Megérkezett az 5-ös sorozat Tourung kivitele, a csúcsváltozat 601 lóerős teljesítményt kínál
Az 5-ös sorozat kombi kivitele minden eddiginél nagyobbra nőtt, amely főként a hosszában érhető tetten, hiszen immár 5,06 méteres, ez 9,7 centiméteres növekedést jelent az elődhöz képest. Szélessége kerek 1,90 méter, míg a magassága 1,52 méter. Előbbi 3,2, míg utóbbi 1,7 centiméteres többlet, a tengelytávja pedig 5 milliméter híján kerek 3 méter, amely 2 centivel hosszabb. Az i5 Touring is megkapta a BMW formatervezésének sajátosságait, mint a vesék körül világító LED-csíkot, vagy az agresszív fényszórókat, de hátulról is első ránézésre felismerhető, hogy a bajorok termékéről van szó.
A BMW kombija alaposan megnyúlt, immár több mint 5 méter hosszú
A vesén és a jobb hátsó lámpa fölött lévő jelölésből könnyen felismerhető a jelenlegi legerősebb 5-ös Touring
Az utastérben már ebben az esetben is vegán, bőrszerű anyagokkal találkozni, a műszerfalon pedig a már szintén ismert ívelt kijelzős kiosztás köszön vissza, ahol egy üveglap alá integrálták a 12,3 colos digitális műszeregységet, és a 14,9 colos multimédiás kijelzőt. Külön klímavezérlő nincs, ez is a középső, érintésérzékeny képernyőn állítható. Opcionális extraként elérhető a panoráma üvegtető, és a 18 hangszóróval érkező Bowers & Wilkins audiorendszer is. Kombi lévén a csomagtérről is érdemes szót ejteni, amely 570 literes, de a 40:20:40 arányban hajtható ülésekkel mindez 1700 literig bővíthető hajtáslánctól függetlenül.
A csomagtér 1700 literig bővíthető
Ha már erőforrások, a kínálat csúcsát az i5 M60 xDrive jelenti, amely 601 lóerős teljesítményre, az M Sport Boost rendszer használatával pedig 820 newtonméteres nyomatékra képes. Álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebességét pedig gyárilag 230-ra korlátozták. A csúcsváltozattal szemben az i5 eDrive40 csupán a hátsó kerekeken hajt, mivel egy villanymotor kerül bele, de még így is képes 340 lóerő leadására, illetve a már említett M Sport Boost rendszer használatával 430 newtonméteres nyomatékra. Ebben az esetben a 0-100 érték 6,1 szekundum.
A belsőégésű motorral felszerelt Touring merőben másként néz ki
Az elektromos kivitelek mellett egy dízelmotoros változatot is prezentált a BMW, amelyet 48 voltos lágy hibrid rásegítéssel kínálnak. A négyhengeres motor 197 lóerőre és 400 newtonméteres nyomatékra képes, ám a nyáron az 520d xDrive Touring mellett a kínálat kiegészül egy soros hathengeres dízelmotorral, és két plug-in hibrid hajtáslánccal is. A BMW egyelőre nem közölt árakat az 5-ös sorozat kombijáról.
Magyarországra valószínűleg idén tavasszal érkezik meg