Búcsú a BMW i3-tól

Most már csak a használt autók között keresheted a BMW i3-at

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem ő kapta az autóipar legszebb formatervét, ám városi kisautónak az egyik legjobb választás még mindig. De most mégis búcsúzik az i3, vigasztalhat a tudat, hogy bőven lesz belőle a használtautó-piacon.

Erre mondják, hogy megelőzte a korát? Több fronton is különlegesnek számít az i3, ami a bemutatása óta eltelt 9 év során egy csöppet sem öregedett. Még mindig futurisztikus, az értő közönség még mindig elismerően csettint, amikor arra gondol, hogy a BMW milyen ügyesen oldotta meg a szénszálas váz sorozatgyártását, de végső soron a lényeg: kiváló városi, illetve agglomerációs rohangálós gép ez a furcsa szerzet.
De most már nyugdíjba küldték, amikor ezeket a sorokat írom, már nem is rendelhető. A befejezés azonban ugyanolyan stílusosra sikerült, mint a típus egész pályafutása. A tesztpéldány ugyanis egy i3s Unique Forever modell, amiből csupán 2000 darabot gyártottak. Ezt a különféle kiegészítők teszik egyedivé, ám ahogy fentebb említettem, az autó egész koncepciója különleges. Első pillantásra a laikusok valószínűleg nem is gondolják, hogy a szupersportautók, sőt, ha kicsit messzebbre megyek, akkor a "nyitott-kerekes" versenyautók világából ered az a megoldás, amellyel az i3 épül. Csakhogy a BMW nagy darabszámban alkalmazza a megoldást. Az utasok ugyanis egy szénszálas műanyagból készült "cellában" foglalnak helyet. Ez tetten érhető például a küszöbökön, ahol szem előtt hagyták a szépen lakkozott karbonelemeket. Ugyanakkor ez egy nagyon drága megoldás, ami persze visszaköszönt az i3 vételárán is. A szénszálas műanyagok kisütése pedig energiaigényes feladat, ám a bajorok arra is ügyeltek, hogy nagyrészt megújuló, vagy visszaforgatott energiát használjanak ehhez.
Hirdetés
Szóval szupersportautó géneket is hordoz, de akkor miért néz ki ennyire furcsán? Nos, a funkció a forma előtt jár. Ízlésekről továbbra sem érdemes vitát nyitni, akadnak, akik imádják a keskeny, magas formát, illetve az ezzel járó dizájnelemeket, és akadnak, akik nehezen emésztik meg. Mindettől függetlenül ideális a városi forgatagban az i3. Hosszúsága négy méter, szélessége nem éri el az 1,8 métert, a magassága pedig 1578 mm, de a tengelytávolsága 2,6 méter. Tudom, ez így nem mond sokat, de azt akartam ezzel kifejezni, hogy könnyebb parkolni vele, mert kis helyre is befér, minden sarkát jól érzékelni, de amúgy is van benne parkolóradar és tolatókamera, szóval tényleg könnyed ujjgyakorlat vele a parkolás. De vissza formához, illetve a búcsúszéria egyedi stílusjegyeihez. Egyrészt ott vannak maguk a feliratok az autó oldalán a bronzos díszcsíkba ágyazva, de ugyanilyen színű dekorelemek kaptak helyet a BMW-vesékben, a küszöbökön és a csomagtér-ajtón is. Emellett a szürke fényezés különbözteti még meg a többi i3-tól, illetve a bordó, mert csak ebben a két színben volt elérhető az egyedi széria, természetesen fekete tetővel, illetve - minek is nevezzem - "frunk" tetővel. Hiszen nyitható az autó eleje, ami alatt egy kisebb rekesz nyeli el nagyrészt a kötelező tartozékokat. Bent sem kevésbé furcsa az i3. Kezdődik az egész a B-oszlop hiányával. Egyszerűen nincs rá szükség, hiszen annyira merev a szénszálas váz. Az ajtók így egymással szemben nyílnak, de a hátsók csak akkor, ha már az elsőket is kinyitottuk. Így - feltételezve, hogy nem ül épp elöl senki, nagyon kényelmesen szállhat be hátra maximum 2 ember, ahol azért nem is annyira kicsi a tér, mint amekkorát elképzelünk az autó formáját látva. Folytatva a furcsaságok sorát, azon át is siklanék, hogy teljesen sík a padló, mert manapság ez már megszokott a villanyautóknál, viszont a szélvédő "fényévnyi" messzeségre van a vezetőtől. Ami ugyan furcsa, de nem zavaró, és az sem, hogy a digitális műszeregység egy szimpla kis téglalap. Az infotainment pedig a korábbi iDrive rendszer, nagyon egyszerű kezelhetőséggel. Szóval nem nagyon lehet belekötni semmibe, talán csak az irányválasztó karján az indítógomb helyét gondolhatták volna át jobban, mert kicsit kitekert mozdulatokkal lehet csak elérni. Egy kis SUV-élményt is nyújt az i3, mert a sofőr magasan ül, mindezek mellé pedig a prémium hatás sem marad el. Bár a 1 of 2000 felirat mellett tovább növelné a nívót az is, ha egy plakett hirdetné, hogy pontosan hányadik darabban ülünk, de vigasztaljanak a kiváló bőrülések a hímzett felirattal, a Harman/Kardon hangrendszer, illetve a kék biztonsági övek. A 260 literes csomagtér már nem biztos, hogy tud, mert elég szűkös, a töltőkábeleknek sincs külön hely, viszont ne feledjük, hogy ez egy városi cirkáló, igazából ekkora tér is elegendő például egy nagybevásárlás során.
Hirdetés
Nagy hátránya a legtöbb villanyautónak a hatalmas tömeg, ám az i3 ebben is egyedülálló. Kimondottan könnyű az elektromos paripák között a nem egész 1,3 tonnás tömegével. Na nem mintha a nehezebb villanyautókat ne repítené az azonnal érkező nyomaték, de az i3-ban sokkal kellemesebb érzés a gyorsulás, a kanyarodás, minden. Ehhez rendelkezésre áll 184 lóerő és 270 Nm. Vezetni tehát kimondottan élvezetes a városban, a kormányzása rendkívül közvetlen, nem túl érzéketlen, viszont a futómű nagyon feszes, ami a minősíthetetlen hazai utakon azért gondoskodik a "vesekő-mentességünkről". A 42,2 kilowattórás akksi körülbelül 4 óra alatt teljesen feltöltődik utcai oszlopról, ahonnan 11 kW-os töltési teljesítményt tud felvenni. A töltések után nekem rendszeresen 290-300 km körüli hatótávot írt, amit tartani is tud, persze az üzemmód kiválasztásától függően. Sportmódban képes eszement rakétaként viselkedni az autó, de Eco módban sem lassú, de sokkal inkább egypedálossá válik a vezetése, illetve így akár még 300 kilométer fölé is kitolható a hatótáv, igaz 90 km/h-nál nem enged ekkor nagyobb tempót, se a légkondi bekapcsolását. Kényelmesen, néha autópályákat is használva egyébként a 260 kilométeres hatótáv minden esetben megvan, ami városi használatban bőségesen elegendő. Nálam 14,1 kWh/100 km fogyasztást mutatott, szóval tűrhető az áramigénye, ráadásul, amit még nem említettem, hogy villámtöltőn fél óra alatt 80%-on van, ami ugyancsak elegendő a statisztikák szerint megjelölt napi használathoz. Mivel már nem gyártják, és nem is rendelhető a modell, így csak érdekességként tudom megemlíteni az újkori árát, ami 14,4 millió forint volt alapból, a limitált szériáért pedig még 1,12 millió forintot kellett leszurkolni. Az extrákkal teletömött tesztautó viszont a 18 millió forintot is elérte. Tehát mostantól a Használtautó.hu felületén érdemes keresgélni, mert aki egy valóban a városi használatra tervezett, ezen a téren kimondottan praktikus és élvezetesen vezethető autót keres, az i3-ban nem fog csalódni.
Hirdetés
Értékelés
Pozitív
Kiváló városi kisautó, egyedi külső és belső megjelenés
Negatív
Nagyon feszes futómű
Árak
Tesztmodell alapára
14 400 000 Ft (2022.07.21.)
Tesztautó ára
18 000 000 Ft (2022.07.21.)
Műszaki adatok
Nyomaték:
270 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,9 s
Végsebesség:
160 km/h
Méretek
Hosszúság:
4011 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1578 mm
Saját tömeg:
1290 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
260 l
Belső szélesség elöl:
1405 mm
Belső szélesség hátul:
1270 mm
Belmagasság elöl:
930-980 mm
Belmagasság hátul:
935 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
515 mm
Ülőlap hossza hátul:
435 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1015 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
955 mm
Csomagtér magassága:
350-634 mm
Csomagtér hossza:
920 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1530 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
660 mm
Motor és váltó
Motor:
villanymotor
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
270 Nm
Menetteljesítmény
Végsebesség:
160 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,9 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Búcsú a BMW i3-tól

  • 2022.07.21. at 19:16
    Permalink

    Még ha a „megelőzte korát” kijelentés kicsit túlzás is, az biztos, hogy a BMW jelenlegi villanyautó kínálatát magasan überelte használati értékben és technológiában. Fogyasztásban meg annyi áramot kért, mint az elektromos VW up! – sajnos valaki a BMW menedzsmentben rájött, hogy jobban megéri nehéz, nagy áramzabáló acél karosszériás villanyautókat gyártani. Kár érte – ha az autó még beszerezhető is marad használtan, itt sajnos megint egy mérnöki forradalom bukott el a pénzügyi részleggel szemben.

  • 2022.07.22. at 14:35
    Permalink

    Kurvára nem kár érte! Ha van autó, ami annyira fertelmesen ronda és gnóm, hogy az már a márka szégyenére válik, akkor az az i3! Ugyanúgy szégyen már a megszületése is, ahogyan szégyen a MiTo és a Stelvio az Alfa Romeonak!!! Megőrült az autós világ is 2000 után!

  • 2022.07.23. at 08:06
    Permalink

    Tudod Szandi, a féceszre is millió légy repül, ízlik, tetszik nekik. Mégsem tartható szépnek, gusztusosnak. (Bár talán a mai világban sokaknak ez sem egyértelmű.)
    És használj vesszőt.

  • 2022.07.24. at 02:37
    Permalink

    Na figyelj töki azért csak eladtak belöle néhányat,és nem legyek vették. Azért mert neked nem tetszik vagy nem engedheted meg magadnak attól még egy elég sikeres modell volt.

    • 2022.07.24. at 09:08
      Permalink

      Te idióta, 2 autóm is van (Lexus és Volvo, egyik sem valami degenerált fos), és vehetnék még, csak nem akarok, mert nincs rá szükségem. Soha a büdös életben nem vennék i3-at. Vannak emberek, tényleg, akik megeszik a szart. Ettől az még beteges. Aki az i3-at választja, annak az esztétikai érzéke (magyarul: az ízlése) beteges. Egyetlen egy vásárlás sem érv egy forma létjogosultsága mellett.

      Töki pedig a jó édesapukád.

  • 2022.07.26. at 08:26
    Permalink

    Akinek Lexusa és Volvoja van együtt, az maga egy degenerált fosch! Milyen ízlésre vall? Láttál már Lexust? Okádék! Láttál már Volvót, egy darab xar legó forma! Menj és add el mind a kettő 20 éves talicskád a Naykőrösi útón, talán kapsz értük fél misit (összesen)! Ülj le hülye gyerek, egyes!

    • 2022.07.26. at 10:34
      Permalink

      Te idióta seggfej, jobb, ha nem ugatsz nekem. Azt se tudod, milyen típusokról van szó, szóval jobb, ha befogod az áporodott, büdös szádat. Ez az „ülj le, egyes” – ez a tipikus kommenthuszárok szövege, szóval le a kalappal, te nagyon menő csávó vagy!!!

  • 2022.07.26. at 13:44
    Permalink

    Hüüüü oda ne rohanjak 2-autója is van vaóóóó.
    Na ide figyel te kis hülye nekem meg 7 aútóm van. És akkor mivan??? (ráadásul 2-3 héten belül érkezik még 2 elektromos)
    Egyik sem i3 de piaci árra van 3 ami bőven felette van de ez nem számít. Csak az hogy te rohadtul nem értesz az autókhoz és egy dilletáns Fa..-vagy. (ráadásul még irigy is)
    TÖKI a személyeskedést pedig nem én kezdtem de javaslom hogy édesanyáddal beszélj így kis p..cs.

  • 2022.07.29. at 07:18
    Permalink

    Gyerekek….ez néhány komment feljebb kritikán aluli személyeskedés volt,semmi több.

    Egy retkes,szarfosszar bmw-n veszekedtek…jójó.. ez a típus legalább nem gyulladós.. de azért na,ez csak egy bmw.

    Nem éri meg szidni egymást miatta.

  • 2022.07.31. at 00:07
    Permalink

    Lehet hogy túlságosan figyelem a szokatlan autókat, de ebből mostanában rengeteget látok Budapesten és egyik sem a Sharenow flotta matricáját hordja. Pedig nekik is van vagy két tucat a flottában.

    Különleges és egyedi autó, persze jó lenne ha nem ez válna a sztenderddé a bajoroknál, de amíg a rém tehetségtelen horvát csávót nem küldik el, sajnos marad a rémuralom…

Vélemény, hozzászólás?