Kisimították az autó elejét, amihez új gyártástechnológia is kellett
Nyolc év nagy idő az autóiparban, ha hiszik, ha nem, a Bentle Continental is ennyi ideje van jelen a piacon. Ennyi idő után már megérdemelt egy alapos fiatalítókúrát az autó, amely a gyár szerint felér egy modellváltással. Tény, hogy az optikai változások nem csak a műanyag elemekre terjednek ki, meredekebb szögben áll a hatalmas méretű hűtőrács, a hátsó lámpák formáját is megváltoztatták, és lágyabb ívben indulnak az első sárvédők. Utóbbi eredmény a gyártástechnika fejlődésének köszönhető, egy új eljárással tudják csak a megfelelő formára sajtolni az alumínium lemezeket. A nagy karosszériamunka során sikerrel tusolják el az elöl 41, hátul 48 mm-rel szélesebb nyomtávot a formatervezők, akik nem hagyhatták ki a LED-es menetfényt sem a fényszórókból.
Új a belső tér, a Cobra ülések több lábteret hagynak a hátul utazóknak
Az utastérben új formájú a műszerfal, amelyet puha tapintású bőrrel vonnak be, a Cobra fantázianevű új első ülések több lábteret hagynak a hátul utazóknak. Az érintőképernyős navigáció piactól függően a Google Maps műholdképeit is meg tudja jeleníteni a normál térkép mellett. A legfontosabb újdonság a továbbfejlesztett, immár E85 kompatibilis W12-es, amelynek teljesítménye 567 lóerő, nyomatéka 700 Nm. Egészen 2011 végéig ez lesz az egyetlen választható erőforrás a Bentley kupéjához, ekkor azonban egy új, nagy teljesítményű V8-as alapmotorral bővül majd a választék. Erről egyébként még annyit árultak el, hogy azt kifejezetten a Bentley számára fejlesztik a Bentley mérnökei, lökettérfogata négy liter lesz, és negyven százalékkal lesz alacsonyabb a szabványos fogyasztása, mint a hatliteres, W12-es biturbónak.
567 lóerőre emelkedett a W12-es teljesítménye. Jövő év végén jön a Bentley V8-as
Azért ezen kívül is van még bőven mit említeni a modellfrissítéssel/váltással kapcsolatban. A hatfokozatú ZF automatikus váltó a korábbinál 50 százalékkal gyorsabban kapcsol, és egyszerre akár két fokozatot i vissza tud váltani. Az összkerékhajtásnál 40/60 (elöl/hátul) százalékos nyomaték-elosztást vezettek be, így jobban lehet majd a gázpedállal játszani. Az elődhöz képest 65 kg-mal sikerült csökkenteni a saját tömeget, de még így is meghaladja a 2,3 tonnát a Bentley Continental GT súlya, úgyhogy még mindig nehézbombázónak számít. Ennek ellenére nagyon fürge, a 100 km/h-s sebességet 4,6 másodperc alatt éri el, végsebesség 318 km/h. Mindenképpen muszáj megjegyezni, hogy a szabványos átlagfogyasztás is egy másik kategória, 16,5 l/100 km a legjobb, amiben reménykedhet a tulajdonos.
Egy lemezből készül a csomagtérfedél. Az alumíniumot 500 fokra hevítik, majd nagynyomású levegővel préselik a formába. Ugyanígy készülnek az első sárvédők is