Végig stabil maradt a Tesla a teszt során (kép: km77.com/YouTube)
Nem mindennapi szerkezet a Tesla Model S Plaid: 1020 lóerővel gazdálkodik az egyébként hétköznapi, civilizált közlekedésre és utasok szállítására egyaránt tökéletesen alkalmas szedán. Ez figyelemre méltó érték, és még ha drága is a Model S csúcsverziója, ennyi lóerőt más autóban kevesebbért nem lehet kapni. Sőt, a km77.com csapata szerint euró/lóerő arányban csak a Ford Mustang a jobb a piacon kapható összes autó közül. Mindez szép és jó, de a Plaid vevői valószínűleg a legritkább esetekben fogják a verseny- vagy a gyorsulási pályákon kihasználni ezeket a képességeket - legtöbbjük egyszerű, hétköznapi célokra fogja használni. Ilyenkor pedig egyáltalán nem mindegy, hogy a brutális erő és az egyébként jelentős tömeg biztonságban tartja-e a bent ülőket a váratlan helyzetekben is.
Ez utóbbi szempontot vizsgálja a jávorszarvasteszt, amit a km77.com végig is csinált egy Tesla Model S Plaiddel. Két részből állt a vizsgálat: először szlalomozást (ráadásul két irányban, oda-vissza), majd egy kikerülő manővert kellett végrehajtani - azaz hirtelen átsorolni balra, majd éles jobbra tartással visszatérni az eredeti sávba. A szlalomban kifejezetten jól teljesített a Plaid, a tesztelők által vizsgált autók között a harmadik legrövidebb idő alatt ment végig a pályán, de az előtte lévők eredményei is mindössze tizedmásodpercekkel voltak csak jobbak. A kikerülős teszt nem időre ment, inkább a be- és kilépési sebességet nézték. Mindkét szituációban jól helyt állt a Plaid, a bójákat nem érintette és irányíthatatlanná sem vált.
A km77.com csapata többször is az általuk már vizsgált Porsche Taycanhoz hasonlította a Plaidet. A Taycan a szlalomban például megelőzte a Teslát, de a kikerülő manővernél hasonló teljesítményt értek el. Nem meglepő, hogy ilyen jól bírták a teszteket: villanyautók lévén, a kialakításukból adódóan rendkívül stabilak a kanyarokban, hiszen a tömegközéppontjuk a legjelentősebb tömeget képviselő akkumulátor padlóba építésének köszönhetően nagyon alacsonyan van, ráadásul az energiatároló telep karosszéria-merevítőként is funkcionál. Érdemi különbséget a villanymotor visszatöltő fékezésének mértékében fedeztek fel, a Taycannál ugyanis kellett használni a fékpedált, míg a Teslánál nem (ott elég volt csak felengedni a gyorsító pedált). Szintén fontos megemlíteni, hogy a Model S Plaidben a kormány nem kerek formájú volt. A teszt során sokáig ezzel nem is volt probléma, de a végén a sofőr reflexszerűen nyúlt volna a kormány azon részéhez, ami történetesen nem létezik, emiatt nem is sikerült teljesen a manőver. Úgy nyilatkoztak, hogy a kormány nem okozott gondot a teszt során, de érdemes azért odafigyelni és megszokni a nem hétköznapi kialakítást, nehogy baj legyen belőle.