Botrány a dízelbotrány felszámolása körül is

Állítólag maguk az EU tagállamok hátráltatták az emissziós tesztek szigorítását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már idén ősztől be kell vezetni a valós körülmények közötti emissziómérést. Ez persze nem egyszerű.


Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére - írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében. A képviselők szerint az Európai Bizottság is hibázott, amiért nem kényszerítette ki a mérési eredmények meghamisítására is felhasználható szoftverekre vonatkozó tilalom betartását. "Mára kristálytisztán látjuk az autóipari felügyelet hibáit. Az egyik legfontosabb megállapítás, hogy elkerülhető lett volna a botrány, ha az Európai Bizottság és a tagországok egyszerűen csak betartják az uniós jogot" - fogalmazott Gerben-Jan Gerbrandy, a bizottság egyik tagja, aki szerint sokkal szigorúbb ellenőrzés lenne szükséges az autótípusok európai engedélyezését megelőzően. Mint mondta, egyedül így lehetne elejét venni a következő botránynak.
Hirdetés
A bizottság által elfogadott jelentésben Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot említették azon uniós tagállamok közül, amelyek lassítani próbálták a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó vizsgálatok szigorítását, azt, hogy tesztpad helyett az utakon kelljen ellenőrizni a járművek emissziós értékeit - ez az új modellekre idén szeptembertől lesz végül bevezetve.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?