Brutális motort villantott a Volvo
Két literből 450 lóerő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Volvóék megmutatták, milyen is lehetne a csúcsmotorjuk. Két liter, négy henger, három feltöltő, 450 LE. Sok vagy maradhat?
Ez a HP Drive-E, azaz a Drive-E motorcsalád High Performance változata még csak Concept-státuszú, hamarosan nyilván eldől, bekerül-e valamibe. Vagy csak mutogatja a Volvo, hogy tessék, lazán ki lehet hozni 450 lóerős teljesítményt egy agyondowsizingolt kis négyhengeres benzinmotorból. Ami kétliteres.
Az utcai motorok szintjén agyament literteljesítményt nagynyomású, az üzemanyagot a hengerekbe 250 barral toló befecskendezéssel és háromszoros feltöltéssel érték el a "svédek". Akad két jókora turbó, s egy villanyos kompresszor is biztos, ami ziher alapon. Utóbbi feladata, hogy eltüntesse, vagy legalábbis csökkentse a turbókésedelmet, amit úgy csinál, hogy levegő befújásával tartja fordulaton a terheletlen turbinák fordulatszámát. A Volvo az AVL, a Denso és a Polestar segítségét is igénybe vette a fejlesztés folyamán.
A Volvo-nak az aranyárban mért szolgáltatásokért, alkatrészekért már nem kell megráznia magát. Botrányosan drága autó, nagyon drága alkatrészekkel, kritikán aluli háttérszolgáltatás mellett. Akinek volt már dolga a márkával, azt nem fogja meglepni az aránytalanul drága, semmivel nem magyarázhatóan aránytalan fenntartási költség.
Se vezetési élményt, se technikai fölényt nem ad. A Citiy Safety okos dolog és itt vége is van.
Azért hoztak már ki több lovat is egy kétezres motorból, nem kell hozzá NASA fejlesztésű alapanyag:) Ez a három feltöltő kombó tényleg nem hangzik egyszerűnek, nem is értem miért nem elég az als.
Aranyárat meghaladó anyagárak és gyártási költségek lesznek, ha lesz felvevőpiaca az effajta csodáknak amit egy magasan kvalifikált nepper, esetleg autós újságíró két sarok alatt hazavág !
Igazad van, az arányát csökkenti, nem a mennyiségét. :))
“amit úgy csinál, hogy levegő befújásával tartja fordulaton a terheletlen turbinák fordulatszámát”
Ez azt jelenti, hogy a lámpánál állva a kompresszor folyamatosan pörgeti nekem a turbinákat (és így a turbó kompresszorát is)? Az autó mögött elsétáló lánynak pedig megemeli a szoknyáját a kipufogómból kiáramló (nagyrészt levegőből álló) gáz?
Régóta mondom én: ha csökkenteni akarjuk a kipuf. gázban a károsanyagok arányát, hát fújjunk mellé levegőt!