Brutális versenygéppel kacsint az új Renault Twingo
Ott folytatja a Renault, ahol abbahagyta az R5 Turbóval és a Clio V6-tal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Igazi utcai versenygépet épített a Renault, a Twin'Run koncepció a Twingo harmadik generációját, illetve annak főbb vonalait vetíti előre.
Persze nem is ezek az értékek, hanem maga a vezethetőség lehet élmény. A végső hangolásba bevont – valaha ugyebár az R5 Turbóval versenyzett – Jean Ragnotti szerint könnyű uralni a Twin'Run-t; "érezhetően sportkocsi, minden fordulaton erős, az R5 Turbóénál is érezhetően nyomatékosabb motorral és sokkal könnyebb irányíthatósággal". A hajtást ahhoz hasonlóan a hátsó kerekek kapják, ám 6 fokozatú szekvenciális váltón és sperrdifin keresztül. A felfüggesztések elöl-hátul függetlenek, kettős keresztlengőkarosak, állítható Öhlins lengéscsillapítókkal és vaskos stabilizátorokkal. A fékek elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergekkel szorongatott hűtött tárcsák, a 18 colos alulfelniken elöl 205/40, hátul 245/35 méretű Michelin abroncsok feszülnek.
aki külsejét megrajzolta'>
A műszerek természetesen versenyautósak, az ülések szintén azok – a Sparcótól, a kék alapszínű, méretes reflektorokkal felpaprikázott külső pedig egy magyar dizájnernek, Wittinger Csabának köszönhető. Vajon kínálatba kerül majd a Twin'Run? Sajnos csekély eséllyel, ugyanis a gyári sajtóközlemény szerint a Twin’Run csak egy koncepció, amely a Renault jövőbeli városi autóját vetíti előre. Ha viszont megvalósul, biztosan a rajongók, s idővel a gyűjtők kedvence lesz.
A Clio V6-ban keresztben van a motor hátul, nem hosszában!