Brutális sportkocsi lehetne az új Renault Alpine
Bemutatták a Renault Alpine A110-50 koncepciót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mégane Trophy alapjaira épített új Alpine sajnos nem több mint koncepció, tisztelgés egy legenda előtt.
Hivatalosan is bemutatta a Renault a korábban beharangozott A110-50 koncepciót - már a névből is kitalálható, hogy az F1-es Monacói Nagydíjon leleplezett tanulmány a legendás A110 ötvenedik születésnapi "ajándéka".
A DéZir-formavilágú és Mégane Trophy-hajtásláncú új Alpine persze inkább túra-, mint raligép, sorozatgyártása nem túl valószínű. Karbonszálas karosszériája Alpine kék néhány narancs díszítéssel, mélyre húzott spoilereket, légbeömlőket, óriási hátsó szárnyat és diffúzort kapott, kerekei 21 colosak. Egyszerű, funkcionális, valóban sportos a belseje, központi kijelzőjét formaautóból emelték át.
Középmotorja 3,5 literes, V6-os, 400 lóerős és 422 Nm nyomatékú, "természetesen" hátsókerékhajtású önzáró differenciálművel, váltója 6 fokozatú szekvenciális, nincs ABS-e és kipörgésgátlója, féktárcsája elöl 356, hátul 330 mm-es. Elvileg.
Ez az a koncepció csodálatos. Remélem hogy széria éretté válik majd valamikor a közeljövőben.