Elképesztő drágulás következik az üzemanyagoknál, az autósokat most még védi a hatósági ár, de vajon meddig?
Hordónkénti 120 dollár fölött jár már az olaj árfolyama, a forint pedig a mai napon történelmi mélypontjára zuhant, 400 forint közelében mocorog. Mindez azt jelenti, hogy bár az üzemanyagok kiskereskedelmi ára mellett már a nagykereskedelmi is 480 forintban maximalizált, ám a valós beszerzési ár a benzin esetében literenkénti 41, a gázolajé 66 forinttal nő szerdán. Mindez egyelőre azok számára érvényesül, akik közvetlen végfelhasználóként vásárolnak a nagykereskedőktől.
A nagykereskedőktől közvetlenül vásárló végfelhasználók a benzinért is literenkénti közel 600 forintos árat fizessenek a hét közepétől
De persze a nagykereskedőnek is meg kell vásárolnia az üzemanyagot, ársapka nélkül pedig a kiskereskedelmi ár literenkénti 594 forint lenne a benzinnél, 640 forint a gázolajnál. Ez alapján felvetődik a kérdés: oké, hogy május 15-ig marad az üzemanyagárak hatósági maximálása, de vajon meddig lesz még üzemanyag a töltőállomásokon?
Sziasztok!
Próbálom megérteni ezt a hatósági árszabást és az okkal? háborgókat, de ha visszagondolok a 9-10 évvel ezelőtti üzemanyagárakra és az akkori átlagbérhez viszonyítom, nem értem, hogy mit kell azon csodálkozni, ha 600 forint körüli árakat kellene fizetni 1 liter üzemanyagért.
Persze megértem azokat, akiknek a munkájához, megélhetéséhez kell az autó, de ha mindenki magába nézne és csak tényleg arra használná az autóját, amire funkcióját tekintve nagyon muszáj, nem lenne akkora érvágás a szabadáras üzemanyagokat tankolni.
Sajnos a legtöbb ember olyan távokra is autóval megy, ami a leginkább igénybe veszi az adott járművet és mellesleg szerintem simán meg tudna tenni egyéb közlekedési eszközzel vagy gyalog. Nagyon hozzászoktunk az autóhoz és túlzottan ráépül a gazdaság is. Ennek nem lehet/lesz jó vége.
Félreértés ne essék, nekünk is van autónk, jó az a szabadság érzés, hogy akármikor és akárhova mehetünk vele és igyekszünk kihasználni előnyeit, de nem szokásunk a párszáz méterre lévő boltba, oviba, iskolába vele járni. Értem én azt is, hogy nem mindenkinek van(nak) a közelben a célállomás(ok), de mindenre van egyéb megoldás, csak akarni kell.
Az autót feleslegesen, mondvacsinált okokból használni az emberi lustaság egyik leghangsúlyosabb példája…
Szerinted 10 évvel ezelőtt az akkori átlagbérekhez viszonyítva reális volt az üzemanyagár?
Szerinted az átlagember mit tud tenni azon kívül hogy max háborog rajt? talán már megint ezért is tüntessen, meg ezen kívül mindenért?
Szerinted a forintárfolyam romlás az eurohoz pláne a dollárhoz képest, mennyire befolyásolja az üzemanyagok árát (a háborús helyzetet most zárjuk ki)
Szerinted a forintárfolyamot mi határozza meg? Csak nem az ország teljesítménye? +a legfőképp az éppen aktuális kormánypolitikusok képességei az ország vezetésére?
Könnyű az emberek kényszerét, kényelmét, lustasággal egyenlősíteni. Kérlek járj egész életedben tömegközlekedéssel meg lábgéppel, te tudod remélem valami isten háta mögötti helyen laksz ahol a madár sem jár. Biztos nem ismered a kifejezést sem hogy a munkavállaló mobilitása határozza meg a lehetőségeinek mértékét. Aki meg megteheti hogy luxus életet él azokkal meg úgysem tudunk mit kezdeni, kivéve ha politikus mert akkor máshova teszed az X-et hátha a másik nem akkora rabló, talán azt válasszák meg.
Amúgy a hatósági ár egy választási kampányfogás semmi más. Most van 2 éve nem volt kampány akkor nem volt.
Nem jól teszik fel a kérdést.
Vajon hány liter üzemanyagot lehetne venni az átlagbérből, ha nem loptak volna el 2000 milliárdot?
Bocsánat, bocsánat!
Elírtam, ej ezek a nullák!
20 000 milliárd!