Jól áll a frissített stílus a Bentaygának, de a hibrid újdonságai főleg csak szoftveresek
Legalább akkora meglepetést sütött el a Bentley az új Bentayga Hybriddel, mint amekkorát a hagyományos Bentayga frissítése során. Az akkor újszerű (és sokkal elviselhetőbb) formavilág persze ugyanaz a most bemutatott konnektoros változat ráncfelvarrásánál is, a meglepetést (vagy inkább meghökkentést) a meghajtás okozza, ugyanis maradt az eddigi duplaturbós V6-os a bálna orrában, bármiféle teljesítménynövekedés nélkül. A benzines erőforrást továbbra is egy 126 lóerős, 350 Nm-es villanymotor egészíti ki, amit egy 17,3 kWh-s lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az összteljesítmény maradt 449 lóerő és 700 Nm, ami azért valljuk be, nem kevés, mondjuk egy méregdrága Bentley-ben ennyinek illik is dolgoznia, főleg ha a bőven 2 tonna fölötti tömeget is figyelembe vesszük. Persze lomha nem lesz az autó, és a hibrid meghajtásnak köszönhető 860 km-es hatótáv is jól hangzik, de egy leheletnyi erőnövekmény azért nem ártott volna, főleg mivel Porschééknál már majdnem 700 lóerős szörnyet is csináltak a hibrid Cayenne-ből, sőt, annak még az olcsóbbik konnektorosa is (ugyanezzel a motorral) többet, 456 lóerőt tud.
Az oldalsó töltőfedél alatt LED-es állapotjelző lapul, a Bentley "ingyen" adja az otthon felszerelhető töltődobozt is
Mindezek ellenére a Bentley szerint az új Bentayga Hybrid lesz a márka legkelendőbb modellje a következő években, amit, ha túltesszük magunkat a márkától megszokotthoz képest szerényebb teljesítményen, és a kényelmi funkciókra koncentrálunk, meg is érthetünk. A SUV felépítésből adódó előnyök egyértelműek, mint ahogy a benzines modelleken már bemutatott újdonságok is (internetelérést biztosító fedélzeti SIM-kártya, Android Auto és vezeték nélküli Apple CarPlay, alapáras vezeték nélküli töltő, illetve a méregdrága, de polgárpukkasztóan kifinomult exkluzív anyaghasználat). A hibrid változat sajátossága viszont néhány apró megoldás, aminek egyébként illene megjelennie szinte minden konnektoros hibrid autóban minden kategóriában. Az egyik ilyen a gázpedál átmeneti nyomáspontja: indításkor rögtön villanymódba kapcsol a Bentayga Hybrid, és abban is marad, ameddig a V6-osra nincs szükség az intenzív gyorsítás miatt - az átmeneti nyomáspont pedig pont azt tudatja a vezetővel egy teljesen intuitív módon, meddig is szabad elmennie, mielőtt beröffen a benzines. Kreatív és felhasználóbarát megoldás ez, hiszen így jobban meggondolja a sofőr, tényleg szükséges-e a belsőégésű erőforrás, vagy elég, ha valamivel lassabb a gyorsítás, cserébe viszont maradhat emissziómentes módban.
Technológiailag hozza az elvárt szintet, a legfinomabb anyagok vaskos felárért jönnek, de a gázpedál egyszerű zsenialitása valóban dicsérendő
Ezt a funkciót persze ki lehet kapcsolni, ennyi pénzért biztos vannak is olyan vevők, akik rossz néven vennék, ha luxusautójuk kelti bennük a bűntudatot, de a Bentley elmondása szerint ügyfeleik többsége rendszeresen használja hibrid és teljesen elektromos üzemmódban az eddig eladott Bentayga Hybrideket, akik feltehetően örülnek majd az új funkciónak. A gázpedál másik zseniális megoldása a navigáció adatai alapján működésbe lépő rezgés, ami a kereszteződésekhez érkezve jelez, mikor érdemes elvenni a gázt, hogy a leghatékonyabb legyen a fékenergia visszanyerése és az üzemanyag felhasználása. A navigáció további okosságokat is tud, például a teljes útvonalat figyelembe véve kiszámítja, mikor érdemes hibrid üzemmódban (például hosszabb távon, települések közt), és mikor elektromosban utazni, és ennek megfelelően használja fel vagy tartogatja az akkumulátor töltöttségét.
Károsanyag-kibocsátás nélkül elméletileg majdnem 50 km-t tud megtenni a luxus-SUV.
A hibrid modell hasznos előnyeinek sorát a széria előklimatizálás zárja, ami az akkumulátor miatt kézenfekvő, az internetkapcsolaton keresztül a Bentley alkalmazásával könnyedén beprogramozható, hogy reggel egy kellemesen meleg utastér fogadjon minket. Ilyen és ehhez hasonló funkciókkal kíváncsian várjuk a Bentley még idén megjelenő két újabb konnektoros hibridjét, bár hogy melyik modellek kapják a meghajtást, egyelőre nem biztos - az egyik feltehetően a Flying Spur lesz, azon kívül viszont már csak a Continental GT marad a Bentley kínálatában, aminek elektromosítása rizikós lépés lehet. Megeshet, hogy ehelyett inkább a két másik modell valamelyike kap majd egy erősebb változatot, amiben a V8-as vagy a W12-es motor dolgozik.