Ha egyetlen szóban kéne összefoglalni ezt a 750 lóerős monstrumot, akkor kizárólag a brutális jelzőre tudnék gondolni
Elöl és hátul is durva, futurisztikus látványt keltenek a részletek
1978-ban jelent meg a BMW egyetlen kizárólag M modellje, az M1 - egészen mostanáig. Akkor a sportautók és a BMW világának tökéletes korlenyomata volt: egy 3,5 literes, középmotoros, 274 lóerős kupé. Több, mint 40 évvel később itt az utód, az XM Concept, ami lényegében a jelenkor sportautóképének és a mai BMW világának összeolvadása: egy robusztus konnektoros hibrid SUV 750 lóerővel és 1000 Nm nyomatékkal. Bizonyára sokaknak szomorú, de tényleg ez a mai világ erős, státusszimbólumnak is alkalmas autója, éppen ezért ezt a koncepciót a BMW meg is fogja valósítani, jövőre mutatják be a sorozatgyártásra alkalmas változatot, 2023-ban pedig már bárki vehet magának egyet.
Bár a méretek még nem nyilvánosak, ha tényleg 23 colos az a felni, akkor valahová 4,3 méter környékére várható a hossza az arányok szerint, de azért ezt még ne vegyük szentírásnak
Elölről és hátulról is szögletes, de egyszerre tekintélyt parancsoló, jól látszik, hogy nem csak magas, széles is lesz
Már persze csak azok számára válik ekkor elérhetővé, akiknek van egy autóra körülbelül 50 millió forintjuk, oda várható ugyanis az XM ára. Ezért cserébe bizonyára tényleg menő lesz, amit adnak a bajorok, a koncepcióautó ugyanis a legek szobra. A tanulmányautók közt is hatalmas, megvilágított vesék mellett a márka történetében a valaha volt legnagyobb, 23 colos, 14 küllős felniket kapta az XM Concept. Elöl oldalanként két vékony LED fényszóró adja a fényt az éjszakában, hátul pedig a csomagtartóról egészen a hátsó kerékívig nyúló ultravékony LED lámpatesttel jelzi a helyzetét az autó.
A műszerfal nem túl elrugaszkodott a realitástól, nem a tipikus tanulmányautós "mindent szabad" elképzelés vezette a tervezők ceruzáját
Extrák terén minden várható, ami csak szemnek-szájnak ingere lehet
Bent is futurisztikus a látkép, ám közel sem annyira, mint amire egy ennyire vad küllemű tanulmányautótól számítanánk: ebből is látszik, hogy ezt tényleg meg akarja csinálni a BMW. A sofőrcentrikus műszerfalon a régi korok barna bőre vegyül ügyesen a mai világ szénszálas felületeivel, mindezt az iDrive 8 rendszer és az ahhoz tartozó képernyők teszik teljessé. A második sor egy kétszemélyes nappali, hatalmas térrel. Az akvamarin színű, gyémántvarrásos bársonnyal borított hátsó pad felett a BMW M három színében világító hangulatfény került a tetőkárpitba.
Elöl is kényelmesnek tűnik a beltér...
...de hátul várja az igazi luxus és kényelem az utasokat
A teljesítményen kívül azonban most még alig ismerünk technikai adatot, ezen kívül egyedül az elméletileg 48 kilométeres, tisztán elektromos hatótáv nyilvános, nem tudni sem a benzinmotor méretét, sem az akkucsomag kapacitását, sem a hengerszámot, de még a gyorsulási, vagy végsebesség értékeket sem. Ezekre - ahogy a pontos vételárra is - még várni kell a végleges változat bemutatásáig
2022-ben mutatják majd be a sorozatgyártásra érett változatot, forgalmazni pedig 2023-ban kezdik majd
Mindig is gondolkodtam rajta, hogy kéne egy XM. De nem ilyen.