Jó és jó ár-érték arányú autónak ismertük meg a Lodgyt, a törésteszten viszont csalódást okozott
Nem kevesebb mint 15 újdonság töréstesztjének eredményét publikálta az Euro NCAP; 5 csillagos eredménnyel zárt ABC-rendben a
Fiat 500L, a faceliftes
Ford Fiesta, a
Ford Kuga, a
Hyundai Santa Fe, a
Mercedes-Benz A-osztály, a
Mitsubishi Outlander, az
Opel Mokka, a
SEAT Leon, a
SEAT Toledo, a
Skoda Rapid, a
Subaru Forester, a
Range Rover, a hibridek közül eddig legbiztonságosabbnak talált
Volvo V60 plug-in hibrid és a hetedik generációs
Volkswagen Golf. A
Dacia Lodgy bezzeg csak 3 csillagra volt jó.
A Renault-csoport hétülésesként is rendelhető román egyterűje mindössze 72 százalékot kapott felnőttvédelemre, 77-et gyermekvédelemre, 44-et gyalogosgázolásra, s 29-et a biztonsági felszereltségre - nem széria például a menetstabilizáló elektronika. A piac legolcsóbb buszlimuzinja a frontális ütköztetéskor meghajlott az A-oszlop felső része, deformálódott a tető, s a kardánalagút is. Mint kiderült, a Lodgy nem óvja kellő mértékben az első utas mellkasát, a műszerfal már a sofőr térdét és combcsontját is megsértheti. A lábtér elváltozása okán a vezető bokája is veszélyben van. A mellkas az oldalütközési szimuláció alapján is csúnyán sérülhet, hátulról kapott ütésnél az ülések alig nyújtanak valami védelmet az ostorcsapásos rándulások ellen.
Az új Range Rover a fejtámlák kialakítása miatt részesült feddésben, a VW Golf alapkivitele elmulasztja a figyelmeztetést akkor, ha a hátul ülők nem kötik be magukat, utóbbiak azonban még így sem csúsztak le a kiváló minősítésről.
Kb ennyit vártam tőle. Nagyon kemény az ülésteszt!!!!!