Bővült a konnektoros BMW-k flottája, itt a hibrid X3!
A BMW legtöbb hibrid modellje frissült, és egy új taggal is bővültek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fontos modellel jelentkezett a BMW Genfben, ugyanis megérkezett középkategóriás SUV-jának konnektorról is tölthető változata, az X3 30e.
Íme a legújabb konnektorról is tölthető BMW, az X3 30e
Számos modellből álló standot húzott fel a 89. Genfi Autószalon helyszínén a BMW, és ahogy a legtöbb gyártónál, náluk is a konnektoros modelleken volt a reflektorfény. A márka hibrid flottája alaposan megújult az elmúlt hónapokban, valamint új modellekkel jelentkeztek, Genfre pedig az egyik legfontosabbat tartogatták, a legelső konnektorról is tölthető hibridrendszerrel szerelt X3-at. A korábbi 30e hajtáslánc továbbfejlesztett változatával debütált, vagyis egy négyhengeres turbós benzinmotorral és a nyolcfokozatú automataváltó házába épített villanymotorral, valamint alapáron összkerékhajtással, ami tisztán elektromos üzemben is folyamatosan aktív.
252 lóerős rendszerteljesítménye egy négyhengeres benzinmotorból és egy villanymotorból érkezik, mindenképp összkerékhajtású
Az új X3 30e akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették. A CLAR padlólemez modularitását jól mutatja, hogy a belsőégésű motoros verziókkal egyenértékű csomagtere maradt, 450 liter, valamint ebből a modellből készül majd a márka első olyan elektromos autója, mely az egyik hagyományos modell kínálatát bővíti, az elektromos X3 2020-ban fog bemutatkozni, a hibrid viszont már 2019 végén piacra kerül. Az X3 30e rendszerteljesítménye 252 lóerő, amit pár másodperc erejéig 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a villanymotor. Ezzel a rendszerrel 6,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra az X3, legkedvezőbb fogyasztása 2,4 liter/100 km, de WLTP szerint mérve több mint 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
A konnektoros BMW-k sorában a 225xe is új akkumulátort kapott, valamint a vezérlőszoftvere is frissült
Az X3 30e mellett a 225xe is megkapta a márka legfrissebb akkumulátortechnológiáját, valamint a 330e limuzin és az új hathengeres benzinmotorral és villanymotorral szerelt X5 45e és 745e limuzin is tiszteletét tette Genfben. Az új modellekkel együtt a BMW új ChargeNow applikációja is debütált, mellyel könnyedén navigálhat minket új konnektoros BMW-nk a legközelebbi töltőhöz. Ha köztéri töltőoszlopot választunk, felajánlja a közelben elérhető látványosságokat, hoteleket, éttermeket, valamint ha foglalt az adott töltő, azt is tudja majd, meddig lesz foglalt a rajta éppen töltő autó aktuális akkumulátortöltöttségét figyelembe véve. Ezzel együtt bizonyos keretek között lefoglalható is lesz a töltő az autóból távolról. A BMW tavaly 140 000 elektromos és konnektorról tölthető autót adott el, ami több min 38%-os növekedés 2017-hez képest, az idei terveik között pedig az szerepel, hogy év végéig megjelenjen a félmilliomodik konnektoros BMW az utakon.
A 7-es és az X5 az új, sorhatos benzinmotorral szerelt 45e hajtásláncot kapja, az X5 mindenképp, a 745e csak nyújtott tengelytávval kaphat xDrive-ot