Brutális drágulás jön a fővárosi taxiknál
Július elejétől sokkal drágábban taxizhatunk Budapesten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár az üzemanyagárak szerényebbek, mint 2013-ban, a nyár derekán drágul a fővárosi taxik azóta változatlan tarifarendszere.
Közel 5 éve már, hogy alapvetően megváltozott a fővárosi taxizás. 2013. szeptember 1-jétől hatályos ugyanis a fővárosi taxik fix tarifája, addig maximált ár mellett lefelé árversenyezhettek a vállalkozók. 1998-ban határozták meg, hogy legfeljebb 300 forint lehet az alapdíj, 240 forint a kilométerdíj, 60 forint a percdíj. Igaz, létezett egy emelt kategóriás díjszabás is, 420 forintos alapdíjjal, 336 forintos kilométer- és 84 forintos percdíjjal. Ezeket követte 2013 szeptemberétől a ma is érvényes és egységes 450 forintos alap-, 280 forintos kilométer- és 70 forintos percdíj. Most pedig itt az újabb változás, a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése nyomán
július elsejétől drágább lesz Budapesten taxival utazni.
A jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal kerek 300 forintra, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal, 75 forintra. Az emelést a fővárosi taxisok nyomására Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes terjesztette elő, a közgyűlés 18 igen szavazattal 5 nem ellenében, 5 tartózkodás mellett fogadta el.Bár az üzemanyagárak ma kedvezőbbek, mint 2012-ben vagy 2013-ban, a munkabérek azóta jelentősen emelkedtek. Miként arról az MTI beszámolt, a döntés előtti vitában Szeneczey Balázs elmondta, hogy az elmúlt fél évben a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a fuvarszervező cégek és a taxis érdekképviseletek képviselői között rendszeres tárgyalások zajlottak, és olyan konszenzus született, amelyet a taxisok döntő többsége elfogad. Bár a megvalósult emelés a felhasználók számára keménynek tűnik, az elmarad attól, amit a taxisok eredetileg javasoltak. Sipeki József, a BKIK ipartestületi tagozatának képviselője kifejtette, a fuvarszervező társaságok felmérése szerint a taxisok 87 százaléka egyetértett a tarifaemeléssel, amelyet például a szigorodó gépkocsi-követelmények, a dráguló biztosítások és az online pénztárgép bevezetése is indokol. A BKIK képviselője általános tapasztalatként említette, hogy a fővárosban egyre nehezebb taxit kapni, ami azt jelzi, nem éri meg taxis vállalkozást indítani, annak jövedelmezősége ugyanis egyre kisebb. Sipeki József szerint ezért összességében - a negatív sajtóvisszhang ellenére is - elfogadhatónak nevezhető az átlagos fuvarra vetítve 10 százalékos tarifaemelés.