Brazíliában is gyárat épít a BYD

Letarolták a brazil piacot a kínai autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egyre növekedő importadó árnyékában mindenki bevásárolt Brazíliában, főleg kínai villanyautóból. A BYD adta el a legtöbb ilyen autót, és valószínűleg a gyár is azért épül, hogy megtarthassák első helyüket.

Látványosan megugrott 2024 első negyedévében Brazília személygépkocsi-importja. Egészen pontosan 46,4%-kal múlta felül az egy évvel ezelőtti hasonló időszakot, és az országba érkező autók 40 százaléka Kínából származott. Ez hatalmas, 450%-os növekedést jelent 2023 első negyedévéhez képest. A Kínából importált járművek többsége akkumulátoros elektromos, illetve hibrid, volt, ami a BYD hazai pályája. A BYD az első negyedévben 14 939 villanyosított és teljesen elektromos járművet értékesített Brazíliában, amivel kényelmesen megelőzte a Great Wall Motors 5735 darabos, és a Toyota 5049 darabos eladását. Összesen pedig 36 090 elektromos meghajtású autót értékesítettek Brazíliában az első negyedévben, ami 145%-os növekedést jelent a 2023. január-márciusi időszakhoz képest. Mivel idén év végéig 40 százalékkal emelkedik majd az import villanyautók adóztatása, majd 2026 közepéig újabb 35 százalékos emelést ígértek be, a BYD úgy döntött, hogy helyben gyártja majd autóit, ezért új gyártókomplexum felhúzásán dolgozik Brazíliában. Ennek év végére vagy 2025 elejére kell működnie, és évi 150 000 darabos gyártási kapacitással számolnak. A tervek szerint a Dolphin, a Song Plus SUV és a Yuan Plus típusokat gyártják majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?