Bréking: visszatér az Alfa Romeo a Forma-1-be
30 év után tér vissza az Alfa a Forma-1-be
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több évre szóló stratégiai, kereskedelmi és technológiai együttműködésről kötött megállapodást az Alfa Romeo és a Sauber F1 Team, már jövőre harcba száll az Alfa Romeo Sauber F1 Team.
Az Alfa Romeo és a svájci Sauber F1 Team a mai napon írta alá megállapodását, melynek értelmében már jövőre együtt indulnak a Forma 1-ben. Versenyautóik az Alfa Romeo színeit és logóját viselik majd, a motorok 2018-as Ferrari erőforrások lesznek. Miként az a cégek közleményéből kiderül, a megállapodás kiterjed a fejlesztés minden vonatkozó területén felmerülő stratégiai, kereskedelmi és technológiai együttműködésre, beleértve az Alfa Romeo műszaki személyzetének, mérnöki tudásának és szakértelmének a rendelkezésre bocsátását. Az együttműködés további lehetőségeket teremt mindkét szervezet számára úgy a Forma–1-ben, mint az autóiparban általában.
Természetesen a másik fél sem hagyta kommentár nélkül a szerződéskötést. „Nagy örömünkre szolgál, hogy az Alfa Romeót a Sauber F1 Team partnereként köszönthetjük." - mondta Pascal Picci, a Sauber Holding AG elnöke. „Az Alfa Romeo rendkívüli Grand Prix sikereket ért el annak idején; büszkék vagyunk, hogy ez a nemzetközi autógyártó úgy döntött, a mi oldalunkon tér vissza a motorsport legfelső kategóriájába. Nagyszerű lehetőség a Sauber csoport számára, hogy szorosan együttműködhetünk egy autógyártóval, hiszen így tovább csiszolhatjuk technológiánkat és fejlesztési projektjeinket. Hisszük, hogy együttes erővel sikerre vihetjük az Alfa Romeo Sauber F1 csapatot, izgatottan várjuk a sikeres és hosszú távú együttműködést.”
A Forma-1 legnagyobb hősei között számon tartott Alfa Romeo visszatérése a várakozások szerint még vonzóbbá teszi majd a sportágat, egyben hozzájárul annak jövőbeli fejlődéséhez. Az Alfa Romeo technológiai szakértelmével, valamint hatalmas, lelkes szurkolói táborával is hozzájárul a sikeres együttműködéshez; a bajnokságban való részvétel pedig olyan területeken is előnyt jelent a márka számára, mint a technológia átadása vagy a közlekedésbiztonság.
Az Alfa Romeo világszerte ismert komoly motorsport-hagyományairól és technológiai kiválóságáról. A II. világháborút megelőző Nagydíjak megkérdőjelezhetetlen bajnokaként (a GP Tipo 2 1925-ben megnyerte a legelső világbajnokságot) az Alfa Romeo 1950-től egészen 1988-ig részt vett a Forma-1-ben, konstruktőrként és motorbeszállítóként egyaránt. Az Alfa Romeo bemutatkozásakor rögtön két egyéni világbajnoki címmel debütált, 1950-ben Nino Farina, 1951-ben pedig Juan Manuel Fangio révén. 1961 és 1979 között az Alfa Romeo motorbeszállítóként szolgált számos F1 csapat számára. Miután 1979-ben konstruktőrként visszatért az F1-hez, az Alfa Romeo 1983-ban érte el csúcspontját, amikor hatodik helyen zárta a konstruktőri világbajnokságot. Több mint harminc évvel azután, hogy versenyzőként visszavonult a Forma-1-től (1985), a márka most azzal a határozott céllal tér vissza ide, hogy letegye névjegyét az F1 asztalára.
sztem az Alfa a Ferrari mellett nem tud labdába rúgni. még a sportkocsik piacán sem éri el régi Alfák csillogását, pl. a német szentháromságot (Audi, BMW, Mercedes), igaz nem egy árkategóriában van ezekkel
Minden mondatoddal vitatkozni tudok.
1. nem is kell labdába rúgnia, az Alfa a szponzorációja a Ferrari motorhoz jár, ahogy az infinti is beszállt a Red Bull mellé szponzornak.
2. Az Alfa évek óta nem kínál igazán „sportkocsit”, de más prémiummrákáknak is inkább csak reklám.
3. A német trió modelljeivel minden alfa szemmagasságban van árban és tudásban. Van amiben jobb van amiben rosszabb. De egyértelműen ott van.