A külső megtartotta többé-kevésbé a gyári kinézetét, némi ültetés és szélesebb far árulkodik az átalakításról
Jogosan lehet büszke a kétszeres ralivilágbajnok legújabb szerzeményére, amitől a Nemzeti Közlekedési Hatóság vélhetően kitérne a hitéből. A projekt eredetileg Viktor Grasher fejéből pattant ki, aki repülőgép mérnökként kereste a kenyerét, emellett rajongott a Porsche 356-osért, három példányt is birtokolt a 911-es elődjéből. Az osztrák autórajongó fejéből egy igen különös gondolat pattant ki, ami a kedvenc Porschéjának alapos átalakításával jár, nem mellesleg komoly dinamikai változásokat is hozott.
Sokan örülnénk egy ilyen születésnapi ajándéknak, a menetteljesítmény sokat javulhatott a turbómotornak köszönhetően
Az elképzelés szerint az 1959-es évjáratú 356 B négyhengeres szívómotorja helyére a 930-as sorozatú 911-es háromliteres turbómotorja került volna, ám Grasher váratlan halála megálljt parancsolt az átépítésének. Szerencsére néhány tulajdonosváltással később jó kezekbe került az öreg Porsche. Egy Rafael Diez nevű autóépítő karolta fel a 356-ost, és az eredeti elképzeléseknek megfelelően módosította a sportkocsit. A motorcsere mellett hátul kiszélesítették a karosszériát, továbbá az ausztrál piacra készült 356-os kormánya átkerült a bal oldalra, a belső kárpitozás pedig megújult. A hatvanegy éves Porsche némi ültetést is kapott, szerencsére a külső javarészt korhű maradt.
A 930-as kódjelű 911-es háromliteres turbómotorját kapta meg a 61 éves 356-os
A 2018-ban elkészült modellt tesztelésére Walter Röhrlt kérték fel, aki szíves örömest elvállalta a feladatot. A különleges Porsche annyira felkeltette a ralilegenda érdeklődését, hogy 73. születésnapjára meg is vásárolta magának az átalakított 356-ost.
A 3000 RR névre keresztelt típus az újdonsült tulajdonosa előtt is tiszteleg, mivel a köbcentire utaló számok mellett a Röhrl Roadster szavakat rejtik a betűk.
Walter Röhrl a 356-os új szívét szemléli, az ötletgazda nem élhette meg a mű elkészültét