Böde Dániel nyerte az Arany Pedál-díjat

Győztest hirdettek az Arany Pedál-díjért folyó versenyben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fradi focistája nyerte az idei közlekedésbiztonsági versenyt. Az Arany Pedál-díjért folyó megmérettetés másodszor került megrendezésre.


Véget ért az i-Cell, a Groupama, az Opel Magyarország és az ORFK közösen kiírt 6 hetes közlekedésbiztonsági versenye, ahol minden héten egy újabb híresség próbálhatta ki vezetési képességeit és tanulhatott a közlekedésben betöltött szerepéről. A szeptember 17. és október 28. között zajló esemény során tehát hatan próbáltak szerencsét, társuk pedig egy Opel Adam Rocks volt. A résztvevőket egy járműbe szerelt flottakövető fedélzeti egység és egy kamerás, passzív közlekedésbiztonsági eszköz figyelte, majd szakértők elemezték, hány pontot érdemelnek a résztvevők, a maximális ezerből. Ezen eszközök hangjelzéssel jelezték, ha hibázott a sofőr, így apróbb kihágásaikra is felfigyelhettek.

Az esemény befejezéseként összehívott sajtótájékoztatót versenyautók közt élvezhettük, hiszen az 5. Autó+Motor+Sport Expó berkein belül került megrendezésre. Farkas Károly, a főszervező i-Cell operatív igazgatója elmondta: „Izgalmas volt figyelni, hogy az integrált közlekedésbiztonsági eszköz napról napra jobb teljesítményre ösztökéli a versenyzőinket. Csupán hárman teljesítettek 800 pont felett, a tavalyi évhez képest, idén sokkal szorosabb volt a verseny.” Gratulált Böde Dánielnek, akit csak „robot” jelzővel illettek, hiszen annyira pontosan képes volt tartani a 125-ös tempót az autópályán (igaz, szerintünk tempomat is volt az Adam Rocksban). Az FTC focistája, az Arany Pedál díj-győztese, nem kívánt semmit sem hozzátenni győzelméhez az esemény alatt.
A járműbe épített integrált rendszer az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére és jelzésére képes. Heti 1000 pontot kaphatott az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került, bár ezt a legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el a szakértő elmondása szerint. „A való életben nem pontlevonás jár egy szabálytalan sávváltásért, és egy-egy gyalogossal vagy kerékpárossal szemben elkövetett szabályszegés sem pusztán ikonként jelenik meg a kijelzőn. A sietség, a kapkodás és a figyelmetlenség valós kockázatokat rejt, különösen a városi közlekedés során. Reméljük, hogy sokan megfogadják az Arany Pedál-díj tanulságait” – fogalmazott Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság munkatársa. Kovács Attila, a Groupama Tanpálya instruktora a következőket is hozzátette: „Az eredmények relatívak, hiszen valaki csúcsforgalomban autózott, míg más csak autópályát használt. Pontos eredmény természetesen csak akkor lehetne, ha mindenki ugyanazon az útvonalon haladt volna."
Hirdetés

A 2015-ös Arany Pedál-díj végeredménye:

  1. Böde Dániel (magyar válogatott labdarúgó, a Ferencvárosi Torna Club csatára) – 938 pont
  2. Hoffer Zsolt (rendőr őrnagy, a Hungarian Police Rallye Team pilótája) – 875 pont
  3. Vitányi Judit (a TV2 Tények műsorvezetője) – 870 pont
  4. Répa Kata (sportújságíró, autóversenyző) – 719 pont
  5. Big Daddy Laca (rapper, Ganxsta Zolee és a Kartel) – 646 pont
  6. Laklóth Aladár (színművész, tereprali navigátor) – 602 pont


Az Arany Pedál-díjjal kapcsolatos videók alább indíthatók, elsőként Big Daddy Laca vette át az Adam Rocksot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?