Japánban Atenza néven ismerik az első Mazda6-ost, ami lényegében a 626 hetedik generációja
Ezt a konkrét autót 2005 elején gyártották, így még épphogy facelift előtti, ezt legegyszerűbben a lámpákból és a lökhárítókből állapíthatjuk meg
Amikor néhány évvel ezelőtt keresztapám megvette ezt a Mazda6 kombit, az első dolgom volt, hogy aláfeküdjek. Nagy mosollyal az arcán tájékoztatott:
"Ezen nem találsz rozsdát!" Lényegében igaza volt, alig egy-két gyanús, de minimális megindulás adta jelét annak, hogy egy Mazdával van dolgunk, összességében számomra is remek vételnek tűnt ez a benzines kombi. Na de tekerjünk előre néhány évet a jelenbe. A
Land Roveres országjárás keretei közt ismét találkoztam a család ezen felével, így a már három éve hűségesen szolgáló Mazdával is. Nem terveztem írni róla, és a megszokott kamerám sem volt kéznél, ám annyira adta magát a téma, hogy egyszerűen nem lehetett kihagyni a ziccert: az említett pár év elég volt, hogy minden szokott helyen porladásnak induljon az autó.
4,7 méteres hosszához 2,66 méteres tengelytáv társul, ezzel már bőven családkompatibilis méreteket kínál
Szélessége 1,78 méter, így akár hárman is utazhatnak hátul, látszatra még ennél is szélesebbnek tűnik, de csak az 1,48 méteres magassága miatt
Köztudott, hogy ezek az autók hajlamosak a korrózióra, így sokáig magam sem értettem, miért venne bárki ilyesmit, ennyi idősen. Ám a Mazda6 esetében nem kell messzire menni a megoldásért, elég csak beülni egybe és menni vele egy kört. Tökéletesek a méretei, remek az üléspozíció, átlátható és mutatós a műszerfal, valamint minden kezelőszerv pontos és minőségi. Ha valaki nem ért az autókhoz, esetleg tévesen esztétikai hibaként tekint a korrózióra, akkor a vezetési élménye miatt könnyedén köthet ki egy ilyen mellett.
Bent egy amolyan "hazaértünk" érzés fogja el az embert, nem csak kint telitalálat a Mazda ekkor bemutatkozó új formanyelve és dizájnja
A gyári hifi remek hangzású, a digitklíma pedig könnyen vezérelhető, és pillanatok alatt normalizálja az utastér hőmérsékletét
A beltérben egyébként az anyagminőség is a helyén van, valamint egyáltalán nem a jellegzetes japán műszerfalak ugranak be a dizájnról sem, egyes korabeli német prémiumautók is megirigyelhetik ezt a letisztultságot. A multifunkciós bőrkormány fogása is remek, illetve az ülések tartására és kényelmére, valamint a praktikumra sem lehet panasz.
A fej- és lábtér elöl és hátul is megfelelő, az ülések mindkét sorban kényelmesek, ráadásul mind a négy ablak elektromos
A helykínálat is teljesen rendben van, a korabeli Passatot és a platformtárs Mondeót is utoléri érzetre, pedig a centi szerint mindkettőnél kisebb. Mai szemmel nézve a legújabb, nagyra puffadt kompakt kombikat nem sokkal haladja meg, ennek ellenére szinte bármire elég, akár egy ötfős családot is kiszolgál a csomagjaikkal együtt. A puttony ugyanis nem csak jól pakolható, hanem valóban hatalmas is: alapesetben 505 literes, de ülésdöntéssel akár 1712 literes, sík padlós raktérré is alakítható.
A kalaptartóig 500 literes csomagtartó természetesen jóval magasabbra is pakolható, kényelmesen elfér akár 5 felnőtt cucca is
A kiválóan kombinálható csomagtér alatt teljes értékű pótkereket találunk
A motor ebben az esetben egy érdekes kérdés. Tény, hogy megfelelő korábbi karbantartás esetén olyan szépen és finoman járnak több százezer kilométer után is, mintha épp akkor érkeztek volna a gyártósorról, ám ez a legtöbb erőforrás esetben nem egyedül a Mazda modellek sajátja. A Mazda6 ugyanis a Forddal közös munka, az Európának szánt benzinmotorok jelentős részén osztoznak a németekkel. Így van ez az 1,8 literes, 120 lóerős négyhengeressel is ebben a konkrét autóban, találkozhatunk vele a korabeli Focusok és Mondeók orrában is, érdekessége, hogy a harmadik generációs MX-5 is ezt az erőforrást kapta európai belépőmotornak.
A négyhengeres, 16 szelepes, 1798 köbcentis benzinmotor az autó egyik erőssége, tartós és strapabíró technikának számít
Nem csak a motorra terjed ki a Ford rokonság, a platformon is osztozik a Mondeóval, ezáltal a fékrendszer és a futómű is csak hangolásban különbözik. Éppen ezért a Fordok pontos, feszes, mégis kényelmes vezetési élménye is jelen van, összehasonlításképp a német prémiumautók általában puhábbak,
"hajózósabbak" ennél, míg egy korabeli Passat vagy Avensis valamivel keményebbnek hat. Az 1340 kilós saját tömeg a ma megszokottakhoz képest konkrétan pehelysúly, ezt érezni is az autón, ám a kortársai is hasonló adatokkal rendelkeznek ezen a téren.
Hátulról is mutatós a típus, már persze azoknak, akik szeretik a sportosabb vonalvezetésű kombikat
Eddig összességében tehát egy remek választásnak tűnhet a modell: megbízható, tágas, kényelmes és jó vezetni. Mindennek van viszont negatív oldala, ez jelen esetben az autó alja, az ugyanis aligha lesz érintetlen így közel 20 évesen. Nem mondom, hogy lehetetlen találni, de mint a fehér holló, olyan ritka a lakatolatlan, mégis rozsdamentes első generációs Mazda6. A minőségi javítással persze semmi baj sincs, ám a kókány munkát érdemes elkerülni:
ha már (vagy esetleg az eladó állítása szerint még) rozsdamentes példányt vennél, akkor mindenképp érdemes magaddal vinned egy rétegvastagság-mérőt.
Ám ahogy az a konkrét tesztalany esetében is bebizonyosodott, semmit sem jelent, ha a vásárláskor még nem porlad az autó. Ilyenkor mindenképp el kell vinni egy állagmegőrző kezelésre, de az sem kizárt, hogy a látvány ellenére belül már csócsálja a lemezeket a vörös halál, és akkor továbbra is ott vagyunk, ahol a part szakad.
Elég néhány méter távolságot tartani, és még hibátlannak tűnik az autó, ám ha befekszel alá, akkor azonnal kiderül a titok
A közelebbi képeken már jól látható, hogy itt bizony komoly lakatolásra lesz szükség, a küszöbök és a sárvédőívek mindenképp csereérettek
Az autót már látta karosszérialakatos, javítási ajánlatot is adott rá. Mivel még nagyjából időben észlelték a problémát, így van rá esély, hogy két külső küszöbbel és két hátsó sárvédőívvel, valamint egyéb apróbb javításokkal megúszható a probléma. A zalai árakkal számolva, színre fújással együtt ez minimum 250 ezer forintot kóstál, de amennyiben megbontás után további elporladt elemeket, például az emelési pontok alátámasztásait vagy a belső küszöböket is cserélni kell, úgy akár a 350-400 ezer forintot is elérheti a végösszeg. Néhány évvel korábban éppen ezért nem javasoltam volna senkinek, hogy egy korai Mazda6 mellett döntsön, ám változnak az idők, rohamosan kúsznak fel a használtautó-árak, így az én véleményem is megváltozott.
Az óraállás átlagosnak mondható a jelenlegi kínálatban
Ezt nagyjából tükrözi is az autó állapota, a sofőrülés leginkább csak koszos, a többi kárpit még szebb állapotnak örvend
Jelen pillanatban a Használtautó.hu adatbázisában 25 olyan eladó példányt találunk, ami hazai műszakis, benzines és kombi is, a képeken is láthatóan komolyan átrozsdásodott legolcsóbb autóért is 650 ezer forintot kérnek, míg a legdrágábbért 1,9 milliót kell otthagyni. Az 1,8 literes és a 2,0 literes Ford motorokra szűkítve már csak 18 találat akad, ezek közül a legdrágább frissítés előtti példányért is 1,2 milliót kérnek. A képek alapján a lakatolás után kényelmesen eléri majd ez a konkrét autó is az 1,2 milliós állapotot, így nem kérdés, hogy megéri-e megmenteni. Javítatlanul eladni ugyanis legfeljebb 600 ezer forint környékén lehetne, és mivel a papírmunka plusz az első szerviz nagyjából felemészti a lakatolás árajánlatát, nagyjából ennyi is maradna egy másik, ennél jobb autó vásárlására, ez a jelen piacon szinte lehetetlen.
Az autó két legcsúnyább részlete a "teszkósdísztárcsa" és a letört kipufogóvég, az előbbi csak télen rontja az összképet, nyárra gyári alufelnik vannak, míg az utóbbi egy tolatáskor akadt fenn és tört le
Az idők tehát változnak, a Mazda6 első generációjára is igaz, hogy az értékvesztésénél nagyobb mértékben emelkedett az ára. Éppen ezért megőrzött állapotban egy alváz- és üregvédelemmel vagy egy rosszabb autó esetén egy szerencsés lakatolás-árajánlattal még akár kimondottan jó üzlet is lehet a végére. Fontos figyelembe venni a használat módját is, amitől jelen esetben még inkább egyértelmű a helyzet. Ez a konkrét autó szinte kizárólag hosszú utakat jár, a tulaja kéthetente veszi elő és ugyanazt a megszokott országjáró kört járja végig vele, a maradék időben pedig egy garázsban pihen, védve az időjárás viszontagságaitól. Erre a célra a lakatolás után valószínűleg még hosszú évekig tökéletesen megfelel majd, így én sem látom okát bontósorsra ítélni.
Te megmentenéd, vagy inkább a bontóba küldenéd ezt a korosodó Mazda6 kombit?
A kocsi alja egyszerűen nem normális. Az összes autómat normális állapotban adtam el 10 év felett is (aminek alánézettem eladás előtt az újszerű volt, pedig Alfa meg Volvo…), most van egy ennél idősebb hobbiautóm és annak is hibátlan az alja. Meg a teteje. Meg úgy mindene a kettő között is. Pedig tízszer több elromolni való van benne.
Nekem egy 2006os 2000 Diesel Mazda6osom van, igaz, hogy van rajta 1-2rozsda kiindulási, de a rendszeres karbantartás (karosszériás/fényező) miatt szinte majdhogynem makulátlan. Így 16évesen most jönnek ki rajta apróbb illetve időszakos hibák. Teljesen elégedett vagyok vele. Én újra ezt választanám.
Az az érdekes, hogy mint tudjuk, a Mazdának és a Fordnak van egy bizonyos ideig tartó közös történelme – és az ebből az érából származó Fordok korróziós hajlama a Mazdákhoz hasonlóan szintén fokozott. Szóval nem az van, hogy a hatalmas Ford megtanította a Mazdát korrózióálló autókat gyártani, hanem a Mazda, vagyis Dávid megveregette Góliát(Ford) vállát, és azt mondta: “Nyugi van, haver, ezt itt most szépen úgy csináljuk, ahogy én akarom.” Tehát gyakorlatilag átvették a Mazda módszerét, a befőtt elrakta a nagymamát 😀
Ez biztos nincsen így. A testvérmodell S40-esem volt. Tökéletesen rozsdamentes volt az alja eladáskor (kb 10 évesen) 200,000km-rel. Amit a Mazda tud (3-4 évesen korhad), azt senki sem tudta utána csinálni… 🙂
Egyszerűen elképesztő az a hihetetlen sötétség, amit képes vagy kommentbe sűríteni… Az az egy db S40-es, amit felhoztál, az egy statisztikai alap? Mutat bármiféle tendenciát? Nálunk a környéken meg egy olyan fut, ami hátul a kerékjáratoknál lakatolva volt, és nemrég egy olyat is láttam, aminek akkora lyuk volt a küszöbén, hogy belefért volna a kezem(H-s rendszám). Ilyenkor mi van? Ja, elkezdtünk az előbbi fogalmakhoz némileg közeledni 😀
A második mondatod egy gigafaxság. Figyeld a forgalomban a Merci Sprinter 2006-tól gyártott generációját és a testvér VW Craftert. Ha mögöttük autózol letekert ablakkal, a rozsdalé a szemedbe megy(és ez már 4-5 évesen jól látszott, azóta sok hulla van köztük). Csak ugye Zöldike megint “rafkós”, és Európát kihagyja a buliból. Nem baj, Csalfa azért van itt, hogy beleráncigálja 😀
Te első körben szokás szerint gyártották valami hülye összeesküvés elméletet csak azért hogy mindenáron mentsed a tragikusan szereplő japán márkát.
Akár tetszik akár nem amit a Mazda produkál az nem normális. Sem 20 évesen, sem 4-5 évesen, sem a kettő között.
Olvass utána hogy mennyit rozsdásodnak az S40 II generáció tagjai, mielőtt mindenáron szófosásra fogod magad. Kezdetnek ott a motor-talk volvo fóruma, ami elég bőséges és élénk közösség.
Valóban volt a Mercedesnek egy mélyrepülése amikor elszúrta a vízbázisú festékét. Ez egy konstrukciós hiba, ami nem normális, egy márka pár évjáratát érinti. Azok az autók amelyek a problémás évjáratok után készültek 15 évesen is hibátlanok.
Ha valami amit ebből tanulhatnál az az hogy sosem érdemes csak márka (pláne ország) alapján erőltetni egy kocsit…
Tragikusan szereplő? 😀 Látszik ez az eladásaikon bármilyen formában? Ott tragikus, ahol az első tulaj 3-4 év után eladja az autót, vagy ott, ahol az emberek s***e kilóg a gatyából, és mindössze egyetlen elvárásuk van az autóval szemben: hogy menjen? 😀
Én az I. gen. S40-ről írtam, igaz, hogy az nem Ford, de mindenki azt böfögi, hogy a Volvótól a korrózió hanyatt-homlok menekül, ha nem volt törve, akkor sose rohad… Csak az nem fér a fejembe, hogy akkor hova lettek az utakról a régi kockák? Miért lettek mára ritkaságok? Ugye, Zöldike? Amikor az ember nyitott szemmel jár…
Megint terelsz azzal a nyomoronc Mercivel kapcsolatban… A Sprinterről és a Vitóról van szó. Olvasd el a “Mercedes rohad, a kereskedés hárít” c. cikket a TC-tól. Nem csak a rozsdává válás a gond azoknál… De ha van időd, nézegesd a Hahu-kínálatot belőlük, érdekes dolgokat fogsz látni 😀
Rendkívül vicces látni, ahogy meghasonulsz önmagaddal: számtalanszor ugattad, hogy egy autó 200 ezer km-nél már megette a kenyere javát, most meg azt pofázod, hogy valami még 15 évesen is hibátlan. Zöldike I és Zöldike II heves harcot vív egymással, én nem is avatkoznék közbe 😀
Ebben az èvjáratban ès kategóriában inkább egy titkos tipp utolsó szèriás Nissan Primera mint ez.
ja és nem elég hogy rohadnak, még az olajat is zabálják, a dizelek meg eleve felejtösek….
Én újonnan vettem ilyet 2003-ban. 2009 legvégén számíttattam be, átnézték rendesen, szó nélkül megadták a kért összeget, nem volt rozsda, pedig ház előtt parkolt. Az utódja sem rozsdált, azt 2016-ban adtam le, hasonló eredménnyel. Lehet, hogy csak szerencsém volt ezekkel. 2015 után állítólag reagáltak az észrevételekre, az előző, 2016-os Mazdám sem rozsdált. Most negyedszerre is 6-ost vettem. Az első kettő dízel volt (280000 és 210000 km), problémamentesek voltak, igaz; mindig szakszervízbe vittem. Láttam én is rohadtakat, nem tagadom, de az enyémeket imádtam mind.
Csalfa te már megint a leghülyébb formádat hozod. Csak a kedvedért pár apróság:
“Én az I. gen. S40-ről írtam” hazudsz mert nem írtál. Utólag magyarázod be hogy Mitsubishi alapú S40-esre gondoltál, ami egyébként se lett volna releváns a téma végett (Mazda és Ford).
Akárhogy is, a Focus II sem a rozsdásodásról ismert, az S40 pedig kifejezetten mentes a rozsdásodástól. Sosem voltam a kocsi rajongója (tényleg nem azért vettem), de ezt el kell ismernem, mint erényt.
És mielőtt elkezdenél megint pampogni, nem a balesetes meg elfertőződött kőfelverődéses bontószökevényekről beszélnünk, hanem arról hogy egy szakszerűen szervizelt, gondosan vigyázott autót nem engednek át (normális országban) a vizsgán, mert a balesetveszélyes a futómű, vagy annak bekötése, esetleg a vázat strukturálisan meggyengítette a rozsda. Az hogy Magyarországon minden xart át lehet tolni a műszakin egy kis korrupcióval, az inkább a mi szégyenünk.
Azt se tudod, mi az, hogy Merci Sprinter és autókról osztod az észt? Másokat oltogatsz? 😀 Leírtam, hogy én arról beszéltem, erre a Merci személyautóiról kezdtél pampogni. Dettó ugyanaz.
A Focus II kapcsán meg itt egy nálad 100%-ig biztosan jobban hozzáértő véleménye:
https://cartarsblog.hu/erre-figyelj-ha-ford-focus-2-t-vasarolsz/
Én azt nem tudom miért ragaszkodsz ennyire a sprinterhez egy Mazda 6ról szóló cikkben. Ahogy írtam ez nem csak a Sprinter baja, Vitó vagy E klasse ugyanúgy problémás volt a 90es évek második feléből. Ez szinte az összes Mercedest érintette egy időszakban (90-es évek közepétől 2000-es évek elejéig), de az konstrukciós hiba volt (rossz festék). Nem normális egy gyártótól és ahol tehette a Mercedes igyekezett méltányosságban kezelni (bár szerintem ez garanciális javítás kellene legyen).
A link meg azt sugallja továbbra sem megy az értő olvasás. Az hogy jobban rozsdásodik mint a Golf nem azt jelenti hogy olyan rossz mint a Mazda. De előfordulhat példány ami nemcsak külszínen rozsdásodik, hanem strukturálisan, ami miatt lebukik a vizsgán (normális vizsgahelyeken legalábbis).
Az S40 esetében ennyi sincs, ha jól le van kezelve. Érdekes módon egy darab ajtózsanér valamiért 1 évesen rozsdásodott, ezt nekem gariban cserélték. A gond az hogy a Mazdánál ezt normálisnak tekintik, pedig sokan ezért vennének ilyen autót mert azt hiszik tartós…
Nagyon fogytán a türelmem. Méltóztattál elolvasni a “Mercedes rohad, a kereskedés hárít” c. cikket, vagy a szőnyeg alá söpörted? Milyen “2000-es évek eleje”??? A 2006-tól gyártott Sprinter szenved ettől. Ne szórakozz tovább, tisztelettel megkérlek, mert nincs se időm, se türelmem a demens fejeddel tovább vitatkozni…
Te azt írtad, a Focus II NEM rozsdásodik. Én meg belinkeltem egy forrást, miszerint IGEN. Itt is le van írva:
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2013/08/09/hasznalt-auto-ford-focus-ii/
Az említett Volvo senkit se érdekel, ugyanúgy eltűnnek öreg korukra, mint a kockák(pl. 850-es). Mikor láttál olyat utoljára forgalomban? 😀
Én ettől a szótól falra mászok, hogy “tartós”. Egy ideig az, aztán az életben tarthatóság lesz a fő szempont, és abban nem biztos, hogy a japánok győznek, itt a Balkánon. Alkatrész-ellátottság, árak, van-e bontóban/nincs, messzire kell-e érte menni vagy nem, stb… A magyar magasról tesz arra a fogalomra, hogy “GTK” – gyakorlatilag az összes 10 év feletti autó GTK-s az utakon, de a magyar hajtja tovább még évtizedekig. Az meg nem tartósság, hogy 30 évesen az úton van egy autó, de a 3/4 része már nem eredeti. Biztos ismered a mondást öregapám fejszéjéről…
Te sportot űzöl abból hogy minél hülyébbnek mutasd magad. Az S40 releváns mert ugyanaz a Focus platform mint a Mazda3. Amellett hogy ellentétben a japán xarjaiddal vásárolták is, és van belőlük a piacon. A 850es generáció eltűnt mert kitiltották minden normális városból. Japánt nyugaton nem sokat láthattál újonnan sem és ki is koptak. Lehet egy részük a balkánra ment, nem tudom.
Ez a GTK dolog pedig egyszer meg fog szűnni mert röhejes hogy életveszélyes vacakokat engednek az utcára. Engem egyszer hívtak vissza a szervizelt hibátlan kocsikkal, amikor a két első lengéscsillapító nem volt egyforma. Mindkettő jó volt még de túl nagy volt az eltérés az elhasználódásban. Úgyhogy csere mindkettő. És ez a normális, jobb is lett utána az autó.
Az utolsó mondatot meg végképp szánalmas elmélkedés tudás nélkül. Van egy szervízprogram azokat cseréled. Az a gond a rozsdásodással hogy ott tényleg a kocsit kellene cserélni.
A Sprinteres cikkben is leírják garis dolog lenne. Az ilyen nem normális. Ezt saját példámmal tudom megerősíteni.
A 626-os Mazdám nem volt ilyen rozsdás alul, pedig az osztrák utak …
A hátsó sárvédő ívek voltak nálam csak probléma források, egyik oldalt 2x, a másikat 3x cserélték (nem gyárira).
Zöld: “a 850-es generáció eltűnt” A velük egyidős Mercik, VW-ek, Audik miért nem?
“Japánt nyugaton nem sokat láthattál.” Persze, a kategóriateremtő Qashqai biztos ritkaság Nyugaton, a brandek között jelenleg 2. Toyota is vagy épp a UK-ben gyárat működtető Honda. F*nganod kellett és bexartál, megint moshatja Mrs. Green a szennyesedet… A japán SZINTE SOSEM tervez autót direkt Európának, a Mazdának konkrétan semmi ilyen jellegű szála nincs, ők maguk nyilatkozták.
Az ízlelgeted-e már, hogy a Mazda PRÉMIUMGYÁRTÓ lesz? Tehát hogy Mazda vs. BMW, Audi, Merci? Még egyszer leírom, külön a súlyos demenciával küzdőknek: Mazda vs. BMW, Audi, Merci…
“kategóriateremtő Qashqai biztos ritkaság” speciel tényleg nem látok annyit belőle amennyi elkelt, de nem is feltűnő jelenség. Kikoptak, ahogy a legtöbb autó 2010 előttről. Picit más a piaci dinamika ha 5ször annyi autó fogy…
Ami pedig a Mazdát illeti, szerintem megint benéztél valamit, duplán is. Javaslom nézd meg a Donut Media videóját, Nolan John Sykes amúgy is nagyon átgondoltan szokta elemezni a helyzetet. Szóval egyrészt nem azt mondták.
Másrész ha igaz is lett volna, előtte azért kicsit szembesítsd ezt az igényt a valósággal, pl hogy kb mit tud a Mazda jelenleg.
Miért, mit tud jelenleg? Az Audi mit tudott 1989 előtt, és mitől vált “varázsütésre” prémiummá ezután? Ha már a “szembesítésnél” tartunk: tedd meg ezt te is az 1989 előtti és utáni Audival. Totálisan vak, aki nem veszi észre, hogy a prémiumságnak való megágyazás zajlik a Mazdánál évek óta, itt a CX-60, de az új 6-os lesz majd az igazán érdekes sorhattal és RWD-vel…
Az Audi egy 10-15 éves kampánnyal érte el, hogy egy lapon emlegessék a Mercedesszel. A 100 éves Audi márka gyakorlatilag megszűnt a háború után, majd a 60-as években egy tuningolt Passatként éledt újra (nagyon leegyszerűsítve). De folyamatosan bővültak és 1985 és 2005 között szinte minden modellváltás komoly előrelépés volt műszaki és formatervezési értelemben, legyen az Quattro hajtás, Proconten biztonsági renfszer, izgalmas résmodellek (TT, Allroad) vagy az akkoriban lenyőgöző A8 luxuslimó (lang változat, W12 motor, Quattro hajtás), amivel nem annyira a tulaj reprezentált hanem a márka maga.
A márka megítélésének konszolidálásához az kellett hogy a márka nagyobb/szebb/jobb autót áruljon mint a konkurencia ráadásul olcsóbban.
Ezt csinálták a japánok is ebben az időben, és amig be nem dőlt, a Mazda egy hihetetlen sziporkázást mutatott be, technológia újítások, remek formatervek és mindezt olcsóbban jobban felszerelve.
Most ennek semmi nyomát nem látom, nemhogy prémium, de egy normális belső színkombót nem kapsz a CX5höz vagy a 6oshoz.
Nem attól lesz egy márka hogy elkezdni mantrázni, hanem hogy bizonyít. Jelenleg a Mazda nemhogy nem bizonyít, de még el sem kezdte.
Szerintem semmi sem hiányzik a Mazdánál, kivéve egy fontos dolgot: egy jóféle külső égésű motor még kellene a sikerhez, azzal még adósak 😀
Mazdát cseréltem svéd prémiumra tavaly. Életem legrosszabb döntése volt. A Volvo egy xarkupac a Mazdához képest. Nincs olyan időpillanat, hogy minden működne rajta, főleg az infotainment xaraxik. A beltere meg elbújhat a Mazda mellett, igénytelen, sivár. Várom a Cx-60-at, ha megfelel, esélyes a cserére. De jó lenne a Cx-5 is, korábban kettő is volt belőle.
Zold kolléga, sok esetben egyetértek veled, de….
Csak attól prémium egy márka, hogy újításokat mutat be vagy, hogy hihetetlen mennyiségű extra rendelhető az adott modellbe?
A konfigurációt tekintve egyetértek veled, abban többet nyújt egy BMW vagy Mercedes.
De nekem a premiumság nemcsak ezt jelenti, hanem a felhasznált anyagok és összeszerelés minőségét, a rendelhető extrákat, és igen, a külsőt is.
Ebben pedig szerintem a Mazda igenis jó helyen tapogatózik.
Egy Mazda 6 kombit hajtok, gyönyörű a belseje, kiváló összeszerelés, gyakorlatilag az összes extra ami kapható volt benne van, ülésszelőztetés is. Hol nem lehet ezt rendelni, BMW-nél?
Valóban igaz, hogy a konfigurálhatóság vagy a motorvariánsok nem érik el a prémiumszintet, de jó úton haladnak afelé is. A CX60 és az új 6-os úttörőek lesznek szerintem.
Volt alkalmam BMW-vel és Audi A6-al is összevetni a 6-osomat és bizony nem éreztem azt a prémiumságot és az árkülönbözet jogosultságát a két prémiummárka esetében, ami indokolt lenne.
Makulátlannak nem nevezném a Mazdát, de ha választanom kell, hogy melyik infotainment rendszert használom, a Mazdára voksolok, szerintem kevesebb a baja mint a VW rendszerének.
Valószínűleg kigyulladni sem fog alattam😀.
De, mint mondtam, nem makulátlan, hallottam olajfogyasztásról, kisebb gondokról a dízelmotoroknál, de még szerintem mindig megbízhatóbbak, mint a prémiumkategória…
“Csak attól prémium egy márka, hogy újításokat mutat be vagy, hogy hihetetlen mennyiségű extra rendelhető az adott modellbe?”
Igen, szerintem ez a legfontosabb terület. A motoroknál nehéz villantani mert a legtöbb adórendszer valami határt szab ezeknek, így egy csúcs V8 kb annyit hoz egy márka megítélésén mint egy WRC bajnoki cím. Jó ideje már nem az a kérdés hogy ki tud több lóerőt (a csúcsteljesítmény egyébként is irreleváns napi használatban), hanem hogy ki tud adólóerőhatárra butítani vagy hogy ki tudja alacsonyabb co2-re homologizálni.
Úgyhogy szép dolog a hathenger, de amikor átveszed a 320d cégautód vagy az 1.4 TFSI Passatodat, az hogy építettek nagyobb motort is nem fog extra örömet okozni. Viszont amikor egy rendes belsőt kapsz vagy kényelmi extrákat azt minden nap élvezni fogod (nyilván ha jól működik).
Én utoljára 2015-ban futottam egy alaposabb kört mert akkor rendeltem a mostani autóm, Akkor a Mazda CX5 minden vonalon bukott (még árban is), főleg az akkor páratlanul jó áron kínált Xc60 ellen, de az X3 sem volt messze árban (gyengébben felszerelve). Ezek a prémium autók nem véletlenül tarolnak a piacon, mert abszolút belépő hajtáslánccal is elérhetők miközben a 80 milliós csúcsváltozatok vevőkörei által igényelt extrák is ott vannak amiből ráadásul lehet válogatni is. A Mazda akkor nemcsak hiányos de kötött extrakínálattal operált.
A Mostani Mazda egy minden szempontból jobb autó, sok mindent behozott pl az akkor nyertes Xc60-ra, de még mindig vannak olyan dolgai hogy pl a belsőből nincs egy hangulatosabb változat. Nem rajongok az a mostani XC60 fehér belesjéért, de azért ha kell van egy sor árnyalatkombináció (na jó, múlt februárban még volt, most nem néztem meg) amivel olyan belsőt tudsz konfigurálni amit szerintem a CX5 sosem fog tudni.
És alapjában ez lesz a fő meghatározó tényező egy autónál, a mostani 150 dízelnél szinte sosem hiányzott többletlóerő, miközben minden nap élveztem hogy vigyáz rám a cross traffic alert, vagy hogy nem kell szórakoznom az üléssel mert visszaáll az asszony után ha én ülök be a kulcsommal. A cross traffic alert 2015-ben nem volt mindennapos extra.
2019-es CX-5-öt cseréltem le tavaly 2021-es XC-60-ra. Megbízhatatlanabb, főleg a fedélzeti elektronikája. A csomagtérajtó kulcs nélküli nyitása-zárása Bp. környékén nem működik, zavarja a lakihegyi adótorony. Ígértek hozzá saját mobilnetet, az a mai napig nincs, sajátot kell megosztani, hogy a navigáció ismerje a forgalmat. Youtube is mobilnetet zabál, már ha éppen működik, mert nem mindig hajlandó.
Volt, hogy elnémult a rádió pár napra. A TPMS akkor jelzett, amikor már 3-400 métert mentem lapos kerékkel. Számtalan kisebb hiba jön elő random időközönként.
A kezelhetősége elbújhat a Mazda mellett, hiba volt mindent érintőképernyőre rakni. Már csak azért is, mert egyszer elsötétült, nem volt még fűtés, szellőzés sem egy napig. Aztán megjavult.
Szoftverfrissítés után átállt angol nyelvre, később visszaváltott magyarra.
A beltere is elbújhat a Mazdáé mellett. Annak a műszerfalán volt puha műanyag, fém betétek, valódi fabetét. A Volvón fabetét helyett fa hatású tapétacsíkot gurítottak végig 5-10 cm. szélességben. Jóval sivárabb, olcsóbb hatású az egész. Érezni lehet az ülés fém vázát, nyomja a lábat. Mindezt jóval drágábban tudja, mint a Mazda.
Nem fogok vitatkozni veled mert egyrészt te vettél már ilyet autót én meg nem, másrészt nem véletlenül tartottam meg az előző XC-met. Én sem érzem minden tekintetben jobbnak az újat (sőt), bár kétségtelenül dögösebb.
Ugyanakkor halkan megjegyzem a fenti dolgokkal az előző XC-nél jópár év és 200.000km alatt nem volt dolgom. Ahogy az újnál sem több esetben (tesztautó, barátok sajátjai és bérautók). Szóval bízom benne ha cserélem akkor azért elboldogulok vele. Én már 2-3 éve leszoktam az XC60 I legtöbb funkciójáról mert egy mobil lenyomja. A lényeg hogy azzal működjön együtt.
Viszont amit a végén mondasz azt egyszerűen nem értem. Az XC60 II biztos hogy elég rendes alu betétekkel operál, és a fa is biztos fa. Igaz sem a driftwood sem a lime nem a kedvencem (előbbi nem eléggé kontrasztot a krém belsővel, a másik meg csimán üti azt). De attól még van választék.
A Mazdánál meg ott a komor fekete belső törtfehér műbőr üléssel (esetleg barna bőr, de szintén az előbbi fekete műanyagokkal). És ennyi. Nem tudom mitől lenne jobb az pár lehangoló alubetét.
A végén már kezdek gyanakodni hogy kamuzol. Volvo ülésről épeszű ember ilyet nem írna.
A kötött extrakínálat szerintem maradni is fog, illetve konfigurálhatóság terén nem fogja utólérni a BMW/Merci/Azdi triumvirátust.
Viszont kapok egy kiváló belteret, most majd hathengeres benzin és dízelmotort, megbízhatóságot….
Nemrég vezettem az új CX-5 -öt, meg ültem egy X 3-asban… igaz ez nem egy kategória, de nem éreztem, hogy a beltér többet nyújtana.
A CX5-öt megúsztam volna max 40.000 Euroból, az X3-at nem konfiguráltam, de biztos sokkal többe fájna. De almát körtével nem érdemes.
A CX60, na az ami nekem már pariban lesz a triumvirátussal. Én így látom.
A fő baj nem is a testre szabással van hanem hogy a konfigurálás annyira merev hogy drágábban kapsz a végén Mazdát mint Volvót, és a kettő szerintem akkor sem egy liga.
Ha simán azt csinálnák hogy nem konfigurálhatsz, de a lefedő konfiguráció nem drágább akkor nem is lenne bajom vele.
Gyanítom most már én sem kapnék 40.000 alatt X3ast, mert a kéziváltós alapdízelek sorra tűnnek el (a fullos B4 XC60 már az 50.000hez közelít, de ez 21% ÁFÁval).
Azért az X3 rengeteg dologban lesz jobb csak győzd kifizetni.
A CX-60 egy amerikai piacra tervezett autó, méretei és hajtáslánca alapján. Nagyot fog itt bukni, gyanítom igen drága lesz. Ha valami akkor inkább egy Genesis, ők most szerintem jobban akarnak érvényesülni.
A CX-70-et és CX-90-et szánják amerikának.
Miből gondolod, hogy az X3 méretű CX-60 bukni fog, éppen sikeres is lehet, akár a BMW.
A Renault Koleos is nagyot bukott, viszont arra azért nehéz lenne rásütni, hogy Amerikának tervezték 😀
Az áráról meg nem kell találgatni, itt van:
https://www.carnet.hu/mazda/media/attachments/2022/05/04/mazda-cx-60-arlista-05.pdf
Köszi, ez hasznos. Az árlista érdekes, azért térjünk vissza rá egy év múlva, hogy ezekkel a hajtásláncokkal mire mennek a kontinensen…
Csalfa: pedig de. A Koleos az Xtrail Renault változata, ami pont az USA méret (míg a Qasqai európai lépétkűbb).
Annyira hogy a Koleos a koreai Samsung gyárból érkezett, és az Xtrailt se gyártották már jó ideje Európában.
Attól, hogy a platform “idegen”, a kocsi többi részénél szabad lett volna a mozgástér, hogy Európa-kompatibilissé tegyék. A Renault amúgy jó ideje “idegen” padlólemezre szorul, ha nagykategóriás modellekkel jön ki, ami érdekes, mert bevallottan a nagyobb méret felé akarnak elmozdulni, de fejleszteni ehhez egy saját alapot meg nem akarnak? 😀
Arra ott van a Kadjar, ami az EU méretű Qasqaira épül.
A Koleos egy kész autó amivel egyszerűen bepróbálkoztak. Aztán belátták hogy jobban járnak két külön fejlesztett modellel, amit kifejezetten a hely piacra szabnak.
A Renault nagy autója a Safrane óta reménytelen. Nem hiszem hogy ezt komolyan gondolta bárki. Igazából ha nagyon akarnák ott lenne az Infiniti alap, annál jobbat biztos nem tudnának csinálni.
Sajnos Ghosn távozásával az egész szétzilálódott, és nem látni sem tervet sem stratégiát.
Szerintem a japánok közép távon megpróbálják kizsarolni hogy a Renault kiszálljon a Nissanból, aztán odadobják valamelyik japán cégnek a maradékot. A Nem szavazó Renault részvényeiket meg egyszerűen leírják (úgysem érnek sokat, max osztalék ha nyereséges a cég, de nincs beleszólásuk abba sem hogy kifizessék az osztalékot vagy vissazforgassák).
A vicc az, hogy Ghosn irányításával 5 évvel ezelőtt a világ legnagyobb autókonszernje volt a Renault, és most senki sem mozdítja a kisujját sem érte.
A nagy túrót volt a legnagyobb a Renault :DDD A Renault-Nissan-Mitsubishi volt a legnagyobb, valamiért képtelen vagy felfogni, hogy a Nissan és a Mitsu NEM Renault-almárkák. Kérlek, linkelj be egy hiteles forrást, amiben mint almárkák szerepelnek. Mint az Alpine vagy a Dacia. Nem fogsz tudni…
A Renault pedig azért adhat el Nissan-részvényt, mert marhára meg van rogyva és rá fog szorulni erre a lépésre. Amúgy miért nem azt olvasni a hírekben, hogy “eladhatja a Nissant”, ha ennyire “okos” vagy? A tények téged sosem zavartak…
Tök mindegy hogy te almárkának érzed.
A Renault meghatározó részesedést birtokol a Nissanban simán lecserélték a vezetést, Ghosn olyan dolgokat meg tudott csinálni minthogy nem szavazó Renault részvényt vásároltatott a Nissannal, miután azt szanálta és nyereségessé tette.
43% stabil meghatározó tulajdoni arány, mivel senki másnak nincs komoly részesedése a Nomura bank kivételével (de ők sem komoly, csak szemmel látható).
Nyilván annyira nem hülyék hogy elkezdjék külsőségekben “franciásítani”, mert azt a nem kicsit nacionalista japánok nem bírnák megemésztetni (ezt Ghosn kicsinálása jól mutatta).
Viszonyításképpen te biztos a Fiat almárkájának gondolod a Ferrarit (alapjában nem is tévednél). Ugyanakkor jogilag teljesen külön cég, amelynek a Fiat mindössze 22%-os részvényese (fele mint a Renault esetében).
Az eladás oka pedig egyszerű. A Renault rengeteg pénzt fizetett a Nissan tulajdonrészéért. Eddig meghatározó szavuk volt, majd pár éve a Renault nagyhatalmú vezérét a jobb kezével együtt kicsinálták, majd több külföldi menedzsert is elijesztettek a Nissantól.
A Renault gyakorlatilag elvesztette az irányítást a cég felett mert senki sem meri majd érdemben elvégezni Ghosn munkáját, tartva a poltikai vegzálástól. Ennek fényében a franciák tulajdoni részesedése értéktelenné vált.
Ezért szeretnék eladni a rézsesedést.
Zöld: egyrészt megint befigyel a demencia, másrészt TE KEZELED ALMÁRKAKÉNT. Nem én, te, baxki. Meg mi ez a marhaság, hogy almárkának “érzem”? 😀 Ez érzés kérdése? Szívdobbanásé? Vagy ezt hogy gondoltad? 😀
NEM ALMÁRKA. Ezt tények bizonyítják. Olyanok, amik téged sosem érdekeltek. Nincs a Groupe Renault-ban. A 43,4 % NEM ELÉG ahhoz, hogy almárkává tegye a Renault. Ez ilyen egyszerű, te futsz felesleges köröket. A Renault és a Nissan olyan relációban vannak, mint a Ford és a Mazda volt sokáig…
A Ferrari nem a Fiat almárkája, ez marhaság. Eleve az FCA-ban sem volt benne, csúnyán festene a Stellantisban 😀
(Valaki amúgy adhatna tanácsot, hogy kell egy demenssel vitázni. Nem tudok megbirkózni a feladattal, egy cseppet “idegölő”…)
A szokásos két hülyeséged. Egyrészt káromkodásként használsz idegen szavakat mert nem érted a jelentését (viszont ha nem jól használod akkor pont a sértés része üt vissza rád), másrészt nekem tudsz be olyan dolgot amit te mondasz. Ennek oka pedig egyszerűen az hogy nem vagy képes mondatokat értelmezni.
Nem én mondtam hogy Nissan a Renault almárkája, ez a te fixa ideád.
Én annyit mondtam hogy a Renault ellenőrző részesedést szerzett a Nissanban. Ehhez az kellett hogy egy őrült összeget letettek az asztalra amikor a Nissan csődközelben volt.
Akkoriban pedig a tulajok arra számíthattak hogy a céget felszámolják és eközben a teljes részesedésük értéke nullára redukálódik. A 8 milliárd arra kellett hogy kifizessék a számlákat, ha nem akkor minden pénzük oda.
Elég nagy irodalma van ennek még magyarul is (TC írt egy elég átfogó cikket, de nem linkelem be őket). Olvass utána, legalább gyakorolod a szövegértést.
A 43% tökéletesen elég lett volna hogy Ghosn almárkává tegye, ezért csinálták ki az ügyészek (Ha megnézed a Porsche esetében még nagyobb a VW tulajdonrész, mégsem olvasztják be, ez egy stratégiai döntés). Utólag valszeg az összes részvényes szívja a fogát hogy nem rúgták ki Saikawát még a puccs előtt. Nyilván a Renault egyedül nem dönthette volna el, csak szó nélkül mellé álltak volna a részvényesek.
A Ghosn érában amúgy a menedzsment döntő része francia kulcsemeberekkel lett feltöltve, ezek egy része most el lett űzve (az amúgy nem Renaults- Greg Kellyvel próbáltak példát statuálni, ami nem igazán jött össze).
Elég sok információ ez egyben szerintem fuss neki kétszer, ha még nem világos akkor …
Nincsenek rá szavak, mekkora egy phaereg vagy, öcsém… A saját, évek óta(!) hangoztatott baromságod miatt végül én érezzem magam kellemetlenül… Nem csoda, hogy sehol sem vállalod a fejedet, a jó ég se tudja, ki a franc vagy. Egy noname vén senki ugat össze-vissza egy dummy-s profilkép mögül, azt gondolva, a világ táncoljon, ha ő fütyül… Vigyázz, nehogy egyszer ezzel megjárd…
A Porsche a VW-csoport része, megint nem tudom, mint demenskedsz össze-vissza. Még a Lambo is bele van olvasztva, ami eggyel magasabb polcon csücsül. A Bugatti is bele volt, amíg nem jött Mate Rimac…
“Én annyit mondtam hogy a Renault ellenőrző részesedést szerzett a Nissanban.”
És nálad ez azt jelenti, hogy a Renault megvette a Nissant? Neked ez a kettő ugyanaz? Ecsém, ha igen, akkor van baj… Nem voltam rest, kikerestem ezt az épületes blődlit. Szörnyülködj rajta, mit írtál pár éve kommentben:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/francia-kremes-az-uj-renault-talisman/