dobogtatta meg a gyűjtők és a vágyakozók szívét, ilyen volt a hátsókerék-meghajtású LP 550-2 Valentino Balboni kiadás, valamint az LP 550-2 Spyder. A legsportosabb modelleket az a 32 példány jelentette, amelyek a Super Trofeo Stradale és a Gallardo Squadra Corse neveket viselétk, és amelyek egyenesági leszármazottai a versenypályákon küzdő Gallardóknak (Lamborghini Blancpain Super Trofeo). A Gallardo LP 570-4 Squadra Corse tömege csupán 1340 kilogramm, a normál LP 560-4-esnél 70 kilóval kevesebb. A 2,35 kilogramm/lóerő mutatóval büszkélkedő, karbon-kerámia fékekkel lassító bestia 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, míg a kétszázas tempót 10,4 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig 320 kilométer/óra.
A Gallardo utódját várhatóan a jövő évi genfi szalonon mutatja be a Lamborghini, a pletykák szerint a Cabrera nevet kapó sportkocsi 600 lóerős V10-essel támadhat a megújult Audi R8-as alapjain.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?